کد خبر: 159021
A

آلبانی: کامپیوترهای منافقین را به دولت ایران نداده ایم

پلیس آلبانی در بیانیه‌ای ادعای مقامات دولت سیزدهم درباره دراختیار داشتن کامپیوترهای توقیف‌ شده منافقین در آلبانی را رد کرد.

آلبانی: کامپیوترهای منافقین را به دولت ایران نداده ایم

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ پلیس آلبانی در بیانیه‌ای ادعای مقامات دولت سیزدهم درباره دراختیار داشتن کامپیوترهای توقیف‌ شده منافقین در آلبانی را رد کرد.

پلیس آلبانی در بیانیه‌ خود در روز پنجشنبه ۱۵ تیرماه اعلام کرده که «هیچیک از تجهیزات کامپیوتری توقیف‌ شده یا اطلاعات استخراج‌ شده از آنها به خارج از خاک آلبانی ارسال نشده است.»

در بیانیه پلیس آلبانی که در رسانه‌های این کشور منتشر شده همچنین تاکید شده که «هیچیک از نهادهای تحقیقاتی و دفتر «دادستانی ویژه فساد و جرایم سازمان‌یافته» در این کشور با حکومت یا شهروندان ایران تماسی نداشته‌اند.»

پلیس آلبانی اخبار منتشرشده در این باره را «ساختگی» خوانده و ناشران این اخبار را متهم کرده که در برخی موارد به دنبال اهدافی ورای اطلاع‌رسانی عمومی هستند.

پیشتر سپهر خلجی، رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت سیزدهم، بطور تلویحی ادعا کرده بود که کامپیوترهای ضبط‌‌ شده سازمان منافقین در آلبانی به دست نهادهای اطلاعاتی رسیده و عملیات بازیابی اطلاعات این تجهیزات آغاز شده است.

سپهر خلجی روز ۱۲ تیرماه بدون نام‌بردن از گروه یا سازمانی خاص در پیامی توئیتری نوشته بود «بخشی از هارد و کیس رسید؛ مشغول بازیابی اطلاعات، شناسایی رابطان و هسته‌های تخریب و نقاط کور هستند.»

این ادعا چند روز پس از بازرسی پلیس آلبانی از محل استقرار اعضای مجاهدین خلق در اردوگاه اشرف ۳ در شهر مانز، واقع در غرب آلبانی، و توقیف برخی تجهیزات کامپیوتری متعلق به این سازمان مطرح شده است.

به دنبال انتشار ادعای این مقام دولت ایران، سازمان مجاهدین خلق خواستار پاسخگویی آمریکا و آلبانی دراینباره و تحقیقات درباره صحت و سقم این ادعا شد.

بنابر ادعای منافقین در حمله پلیس آلبانی به اردوگاه اشرف ۳ «۲۱۳ کامپیوتر» ضبط شده است.

پلیس آلبانی هدف از بازرسی از اردوگاه اشرف ۳ را «بررسی دقیق تمام فضاهای داخلی و دفاتر» و «به ظن وجود سازماندهی حملات سایبری علیه کشورهای دیگر » اعلام کرده است.

وزارت کشور آلبانی نیز سازمان مجاهدین خلق ایران را به نقض توافقنامه استقرار اعضایش در این کشور متهم کرده است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر