کد خبر: 202641
A

آنچه باید قبل از سفر به دبی بدانید! از آداب اجتماعی تا پوشش و مدارک سفر

دبی یکی از ثروتمندترین شهرهای جهان است که در کشور امارات قرار دارد. شما در این شهر می‌توانید بزرگترین برج دنیا یعنی برج خلیفه یا تنها هتل 7 ستاره جهان یعنی هتل برج‌العرب را ببینید. شما برای سفر به این شهر باید برنامه‌ریزی‌های دقیقی داشته باشید تا سفری بدون دغدغه را تجربه کنید. سفر به دبی بدون برنامه‌ریزی و انستن درباره مقصد سفر، حتی می‌تواند دردسرساز هم باشد. ما در این مقاله می‌خواهیم درباره آنچه باید قبل از سفر به دبی بدانید، صحبت کنیم.

آنچه باید قبل از سفر به دبی بدانید! از آداب اجتماعی تا پوشش و مدارک سفر

به گزارش سایت دیده بان ایران؛  دبی یکی از ثروتمندترین شهرهای جهان است که در کشور امارات قرار دارد. شما در این شهر می‌توانید بزرگترین برج دنیا یعنی برج خلیفه یا تنها هتل 7 ستاره جهان یعنی هتل برج‌العرب را ببینید. شما برای سفر به این شهر باید برنامه‌ریزی‌های دقیقی داشته باشید تا سفری بدون دغدغه را تجربه کنید. سفر به دبی بدون برنامه‌ریزی و انستن درباره مقصد سفر، حتی می‌تواند دردسرساز هم باشد. ما در این مقاله می‌خواهیم درباره آنچه باید قبل از سفر به دبی بدانید، صحبت کنیم.

دانستنی‌ های سفر به دبی

تابستان، فصلی نامناسب برای سفر به دبی

از جمله مهمترین دانستنی های سفر به دبی، انتخاب فصل سفر است. برای مثال سفر در فصل تابستان اشتباه است. دبی را می‌توان به‌عنوان شهری معرفی کرد که شاید هیچ وقت زمستان را تجربه نمی‌کند، بنابراین در تابستان گرمای دبی به بیشترین حد خود می‌رسد. در واقع از ماه اکتبر تا پاییز که بیشتر کشور‌ها آب‌و‌هوای زمستانی و پاییزی را تجربه می‌کنند، فقط کمی از شدت گرمای دبی کاسته می‌شود و بهترین فرصت است که با خرید بلیط هواپیما تهران دبی، به این شهر سفر کنید. شما می‌توانید به‌جای فصل تابستان، در ماه‌های آخر سال به این شهر سفر کنید. کارشناس‌ها ماه دسامبر را هم به‌عنوان بهترین زمان برای سفر به دبی معرفی می‌کنند؛ چون بهترین فستیوال برای خرید در این شهر در ماه دسامبر برگزار می‌شود.

کرم ضد آفتاب، لازمه سفر به دبی

یکی از نکات مهم سفر به دبی همراه‌بردن کرم ضدآفتاب است. حتماً متوجه شده‌اید که چرا می‌گوییم همراه خود ضدآفتاب ببرید! در واقع آفتاب سوزان این شهر می‌تواند پوست شما را به‌واسطه اشعه‌های مضر تخریب کند. شما می توانید از کرم‌های ضدآفتاب با SPF بالا استفاده کنید تا مطمئن شوید که به‌خوبی در دفع اشعه‌های مضر خورشید روی پوست تاثیر می‌گذارند. شما هر بار قبل از بیرون رفتن از اقامتگاه باید ضدآفتاب بزنید؛ همچنین تمدید 2 ساعته ضدآفتاب اهمیت زیادی دارد، چون تأثیر آن طی این بازه زمانی از بین می‌رود.

در کنار ضدآفتاب استفاده از وسایلی مانند دئودورانت، بادی‌اسپلش و خوشبوکننده‌های دیگر هم اهمیت زیادی دارد. شما می‌توانید همراه خود عینک و کلاه آفتابی هم با لباس‌های سبک، پنکه دستی همراه و بطری آب ببرید تا در طول گشت‌و‌گذار در جا‌های تفریحی و دیدنی دبی مشکلی برایتان از بابت گرمی هوا به‌وجود نیاید.

پول رایج امارات را همراه خود داشته باشید

نه‌تنها برای سفر به دبی در امارات، بلکه برای سفر به هر کشور دیگری باید به فکر تهیه ارز رایج آنجا باشید. به‌همراه داشتن پول نقد در دبی و امارات مشکل امنیتی خاصی برایتان به‌وجود نمی‌آورد، چون این شهر را به‌عنوان یکی از امن ترین شهر‌های جهان برای گردشگران می‌شناسند. بسیاری از مراکز تبدیل ارز این کار را در سریعترین زمان برای شما انجام می‌دهند تا مشکلی در این زمینه نداشته باشید.

ارز امارات از دانستنی‌های قبل از سفر به دبی

مدارک شناسایی و اسناد، برگ برنده شما در سفر به دبی

شما باید تمام مدارک خود از جمله ویزای توریستی دبی و مدارک شناسایی را همراه ببرید تا در صورت بروز کوچکترین مشکلی بتوانید از آنها استفاده کنید. شما باید یک کپی از تمام مدارک خود هم تهیه کرده و در اتاق بگذارید تا اگر به هر دلیلی مدارک اصلی را گم کردید، بتوانید از آنها استفاده کنید. پیشنهاد می‌دهیم که در کیف مدارک خود آدرس هتل و اتاق را به‌همراه دیگر مشخصات بنویسید تا در صورتی که مدارک گم شدند، شخص یابنده بتواند آنها را به دست شما برساند.

تاکسی یا وسیله نقلیه عمومی، 2 راهی مهم

یکی از نکات مهم برای سفر به دبی تصمیم‌گیری برای استفاده از تاکسی یا وسایل نقلیه عمومی است. قبل از اینکه بخواهید به دبی سفر کنید، درباره سیستم‌های حمل‌و‌نقل و دسترسی به نقاط مختلف شهر از طریق آنها اطلاعاتی به دست آورید. شما می‌توانید برای این کار از طریق نقشه‌های داخل تلفن همراه استفاده کنید. نه‌تنها در دبی و امارات، بلکه در بسیاری از کشور‌های دنیا وسایل نقلیه عمومی همواره به‌صرفه‌تر از تاکسی‌ها هستند. شما می‌توانید از وسایل نقلیه عمومی برای رفت‌و‌آمد استفاده کنید و بودجه‌ای را که برای کرایه ماشین یا تاکسی در نظر گرفته‌اید، خرج تفریحات دیگر خود کنید.

رعایت آداب و رسوم، نکته ای مهم

کارشناس‌ها رعایت آداب و رسوم را به‌عنوان یکی از نکات مهم در سفر به دبی که ضروری است بدانیم، می‌شناسند. شما در هر شهر و کشوری باید آداب و رسوم مردم آنجا را رعایت کنید و به آنها احترام بگذارید؛ در غیر این صورت مردم بومی برخورد خوبی با شما نخواهند داشت. هر چند دبی یک شهر چند ملیتی است و تقریباً از تمام کشور‌های دنیا افرادی در آنجا حضور دارند؛ اما برخی آداب و رسوم وجود دارد که باید تمام آنها را رعایت کنید. مثلاً یکی از نکته‌های مهم در رابطه با رعایت آداب و رسوم، استفاده از لباس‌های عرف جامعه است. با اینکه شاید آب‌و‌هوای گرم و شرجی دبی شما را اذیت کند، اما توصیه می‌کنیم که لباس‌هایی مطابق با عرف بپوشید.

آشنایی با آداب و رسوم دبی، نکته مهم قبل از سفر به دبی

قبل از سفر هتل رزرو کنید

رزرو هتل قبل از سفر نکته کلیدی دیگری است که باید به آن توجه داشته باشید. فراموش نکنید که دبی هر ساله و در هر روز از سال را پذیرای توریست‌های زیادی است، بنابراین امکان اینکه لیست رزرو هتل ‌ها پر شود، بالا می‌رود. شما می‌توانید از همان ابتدا که تصمیم به سفر گرفته‌اید، متناسب با تاریخ رفت‌و‌برگشت بلیط هواپیمای خود اقدام به رزرو هتل کنید. البته قبل از رزرو هتل‌ها باید درباره آنها اطلاعات کافی به دست آورید.

جا‌های دیدنی و تفریحی دبی را بشناسید

قبل از اینکه بخواهید به دبی سفر کنید، درباره جا‌های دیدنی و تفریحی آنجا اطلاعات کافی به دست آورید. دبی یک شهر توریستی است، بنابراین جا‌های تفریحی و دیدنی مختلفی دارد. شما با شناخت این اماکن می‌توانید متناسب با سلیقه و علایق خود آنها را اولویت‌بندی کرده و براساس اولویت‌های خود به آنها بروید. از جمله جا‌های دیدنی و تفریحی دبی می‌توان به دهکده جهانی، شهر بازی آی‌ام‌جی، آکواریوم لاست‌چمبرز، آکواریوم دبی و میراکل‌گاردن دبی اشاره کرد.

داشتن همراه، نکته‌ای مهم برای سفر به دبی

داشتن همراه، ارمغان آور سفری لذتبخش تر

اگر دوست یا آشنایی در دبی دارید، بخت با شما یار است و لذت بیشتری از سفر خود در این شهر می‌برید. افراد مقیم دبی این شهر را بهتر می‌شناسند، بنابراین شما را به بهترین جا‌های تفریحی و دیدنی می‌برند. آنها همچنین به‌دلیل داشتن ملک شما را از اقامت در هتل بی‌نیاز می‌کنند و باعث صرفه‌جویی در هزینه‌ها می‌شوند. دوستان شما در دبی می‌توانند حتی تجربه‌ای لذت‌بخش‌تر از سفر را به ارمغان بیاورند؛ بنابراین اگر دوست یا آشنایی در دبی دارید، قبل از سفر حتماً او را درباره رفتن خود به این شهر در جریان بگذارید.

دانستنی های مهم و چالش بر انگیز سفر به دبی

آنچه باید قبل از سفر به دبی بدانید، اهمیت زیادی دارد. با افزایش اطلاعات خود درباره این شهر توریستی بهتر می‌توانید به جا‌های دیدنی مختلف آن بروید و از بودن در آنجا لذت ببرید. دبی با وجود تمام جذابیت‌ها، می‌تواند شما را در حین سفر سردرگم کند؛ بنابراین باید اطلاعات خود را درباره این شهر بالا ببرید تا جلوی هرگونه سردرگمی و اشتباهات سفر را بگیرید. ما در این زمینه پیشنهاد می‌دهیم که حتماً با یک مشاور آژانس‌های هواپیمایی هم مشورتی داشته باشید تا راهنمایی‌های کامل‌تری به شما ارائه دهد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر