کد خبر: 200833
A

صنعت فولاد و معدن جای مدیران متخصص است نه مدیران سیاسی

شایسته‌سالاری، اصلی فراموش شده در صنعت فولاد است. در این سال‌ها، متاسفانه انتصابات به مثابه تقسیم غنائم شمرده شده‌اند و وقتی یک حزب و جریان خاصی حاکم بر دولت می‌شود گویا باید مدیریت سطوح مختلف را در میان طرفداران خود تقسیم کند و فارغ از اینکه فرد می‌تواند در این منصب موفق باشد یا نه، مسئولیت را به او واگذار می‌کنند. جناب وزیر محترم صمت از رفتار های سیاسی علی رضا موسوی مدیر عامل شرکت صبا نور زیر مجموعه توسعه معادن و فلزات خبر دارد؟! چرا او باید همچنان در این جایگاه حضور داشته باشد؟ وی داماد یکی از مشاوران آقای احمدی نژاد هست که با رانت تشکیلاتی این حلقه، به این جایگاه رسیده ...

صنعت فولاد و معدن جای مدیران متخصص است نه مدیران سیاسی

شایسته‌سالاری، اصلی فراموش شده در صنعت فولاد است. در این سال‌ها، متاسفانه انتصابات به مثابه تقسیم غنائم شمرده شده‌اند و وقتی یک حزب و جریان خاصی حاکم بر دولت می‌شود گویا باید مدیریت سطوح مختلف را در میان طرفداران خود تقسیم کند و فارغ از اینکه فرد می‌تواند در این منصب موفق باشد یا نه، مسئولیت را به او واگذار می‌کنند.

تغییر مدیران در جا به جایی دولت‌ها به یک امر طبیعی تبدیل شده و گویا این روال است که وقتی حزب یا جریان خاصی به میدان سیاسی پای می‌گذارند، مدیران مجموعه‌های دولتی نیز باید جای خود را به دیگری بدهند، حتی اگر در دوران مدیریتی خود نیز موفق بوده باشند.

شایسته سالاری مفهومی است که در آن افراد بر اساس مهارت و ویژگی‌های مدیریتی انتخاب می‌شوند اما گاهی این مفهوم در کشورمان جای اصلی خود را به مولفه‌های دیگری داده است و مثلاً ثروت، روابط خانوادگی و به اصطلاح "ژن خوب"، جنسیت و طبقه اجتماعی بالا در انتخاب افراد موثرتر از مهارت‌های دیگر فرد است.

جناب وزیر محترم صمت از رفتار های سیاسی علی رضا موسوی مدیر عامل شرکت صبا نور زیر مجموعه توسعه معادن و فلزات خبر دارد؟! چرا او باید همچنان در این جایگاه حضور داشته باشد؟

وی داماد یکی از مشاوران آقای احمدی نژاد هست که با رانت تشکیلاتی این حلقه، به این جایگاه رسیده ...

نقش حمایتی ایشان در ستاد آقای دکتر جلیلی چگونه بوده است؟

ریس جمهور پزشکیان بارها اعلام کردند مدیران آسانسوری در این دولت جایی نخواهند داشت.

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر