کد خبر: 200004
A

آیفون 16 و 16 پلاس: انقلابی در دنیای فناوری با چیپست A18 و قدرت هوش مصنوعی اپل

آیفون 16 و 16 پلاس با طراحی مدرن، چیپست A18 و دوربین‌های به‌روز، تجربه‌ای قدرتمند و هوشمند ارائه می‌دهند. نمایشگرهای باکیفیت و ویژگی‌های نوین هوش مصنوعی این مدل‌ها را به گزینه‌ای ایده‌آل برای کاربران تبدیل کرده‌اند.

آیفون 16 و 16 پلاس: انقلابی در دنیای فناوری با چیپست A18 و قدرت هوش مصنوعی اپل

به گزارش سایت دیده بان ایران؛  با رونمایی از آیفون 16 و 16 پلاس در رویداد دیشب اپل، فصل جدیدی در دنیای گوشی‌های هوشمند رقم خورد. اپل بار دیگر با ترکیب طراحی نوآورانه، چیپست‌های فوق‌العاده قدرتمند و بهره‌گیری از هوش مصنوعی، محصولاتی را به بازار عرضه کرده است که آماده‌اند تا تجربه کاربری را به سطحی بی‌سابقه ارتقاء دهند. چیپست جدید A18 به عنوان موتور محرک آیفون‌های جدید، پتانسیل محاسباتی و یادگیری ماشینی بی‌نظیری را فراهم کرده است و ویژگی‌های منحصربه‌فرد دیگری نیز در بخش‌های مختلف آیفون 16 و 16 پلاس خودنمایی می‌کنند.

در این مقاله، با موبایل‌۷ همراه باشید تا نگاهی کامل به نوآوری‌های جدید این محصولات بیاندازیم.

نقد و بررسی گوشی های آیفون 16 و ۱۶ پلاس:

طراحی مدرن و پایدار: از آلومینیوم بازیافتی تا رنگ‌های خیره‌کننده

 

بدنه آیفون 16 و 16 پلاس از آلومینیوم ساخته شده که 85 درصد آن بازیافتی است. همچنین برای اولین بار، شیشه پشت گوشی‌ها با استفاده از رنگ‌های تزریقی ساخته شده است که به آن‌ها جلوه‌ای بسیار جذاب و متفاوت می‌دهد. این گوشی‌ها در رنگ‌های متنوعی از جمله اولترامارین، سبز آبی، صورتی، سفید و مشکی عرضه می‌شوند و زیبایی بصری بی‌نظیری به کاربران ارائه می‌دهند.

 

نمایشگر: همان طراحی آشنا، اما همچنان بی‌رقیب

آیفون 16 و 16 پلاس، هر دو با صفحه‌نمایش‌های آشنا ولی چشم‌نواز عرضه می‌شوند. صفحه‌نمایش 6.1 اینچی در آیفون 16 و 6.7 اینچی در آیفون 16 پلاس، همچنان ابعاد قبلی خود را حفظ کرده‌اند. این نمایشگرها با نرخ به‌روزرسانی 60 هرتز کار می‌کنند؛ البته اپل تصمیم گرفته که ویژگی ProMotion را فقط به مدل‌های Pro اختصاص دهد.

با این حال، نکته قابل توجه این است که این نمایشگرها می‌توانند در محیط‌های پرنور، به روشنایی 2000 نیت برسند و در تاریکی شب، شدت نور آن‌ها تا 1 نیت کاهش یابد. این قابلیت نمایش بهینه، به شما این امکان را می‌دهد که هم در نور مستقیم خورشید و هم در تاریکی مطلق از کیفیت بالای تصاویر لذت ببرید. اپل همچنین با به‌کارگیری فناوری محافظتی جدیدی به نام سرامیک شیلدکه تا 50 درصد مقاوم‌تر از نسخه‌های قبلی است، گوشی‌ها را از ضربات و خراش‌ها بیشتر از گذشته محافظت کرده است.

 

 

طراحی دوربین‌ها: تصاویری با جزئیات خیره‌کننده و ضبط ویدیوهای با کیفیت سینمایی

دوربین آیفون 16 و 16 پلاس همچنان یکی از مهم‌ترین بخش‌های این گوشی‌هاست. دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی با لنز f/1.6 و فناوری OIS همچنان در این گوشی‌ها باقی مانده است، اما تغییرات عمده‌ای در پردازش تصویر و کیفیت نهایی عکس‌ها ایجاد شده است. این دوربین اکنون قادر به گرفتن عکس‌های 24 مگاپیکسلی است که تعادلی بی‌نظیر بین جزئیات بالا و حجم فایل‌های مناسب ایجاد می‌کند.

در بخش فیلم‌برداری، آیفون 16 و 16 پلاس از فناوری Dolby Vision پشتیبانی می‌کنند و می‌توانند ویدیوهای 4K با نرخ 60 فریم بر ثانیه ضبط کنند. یکی از ویژگی‌های جالب و جدید این دوربین‌ها، استفاده از هوش مصنوعی برای کاهش نویز باد در هنگام ضبط ویدیو است، که تجربه فیلم‌برداری در فضای باز را بهبود می‌بخشد.

همچنین دوربین فوق عریض 12 مگاپیکسلی جدیدی در آیفون 16 تعبیه شده که از فوکوس خودکار پشتیبانی می‌کند و در نور کم نیز عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد. این دوربین قابلیت‌های بی‌نظیری مانند عکاسی ماکرو را نیز به گوشی اضافه کرده است. در کل کیفیت دوربین های سری جدید آیفون مانند نسل های قبلی فوق العاده بوده و اگر به دنبال خرید اقساطی گوشی برای عکاسی هستید، این گوشی های مناسب شما هستند.

قدرت بی‌حد و مرز چیپست A18: انقلابی در عملکرد و بهینه‌سازی انرژی

بزرگ‌ترین تغییر و ارتقای آیفون 16 و 16 پلاس، چیپست جدید و قدرتمند A18است. این چیپست با استفاده از فناوری 3 نانومتری نسل دوم ساخته شده است و دو نسل جلوتر از A16 قرار دارد که در آیفون 15 به کار رفته بود. A18 نه تنها در مقایسه با مدل‌های قبلی بسیار قدرتمندتر است، بلکه به مراتب کارآمدتر نیز شده است.

چیپست A18 به شما این امکان را می‌دهد که از سرعت و عملکرد فوق‌العاده‌ای در تمامی امور، از اجرای برنامه‌های سنگین تا بازی‌های گرافیکی پیشرفته، بهره‌مند شوید. طبق ادعای اپل، پردازنده این چیپست 30 درصد سریع‌تر از آیفون 15 و 60 درصد سریع‌تر از آیفون 12 است. این افزایش سرعت در کنار کاهش 30 درصدی مصرف انرژی، نشان از یک چیپست خارق‌العاده و بهینه دارد.

از طرف دیگر، GPU یا پردازنده گرافیکی A18، قدرت پردازش گرافیکی دو برابر سریع‌تر از آیفون 12 و 40 درصد بهتر از آیفون 15 را ارائه می‌دهد. این به آن معناست که بازی‌هایی مانند Assassin’s Creed: Mirage، Honor of Kings: World و حتی بازی‌های سنگین و گرافیکی دیگری مانند Resident Evil 7، به راحتی و با نهایت کیفیت بر روی آیفون 16 و 16 پلاس اجرا خواهند شد. هرچند اگر علاقه مند به بازی هستنید، پیشنهاد ما خرید اقساطی کنسول بازی به جای گوشی است.

پیشرفت در هوش مصنوعی: Apple Intelligence نیرویی که همه چیز را هوشمندتر می‌کند

آیفون 16 و 16 پلاس، به یک واحد پردازش عصبی (NPU) جدید مجهز شده‌اند که طراحی 16 هسته‌ای دارد و به لطف آن، عملکرد یادگیری ماشینی در این گوشی‌ها دو برابر سریع‌تر از نسل قبل است. این واحد پردازش عصبی، اپل را قادر ساخته تا ویژگی‌های هوش مصنوعی جدیدی مانند Apple Intelligence را در این گوشی‌ها ارائه دهد.

یکی از جذاب‌ترین قابلیت‌های هوش مصنوعی جدید اپل، هوش بصری است. این فناوری به کاربر این امکان را می‌دهد که با گرفتن دوربین به سمت یک شیء یا حتی حیوانات خانگی، اطلاعات مربوط به آن‌ها را دریافت کند. اگر دوربین را به سمت پوستری از یک رویداد آینده بگیرید، آیفون شما تاریخ و جزئیات آن رویداد را به‌طور خودکار به تقویم اضافه می‌کند. این فقط یکی از چندین ویژگی هوشمندی است که آیفون 16 را به یک دستیار دیجیتالی کامل تبدیل کرده است.

نوآوری‌های جدید در iOS 18: اتصال ماهواره‌ای و مدیریت هوشمند تصاویر

اپل همزمان با عرضه آیفون 16، سیستم‌عامل iOS 18 را معرفی کرد که شامل تغییرات و نوآوری‌های جالبی است. یکی از مهم‌ترین این ویژگی‌ها، اتصال ماهواره‌ای برای ارسال پیام‌ها است که اکنون فقط محدود به مواقع اضطراری نیست. کاربران می‌توانند با استفاده از این قابلیت حتی در مناطقی که سیگنال وجود ندارد، با دوستان و خانواده خود در ارتباط باشند.

 

اپلیکیشن Photos نیز در iOS 18 به‌روزرسانی شده و با بهره‌گیری از Apple Intelligence، تصاویر را به صورت خودکار بر اساس افراد حاضر در عکس‌ها یا سفرهای شما دسته‌بندی می‌کند. همچنین ویژگی جدیدی به نام Cleanup به کاربران این امکان را می‌دهد که افراد یا اشیاء مزاحم در عکس‌ها را حذف کنند و عکس‌های تمیزتری داشته باشند.

دکمه اکشن: تجربه‌ای جدید و هوشمندانه‌تر

یکی از مهم‌ترین تغییرات سخت‌افزاری آیفون 16 و 16 پلاس، اضافه شدن دکمه Action است. این دکمه چندکاره که جایگزین Alert Slider شده، به کاربران این امکان را می‌دهد که با یک کلیک سریع، عملکردهایی مانند روشن کردن چراغ قوه، ضبط یادداشت صوتی، یا باز کردن قفل خودرو را انجام دهند.

جمع بندی:

آیفون 16 و 16 پلاس با طراحی جذاب، چیپست قدرتمند A18 و دوربین‌های پیشرفته، تجربه‌ای بی‌نظیر از فناوری را ارائه می‌دهند. نمایشگرهای مقاوم، هوش مصنوعی پیشرفته و دکمه Action، استفاده از گوشی را هوشمندتر و سریع‌تر کرده‌اند. این آیفون‌ها ترکیبی کامل از قدرت و نوآوری برای کاربران هستند.

امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. شما می توانید جهت خرید اقساطی گوشی و کنسول بازی به سایت www.mo7.ir مراجعه فرمایید.

 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر