کد خبر: 197212
A

میدری؛ وزیر رفاه، نه وزیر بنگاه‌داری

رضا نیک‌منش، تحلیلگر اقتصادی، یادداشتی را درباره ویژگی‌های احمد میدری، وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی به رشته تحریر درآورد.

میدری؛ وزیر رفاه، نه وزیر بنگاه‌داری

به گزارش سایت دیده‌بان ایران، در متن یادداشت رضا نیک‌منش، تحلیلگر اقتصادی درباره ویژگی‌های احمد میدری، وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی آمده است: 

«میدری دقیقا می‌داند که چه کاری باید انجام دهد و وظیفه او در قامت وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی چیست.

نطق یکشنبه میدری در دفاع از برنامه‌اش یکی از بهترین نطق‌هایی بود که در چند سال گذشته از یک وزیر پیشنهادی شنیدیم و به همین دلیل است که می‌توان او را یکی از بهترین انتخاب‌های پزشکیان برای کابینه‌اش دانست.

میدری حداقل از زمان تاسیس وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تنها وزیری است که به نقش سیاست چ‌گذاری در حوزه اجتماعی و رفاه و نه بنگاه‌داری در این وزارتخانه اذعان نمود.

تا سالیان متمادی وزیر رفاه نه متولی رفاه اجتماعی که مدیر بنگاه‌های اقتصادی بزرگ و کوچکی بود که همیشه سایه خود را بر وظیفه اصلی این وزارتخانه پهن می‌کردند و به همین دلیل، نقش اصلی وزارتخانه در بهبود وضعیت رفاه جمعی شهروندان به فراموشی سپرده می‌شد.

میدری در چند سال اخیر با ایجاد مرکز توانمندسازی حکومت در دل جهاد دانشگاهی به ابعاد اداری، حکمرانی، سیاسی و اقتصادی رفاه جمعی پرداخت و ادبیات مهمی نیز در این زمینه تولید کرد.

یکی از ویژگی‌های مثبت میدری آشنایی با اقتصاد سیاسی ایران بخصوص در زمینه رفاه و تامین اجتماعی است، او یکی از هواداران بهبودخواهی است که هدف آن بهبود مستمر وضعیت زیست ایرانیان است.

این آگاهی از وضعیت اقتصاد سیاسی در کشور مهمترین ویژگی است که او را نسبت به وزرای قبل از خود متمایز می‌کند.

نطق روز یکشنبه میدری در حمایت از برنامه‌هایش در قامت وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اصل مانیفستی از یک مسیر جدید در اداره این وزارتخانه و حکمرانی رفاه در ایران بود.

میدری قطعا همان‌گونه که بیان کرد، می‌تواند وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را فراتر از یک وزارتخانه بنگاه‌دار و اقتصادی به مأمنی برای تعامل و حل تعارضات نیروی کار در ایران تبدیل کند.

از این دریچه، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در کنار وزارت کشور تبدیل به یکی از بازوان اصلی دولت چهاردهم در احیای سرمایه اجتماعی و حل تعارضات بین ذی‌نفعان گوناگون خواهد شد.»

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر