کد خبر: 194748
A

بیشترین عمل زیبایی در کدام کشور است؟ (مقام ایران در جهان!)

در گذشته عمل‌های زیبایی به دلیل هزینه‌های بالایی که داشتند، بیشتر توسط افراد ثروتمند انجام می‌شدند.

بیشترین عمل زیبایی در کدام کشور است؟ (مقام ایران در جهان!)

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ در گذشته عمل‌های زیبایی به دلیل هزینه‌های بالایی که داشتند، بیشتر توسط افراد ثروتمند انجام می‌شدند. در حالی که امروزه روش‌های گوناگونی برای جراحی پلاستیک و بهبود ظاهر برای اکثر افراد وجود دارند. اینکه بتوانید نواقص صورت خود را برطرف کرده و یک قسمت خاصی از بدنتان را تغییر دهید، تاثیر قابل توجهی بر روی چهره و استایل شما می‌گذارد. اما بیشترین عمل زیبایی در کدام کشور است؟ آیا اسم ایران هم در بین این کشور‌ها دیده می‌شود؟ جالب است بدانید که امروزه نیازی نیست عمل‌های زیبایی انجام دهید تا تغییر کنید؛ زیرا می‌توانید یک روتین پوستی مناسب داشته باشید یا از لایه‌برداری دارویی، بوتاکس و روش‌های نوین دیگر کمک بگیرید. در ادامه آمار عمل‌های زیبایی در کشور‌های مختلف را بررسی می‌کنیم.

بیشترین عمل زیبایی در کدام کشور است؟

بیشترین عمل زیبایی در کدام کشور است؟

اگر می‌خواهید بدانید بیشترین عمل زیبایی در کدام کشور است؟ باید بگوییم که این موضوع از یک فرهنگ به فرهنگ دیگر فرق می‌کند و به سلیقه شخصی هر فرد بستگی دارد. از این رو برای بسیاری از تغییرات چهره، فرد نیازی به جراحی ندارد! ایرانی‌ها با داشتن پوست و موی خوب و سالم، با یک روتین مراقبتی ایده‌آل می‌توانند جذابیت و زیبایی خود را افزایش دهند. البته به شرطی که از محصولات با کیفیتی استفاده کنند. با خرید لوازم آرایشی با قیمت مناسب از ابرا دیگر نگران کیفیت محصولات آرایشی و بهداشتی و قیمت آن‌ها نباشید. 

متاسفانه امروزه با توجه به تاثیر رسانه‌ها و تغییر استاندارد‌های زیبایی، علم پزشکی هم دچار تغییرات زیادی شده است. از این رو برای تغییر بعضی قسمت‌های چهره و بدن از جراحی و برای بعضی قسمت‌ها از روش‌های نوین کم خطر استفاده می‌شود. اما کدام کشورها بیشترین جراحی زیبایی را انجام می‌دهند؟

کره جنوبی

اگر می‌خواهید بدانید بیشترین عمل زیبایی در کدام کشور است؛ قطعا نام کره جنوبی را می‌بینید! بر اساس آمار به دست آمده فقط در سال ۲۰۱۰ حدود ۳۶۰ هزار جراحی پلاستیک در کره جنوبی انجام شده است. بیشترین آمار جراحی پلاستیک در این کشور مربوط به عمل بینی، لیفت پلک‌ها و لیپوساکشن بوده و از هر ۵ خانم در سئول، یکی از آن‌ها جراحی انجام داده است.

کشور یونان

با اینکه اقتصاد یونان در وضعیت نابسامانی است، این کشور در جایگاه دوم لیست عمل‌های زیبایی قرار دارد. امکانات پیشرفته پزشکی در کنار هزینه پایین جراحی در مقایسه با سایر کشور‌ها باعث شده تا آمار انجام جراحی پلاستیک در یونان زیاد باشد. در این کشور عمل بزرگ کردن سینه بیشترین آمار جراحی را به خود اختصاص داده که نسبت به آمار میانگین ۱۰ برابر است!

ایتالیا، جراحی برای مبارزه با پیری

در ایتالیا جراحی‌های زیبایی به بهترین شکل اجرا شده و باعث از بین بردن تمام آثار پیری می‌شوند. در واقع مردم این کشور بیشتر به دنبال تزریق مواد پرکننده و بوتاکس هستند؛ زیرا اصلا پیری را دوست ندارند. با تزریق بوتاکس به پیشانی، اطراف چشم و گونه‌ها چین و چروک‌های صورت برطرف می‌شوند.

برزیل، سرزمین زیبارویان

در برزیل که به سرزمین زیبارویان معروف است، جراحی پلاستیک به نوعی طبقه اجتماعی فرد را نشان می‌دهد! در این کشور مردم از جراحی پلاستیک استقبال می‌کنند و بیشتر آن‌ها به دنبال لیپوساکشن و ایمپلنت سینه هستند. برای افزایش ترغیب مردم به این عمل‌ها، طرح کاهش مالیات از هزینه‌های جراحی پلاستیک اجرا شده است.

 

جراحی‌های زیبایی و مقام اول ایران

می‌خواهید بدانید بیشترین عمل زیبایی در کدام کشور است؟ بر اساس تحقیقات انجام شده در سال ۲۰۲۱، جراحی‌های زیبایی نسبت به ۴ سال گذشته حداقل ۳۳ درصد بیشتر شده‌اند. در آن زمان آمریکا در رتبه اول بیشترین عمل زیبایی در جهان بوده و برزیل در رتبه دوم قرار داشته است. امسال کشور‌های کره جنوبی، یونان، ایتالیا، برزیل و کلمبیا به ترتیب رتبه‌های اول تا پنجم را کسب کرده‌اند. در سال گذشته ایران رتبه اول را در عمل جراحی بینی داشت؛ اما به طور کلی در رتبه بیستم قرار گرفت! آمار بیشترین جراحی‌های پلاستیک به ترتیب مربوط به این موارد است:

  • لیپوساکشن

  • عمل بزرگ کردن سینه

  • جراحی پلک چشم

  • عمل بینی

  • ابدومینوپلاستی (برداشتن چربی)

بیشترین عمل زیبایی در جهان میان خانم‌ها و آقایان

کدام کشورها بیشترین جراحی زیبایی را انجام می دهند

اکنون که می‌دانید بیشترین عمل زیبایی در کدام کشور است، در ادامه آمار جراحی‌های مختلف را در بین خانم‌ها و آقایان مقایسه می‌کنیم. جالب است بدانید که در ۲۰ سال گذشته متقاضیان عمل‌های زیبایی و مصرف‌کنندگان لوازم آرایشی ۸۰ درصد بیشتر شده‌اند. بر اساس آمار‌های به دست آمده، بیشترین عمل‌ زیبایی در جهان برای خانم‌ها مربوط به موارد زیر بوده است:

  • ایمپلنت سینه

  • لیپوساکشن

  • جراحی پلک

  • رینوپلاستی

جدا از این موضوع که بیشترین عمل زیبایی در کدام کشور است؛ بر اساس آماری که از انجمن بین‌المللی جراحی پلاستیک به دست آمده، زنان تمایل بیشتری به عمل‌های زیبایی دارند. به طوری که حدود ۸۶ درصد جراحی‌ها را به خود اختصاص داده‌اند. در بین عمل‌های زیبایی مختلف، افزایش حجم سینه و پس از آن لیپوساکشن طرفداران زیادی در بین خانم‌ها دارند. در سنین بالا هم به دلیل افتادگی پلک‌ها، خانم‌های مسن تمایل زیادی دارند بلفاروپلاستی انجام دهند. 

یکی دیگر از پرطرفدارترین جراحی‌های زیبایی برای حذف چربی‌های اضافه در ناحیه شکم، ابدومینوپلاستی است که به کاهش وزن عمده کمک می‌کند. البته که جراحی‌های زیبایی طرفداران خاص خودش را در بین مردان هم دارد. در حال حاضر جراحی پلک، رینوپلاستی، لیپوساکشن و ترمیم مو بیشترین آمار جراحی‌های زیبایی در بین آقایان را به خود اختصاص داده‌اند. 

جایگزین کم تهاجمی‌تر عمل‌های زیبایی

اکنون که می‌دانید بیشترین عمل زیبایی در کدام کشور است؛ به جای اینکه خود را به تیغ جراحی بسپارید و بدون اطمینان از رسیدن به نتیجه ایده‌آل به پزشک‌های مختلف مراجعه کنید، ما به شما یک راه کم ریسک‌تر را پیشنهاد می‌دهیم. به طور کلی اگر به دنبال یک جایگزین غیر تهاجمی برای زیبایی بیشتر هستید، اول به سراغ محصولات آرایشی بهداشتی استاندارد بروید. با تغییر دادن روتین مراقبتی، بسیاری از مشکلات پوست و موی شما حل می‌شوند. بدین ترتیب بدون نیاز به انجام عمل‌های جراحی مختلف، زیبایی و اعتماد به نفس خود را افزایش می‌دهید. البته به شرطی که در روتین روزانه پوست و مو، از محصولات مراقبتی استاندارد استفاده کنید. 

جایگزین کم تهاجمی‌تر عمل‌های زیبایی

استفاده از محصولات آرایشی بهداشتی مناسب، تاثیر بسیار خوبی روی پوست و موی شما دارد. برای مثال استفاده از محصولات حاوی مرطوب کننده، باعث نرمی و لطافت پوست و موی شما می‌شود. وجود فیلتر‌های محافظ UV هم، از پوست شما در برابر آسیب‌های ناشی از تابش نور خورشید محافظت می‌کند. برخی از شامپوها و محصولات مراقبت از مو حاوی ویتامین‌ها و مواد تقویت‌کننده هستند که به قوت و سلامت موها کمک می‌کنند. برای حفظ سلامت و زیبایی پوست و مو خیلی مهم است که از محصولات مطمئن و استاندارد استفاده کنید. 

سخن پایانی

در این مطلب به این سوال پاسخ دادیم که بیشترین عمل زیبایی در کدام کشور است؟ اما آیا واقعا به این همه جراحی نیاز داریم؟ یا اینکه رسانه‌ها با تغییر دادن استاندارد‌های زیبایی باعث بیشتر شدن عمل‌های زیبایی شده‌اند؟ دیدیم که کشور‌های کره جنوبی، یونان، ایتالیا، برزیل و کلمبیا بیشترین آمار جراحی زیبایی را داشتند؛ همچنین ایران جایگاه اول را در عمل بینی در سال گذشته به خود اختصاص داده بود. اما به طور کلی، اگر با استفاده از محصولات مراقبتی، به سلامت پوست و موی خود اهمیت دهید، به خیلی از این جراحی‌ها احتیاج نداشته و به صورت طبیعی زیباتر می‌شوید. یادتان باشد که زیبایی از دیدگاه هر کس متفاوت است و بیشتر از آن که بیرونی باشد، از قلب و روح ما نشات می‌گیرد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر