کد خبر: 194287
A

مدت زمان جواب سفارت کانادا برای انواع ویزا چقدر است؟

بزرگ‌ترین چالش در فرایند اخذ ویزای کانادا، صبر برای دریافت پاسخ از سوی سفارت این کشور است!

مدت زمان جواب سفارت کانادا برای انواع ویزا چقدر است؟

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ بزرگ‌ترین چالش در فرایند اخذ ویزای کانادا، صبر برای دریافت پاسخ از سوی سفارت این کشور است! آگاهی از مدت زمان پاسخ به درخواست ویزای کانادا به شما در برنامه‌ریزی بهتر برای سفر یا مهاجرت کمک می‌کند. این زمان‌بندی‌ها به‌صورت سالانه (حتی ماهیانه) تغییر می‌کنند؛ بنابراین باید همیشه قبل از برنامه‌ریزی سفر برای آگاهی از مدت زمان جواب سفارت کانادا برای انواع ویزا، به سایت IRCC کانادا مراجعه کنید. برای گرفتن تصمیمی هوشمندانه، در ادامه این مقاله مدت ‌زمان دریافت پاسخ از سوی سفارت کانادا برای انواع ویزا در سال ۲۰۲۴  را به شما می‌گوییم.

مدت زمان جواب سفارت کانادا به انواع ویزاهای اقامت موقت

اگر برای دریافت انواع ویزاهای موقت شامل ویزای توریستی، کاری و تفریحی به سفارت کانادا درخواست داده‌اید، زمان بررسی و پاسخ به درخواست شما به‌صورت زیر است:

نوع ویزا

مدت زمان پاسخ به درخواست در سال ۲۰۲۴

ویزای توریستی (ارسال‌شده از سوی افراد خارج از کانادا)

۳۸ روز

ویزای توریستی (ارسال‌شده از سوی افراد داخل کانادا)

۲۳ روز

ویزای Visitor Extension (ویزایی با امکان تمدید مدت‌زمان اقامت توریستی)

۹۲ روز

سوپر ویزا (اجازه ورود والدین افراد مقیم کانادا برای ملاقات)

۱۶۶ روز

ویزای تحصیلی (ارسال‌شده از سوی افراد خارج از کانادا)

۳۵ هفته

ویزای تحصیلی (ارسال‌شده از سوی افراد داخل کانادا)

۱۲ هفته

ویزای کاری (ارسال‌شده از سوی افراد خارج از کانادا)

۲۶ هفته

ویزای کاری (ارسال‌شده از سوی افراد داخل کانادا)

۱۰۳ روز

ویزای کارگران فصلی کشاورزی (SAWP)

۶۵ روز

مدت زمان جواب سفارت کانادا به درخواست‌های ویزاهای اقامت موقت متفاوت است؛ برای مثال مدت زمان صدور ویزای ورک پرمیت کانادا به عواملی مانند کامل بودن مدارک، تعداد درخواست‌های موجود و زمان‌های پیک سال بستگی دارد. برای تسریع در فرآیند و جلوگیری از تاخیر، شما باید مدارک موردنیاز را به‌صورت کامل و دقیق تهیه و ارائه دهید.

مدت زمان جواب سفارت کانادا به انواع ویزاهای اقامت موقت

مدت زمان جواب سفارت کانادا به انواع ویزای اقتصادی کانادا

مهاجرت اقتصادی (Economic Immigration) به کانادا به دسته‌ای از برنامه‌های مهاجرتی اشاره دارد که به‌منظور جذب افراد با مهارت‌ها، تجربه کاری و سرمایه بالا (برای کمک به اقتصاد کانادا)‌ طراحی شده‌اند. انواع این ویزا و زمان پاسخ به آن‌ها در جدول زیر آمده است:

نوع ویزا

مدت زمان پاسخ به درخواست در سال ۲۰۲۴

ویزای برنامه مهاجرتی آتلانتیک

۷ ماه

ویزای کلاس تجربه کانادایی (آنلاین از راه اکسپرس اینتری)

۵ ماه

نامزدهای استانی (آنلاین از طریق اکسپرس اینتری)

۶ ماه

نامزدهای استانی (بدون اکسپرس اینتری)

۱۱ ماه

ویزای خوداشتغالی (فدرال)

۵۰ ماه

کلاس تجاری کبک

۴۶ ماه

ویزای کارگران ماهر فدرال (آنلاین از طریق اکسپرس اینتری)

۵ ماه

ویزای کارگران ماهر (کبک)

۹ ماه

ویزای استارت‌آپ

۳۹ ماه

به‌طورکلی، مدت زمان جواب سفارت کانادا به درخواست‌های انواع ویزای اقتصادی کانادا براساس نوع ویزا و میزان تقاضا متفاوت است. شما می‌توانید با بررسی لیست سفارتخانه های تهران و مراجعه حضوری به یکی از آن‌ها یا استفاده از پورتال‌ رسمی سفارت کانادا، اطلاعات دقیق‌تر درباره وضعیت درخواست خود کسب کنید. 

مدت زمان جواب سفارت کانادا به انواع ویزای حمایت خانوادگی

ویزای حمایت خانوادگی کانادا (Family Sponsorship Visa) به شهروندان و مقیمان دائم این کشور اجازه می‌دهد تا اعضای خانواده خود را به کانادا بیاورند و آن‌ها را حمایت کنند تا اقامت دائم بگیرند. این ویزا انواع مختلفی دارد که در ادامه زمان دریافتشان را بررسی می‌کنیم:

نوع ویزا

مدت زمان پاسخ به درخواست در سال ۲۰۲۴

ویزای همسر یا شریک زندگی قانونی (در کبک)

۲۸ ماه

ویزای همسر یا شریک زندگی قانونی (خارج از کبک)

۱۱ ماه

ویزای والدین یا پدربزرگ و مادربزرگ (در کبک)

۴۸ ماه

ویزای والدین یا پدربزرگ و مادربزرگ (خارج از کبک)

۲۴ ماه

حتی باوجود مدت زمان طولانی پاسخ به این ویزاها، ویزای حمایت خانوادگی کانادا بهترین راه برای افرادی است که قصد دارند اعضای خانواده‌شان را به کانادا بیاورند. برای این نوع ویزا، فرد مقیم کانادا باید توانایی تامین نیازهای مالی اعضای خانواده را داشته باشد.

مدت زمان جواب سفارت کانادا به انواع ویزای حمایت خانوادگی

مدت زمان جواب کانادا به درخواست شهروندی

برای کسب شهروندی کانادا، باید ابتدا اقامت دائم بگیرید. سپس شرایطی مشخص مانند داشتن حداقل سه سال اقامت در پنج سال گذشته و دانش کافی از زبان‌های رسمی (انگلیسی یا فرانسوی) را برای دریافت شهروندی برآورده کنید. از زمان ارسال درخواست شهروندی، مدت زمانی خاص تا دریافت پاسخ باید منتظر بمانید:

نوع درخواست

مدت زمان پاسخ به درخواست در سال ۲۰۲۴

اعطای شهروندی 

۷ ماه

گواهی شهروندی (اثبات تابعیت)

۳ ماه

ترک شهروندی کانادایی

۱۳ ماه

جستجوی سوابق شهروندی

۱۳ ماه

شهروندی برای فرزندخوانده‌ها 

پارت اول: ۱۱ ماه، اگر والدین (پدر و مادر) شهروند کانادا باشند، شهروندی کانادایی آن‌ها در این مدت به فرزندخوانده نیز منتقل می‌شود.

پارت دوم: ۲ سال یا بیشتر، مدت‌زمان لازم برای تکمیل فرایند فرزندخواندگی بسته به کشور یا محلی که کودک از آنجا به فرزندخواندگی پذیرفته می‌شود، تا دو سال یا بیشتر طول می‌کشد.

مدت زمان جواب کانادا به درخواست شهروندی صرف مراحل مختلف مانند بررسی مدارک، انجام مصاحبه و گذراندن آزمون شهروندی می‌شود. همچنین، عواملی مانند تعداد درخواست‌های موجود، کامل بودن مدارک ارسالی و وضعیت شخصی متقاضی نیز می‌توانند بر زمان انتظار تأثیر بگذارد. 

مدت زمان جواب کانادا به درخواست شهروندی

مسیر مهاجرتی خود را با مشاوران هرمس اپلای هموار کنید

در این مقاله دانستید در سال ۲۰۲۴ مدت زمان جواب سفارت کانادا برای انواع ویزا چقدر است. این زمان‌بندی باتوجه‌به انواع ویزاهای اقامت موقت، اقتصادی و حمایت خانوادگی متغیر است. برای مثال، دریافت پاسخ ویزای توریستی ممکن است ۲۳ تا ۳۸ روز، ویزای تحصیلی ۱۲ تا ۳۵ هفته و ویزای کاری ۲۶ هفته طول بکشد. مهم‌ترین نکته به‌روز بودن اطلاعات است! برای این کار باید به سایت IRCC کانادا مراجعه کنید و یا از کارشناسان مهاجرتی مشاوره بگیرید. اگر به‌دنبال مشاوره مهاجرتی حرفه‌ای و کارآمد هستید، مشاوران هرمس اپلای بهترین گزینه برای شما هستند. با تجربه و تخصص بالا در زمینه مهاجرت به کانادا، آن‌ها شما را در هر مرحله از فرآیند مهاجرت یاری می‌کنند. با کمک مشاوران هرمس اپلای، احتمال موفقیت شما در دریافت ویزا و رسیدن به اهداف مهاجرتی‌تان به‌طرزچشمگیری افزایش می‌یابد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر