کد خبر: 193550
A

چرا در کوینکس ثبت نام کنیم؟ | بررسی دقیق صرافی کوینکس

علاقه مندان به فعالیت در بازار ارزهای دیجیتال برای انجام این کار پیش از هر چیزی نیازمند یک پلتفرم معاملاتی مناسب هستند.

چرا در کوینکس ثبت نام کنیم؟ | بررسی دقیق صرافی کوینکس

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ علاقه مندان به فعالیت در بازار ارزهای دیجیتال برای انجام این کار پیش از هر چیزی نیازمند یک پلتفرم معاملاتی مناسب هستند. در حال حاضر تعداد بسیار زیادی صرافی ارز دیجیتال وجود دارند که به مشتریان خود خدمات معاملاتی متفاوتی را ارائه می‌کنند. صرافی کوینکس نیز یکی از این صرافی‌ها به شمار می‌رود که ویژگی‌های مربوط به خود را دارد و امکان خرید و فروش رمز ارزها را برای مشتریان خود فراهم ساخته است. در ادامه مطلب با مزایای این صرافی و نحوه ثبت نام کوینکس در آن آشنا خواهیم شد.

کوینکس چیست؟

همانطور که در ابتدای مطلب اشاره شد کوینکس یکی از صرافی‌های فعال در بازار ارزهای دیجیتال است که فعالیت خود را از سال ۲۰۱۷ به طور رسمی آغاز کرده است. کاربران این صرافی می‌توانند در محیطی امن به بازارهای مختلفی مانند بازارهای لحظه ای، اسپات و معاملات حاشیه با پرداخت کم‌ترین کارمزد معاملاتی دسترسی داشته باشند. دفتر مرکزی کوینکس در هنگ کنگ قرار دارد و دارای مجوز رسمی فعالیت از استونی است.

تنوع توکن‌های قابل معامله در این صرافی بسیار بالا است و در حال حاضر بیش از ۲ میلیون کاربر از آن بهره می‌برند. کوینکس از ۱۵ زبان زنده دنیا پشتیبانی می‌کند و در جایگاه ۵۰ام سایت کوین مارکت کپ قرار دارد. کوینکس توانست در سال ۲۰۱۹ سیستم تجاری غیر متمرکز خود را که به وسیله مردم مدیریت می‌شود راه اندازی کند.

محصولات و خدمات مالی کوینکس

صرافی کوینکس دارای بازار مبادله مختص خود و یک زنجیره هوشمند به عنوان یک اکوسیستم زنجیره‌ای عمومی است. OneSwap یکی دیگر از محصولات کوینکس به شمار می‌رود که به عنوان پلتفرمی برای مبادله رمز ارزهای غیر متمرکز شناخته می‌شود.

از دیگر خدمات کوینکس می‌توان به استخر نقدینگی چند ارزی آن یا همان ViaBTC Pool اشاره کرد. محصول دیگری که برای نگهداری دارایی‌های دیجیتال کاربان کوینکس طراحی شده است کیف پول اختصاصی کوینکس به نام Via Wallet است.

ویژگی‌ها و مزایای ثبت نام کوینکس

صرافی کوینکس دارای ویژگی‌ها و مزایا متعددی است که در زیر به برخی از مهم‌ترین آن‌ها اشاره شده است.

تنوع ارزهای دیجیتال قابل دسترس

معامله گران در صرافی کوینکس به بیش از ۵۰۰ توکن معاملاتی دسترسی دارند که امکان استفاده از فرصت‌های بیشتری از بازار را برای آن‌ها فراهم ساخته است.

کارمزد معاملاتی

کارمزد معاملاتی در کوینکس بسیار پایین و مقرون به صرفه است. به طور کلی کوینکس کارمزد پایه معاملاتی برابر با ۰.۲ درصد از هر معامله را دریافت می‌کند که نسبت به بسیاری از صرافی‌های دیگر کمتر می‌باشد. البته تحت شرایط خاصی این مقدار کارمزد قابل کاهش نیز است. به طور مثال استفاده از رمز ارز بومی کوینکس به نام CET می‌تواند تا ۳۰ درصد از کارمزد معاملاتی را کاهش دهد.

سرعت و دقت انجام معاملات

صرافی کوینکس دارای یک موتور معاملاتی بسیار قدرتمند است که معاملات را با حداکثر سرعت و دقت به انجام می‌رساند.

نقدینگی بالا در کوینکس

میزان نقدینگی بسیار بالا در کوینکس باعث شده است که معاملات در کمترین زمان ممکن انجام شوند.

امنیت بالا

صرافی کوینکس برای بالا بردن ضریب امنیتی دارایی کاربران خود از روش‌های متعددی مانند نگهداری دارایی‌های دیجیتال در کیف پول‌های آفلاین، احراز هویت دو عاملی و ممیزی‌های امنیتی منظم استفاده می‌کند.

رابط کاربری ساده و جذاب

رابط کاربری صرافی کوینکس طوری طراحی شده است که از مبتدی‌ترین افراد تا افراد حرفه‌ای به راحتی می‌توانند در آن فعالیت کنند ولذت ببرند. عدم نیاز به تغییر آی پی

ایرانیان بدون نیاز به تغییر آی پی می‌توانند به راحتی در صرافی کوینکس فعالیت کنند و شامل تحریم‌های بین المللی نمی‌شوند. البته تنها آی پی‌های مربوط به کشور آمریکا از سوی کوینکس ممنوع است و منجر به مسدود شدن حساب می‌شود.

نحوه ثبت نام در صرافی کوینکس

  • ثبت نام در صرافی کوینکس کار بسیار ساده‌ای است و با گذراندن مراحل زیر به راحتی امکان‌پذیر می‌باشد.

  • ورود به سایت کوینکس به آدرس https://www.coinex.com/fa

  • فشردن گزینه ثبت نام

  • وارد کردن ایمیل و یک رمز ورود که شامل حروف بزرگ و کوچک انگلیسی و استفاده از اعداد و کاراکترها برای افزایش میزان قدرت پسورد.

  • مارک کردن تیک پذیرفتن شرایط و قوانین صرافی یا همان I’ve read & agreed with coinex terms of service

  • فشردن گزینه ثبت نام یا همان Sign Up.

  • تکمیل کردن پازل نمایش داده شده در صفحه جدید.

  • پر کردن کادر خالی Please enter code با اعدادی که به آدرس ایمیل شما فرستاده شده است و ثبت گزینه تایید یا Confirm.

برای بالا بردن امنیت حساب خود نیز می‌توانید اقدامات زیر را انجام دهید:

فعال کردن ورود دو مرحله‌ای

برای فعال کردن ورود دو مرحله از طریق گوگل اتنتیکیتور ابتدا باید وارد منوی Account شده و گزینه Account Settings را کلیک کنید. ارسال پیام از طریق پیامک برای ایرانیان دچار اختلالاتی است که به همین دلیل دریافت کد تایید از طریق پیامک را پیشنهاد نمی‌کنیم و به جای آن می‌توانیم همان دریافت کد از طریق گوگل اتنتیکیتور را فعال سازیم.

بنابراین برای این کار گزینه Bind در قسمت TOTP را کلیک می‌کنیم. در صفحه باز شده ایمیل را وارد کرده و گزینه Send code را می‌زنیم و کد دریافتی از طریق ایمیل را وارد کرده و گزینه Next را کلیک می‌کنیم.

نمایش QR CODE

با سپری کردن مراحل بالا در صفحه جدید یک QR CODE به شما نمایش داده می‌شود که می‌توان آن را با گوشی همراه در برنامه Google Authenticator اسکن کنیم و یا به صورت دستی کد را به برنامه اضافه نماییم. بعد از انجام تمامی این مراحل هر ۳۰ ثانیه یک کد برای شما در گوگل اتنتیکیتور نمایش داده می‌شود که برای ورود به صرافی می‌توانید از آن استفاده کنید.

نکته بسیار مهم این است که حتما از این QR Code یک اسکرین شات تهیه کنید و یا Private key آن را در جایی امن و به دور از دسترس دیگران نگهداری کنید تا در صورت بروز هر مشکلی برای تلفن همراه شما بتوانید دوباره وارد صرافی شوید. در غیر این صورت حساب کاربری شما برای همیشه از دست خواهد رفت.

Anti-Phishing Code

یکی دیگر از کارهایی که می‌توان برای بالا بردن امنیت حساب کاربری انجام داد فعال کردن Anti-Phishing Code است. چنانچه به هر دلیلی رمز ورود شما به دست افراد سودجو قرار بگیرد اگر از قبل گزینه آنتی فیشینگ کد را فعال کرده باشید امکان دسترسی آن‌ها به حساب کاربری را غیر ممکن می‌سازید.

برای این کار در قسمت Account Settings و بخش Advanced Settings گزینه‌ای به نام Anti-Phishing Code در وسط صفحه وجود دارد. برای فعال ساختن آن روی گزینه Set کلیک کنید و در صفحه جدید ایمیل خود را وارد کرده و Send code را بزنید. کد دریافتی را در کادر خالی کپی وارد کرده و گزینه Next را کلیک کنید. در صفحه باز شده باید یک رمز قوی ایجاد کنید و گزینه Next را بزنید. حال یک پاپ آپ با مضمون موفقیت‌آمیز بودن فعال شدن Anti-Phishing Code مشاهده خواهید کرد.

خلاصه مطلب

در این مطلب به بررسی مزایای صرافی کوینکس مانند تنوع در توکن‌های معاملاتی، داشتن توکن اختصاصی، کارمزد بسیار پایین، سرعت بالای انجام معاملات، امنیت بالا، داشتن بازار معاملاتی اختصاصی، کیف پول اختصاصی و… اشاره شد. همچنین متوجه شدیم که ثبت نام کوینکس بسیار آسان و به سرعت امکان‌پذیر است و احراز هویت در آن اجباری نیست. امیدواریم مطالب فوق مفید واقع شود و توانسته باشیم کمکی کوچک در رسیدن شما عزیزان به اهداف معاملاتی پیش رو داشته باشیم.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر