کد خبر: 192495
A

انواع جنس سینی کابل (5 جنس متفاوت سینی کابل برای برق کشی)

سینی کابل یکی از تجهیزات برق رسانی است که می‌تواند برای انتقال کابل و سیم‌های مختلف با ایمنی بالا مورد استفاده قرار گیرد.

انواع جنس سینی کابل (5 جنس متفاوت سینی کابل برای برق کشی)

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ سینی کابل یکی از تجهیزات برق رسانی است که می‌تواند برای انتقال کابل و سیم‌های مختلف با ایمنی بالا مورد استفاده قرار گیرد. این سینی‌ها همانند نردبان کابل که در گروه صنعتی رفیع با بهترین کیفیت تولید می‌شوند، می‌توانند جنس‌های مختلفی داشته باشند. بسته به نیاز صنعت و محیطی که قرار است سینی کابل در آن استفاده شود، جنس این سینی‌ها نیز می‌تواند متفاوت باشد. همین موضوع باعث شده تا بر اساس نیاز صنایع، این سینی‌ها با جنس‌های متفاوتی ساخته و به بازار عرضه شوند. برای اطلاع دقیق از انواع جنس سینی‌های کابل در بازار، این مقاله را بخوانید.

انواع جنس سینی کابل در بازار

اکثر سینی‌های کابل تولید شده در بازار از جنس فلز هستند. فلزاتی که بتوانند مقاومت بالایی در برابر زنگ زدگی ایفا کنند، در اولویت‌اند. حال می‌توان این فلزات را با اضافه کردن یک سری مواد شیمیایی به ترکیبات آن‌ها تولید کرد و یا اینکه آن‌ها را با کاور ضد زنگ پوشاند و مورد استفاده قرار داد. بسته به اینکه سینی کابل قرار است در چه محیطی مورد استفاده قرار گیرد، جنس آن نیز باید متفاوت انتخاب شود.

علت تفاوت بودن جنس سینی‌های کابل در بازار، نیاز متفاوت صنایع مختلف است. هر یک از صنایع با شرایط آب و هوایی و شیمیایی خاصی سر و کار دارند و این بدین معناست که باید تجهیزات به کار رفته در این صنایع نیز باید توجه به شرایط خاص آن‌ها باشد. انواع متریال‌های به کار رفته برای ساخت این سینی‌ها شامل موارد زیر هستند:

  1. آلومینیوم

یکی از مهم‌ترین جنس‌های سینی کابل موجود در بازار، آلومینیوم است. آلومینیوم برای محیط‌های مرطوب که احتمال زنگ زدگی سینی‌های کابل وجود دارد، مورد استفاده قرار می‌گیرد. مزیت این سینی‌های کابل، نصب سریع و ساده آن‌ها است. علاوه بر این، این سینی‌ها دارای وزن بسیار سبکی‌اند و می‌توانند با خاصیت غیر مغناطیسی خود از هدر رفتن الکتریسیته جلوگیری کنند. سینی‌های کابل آلومینیومی کاملا ضد زنگ هستند و باید قبل از نصب در محیط آزمایش شوند تا عملکرد خوبی را از خود نشان دهند.

انواع جنس سینی کابل در بازار

  1. فولاد

فولاد یکی از انواع جنس‌های سینی کابل است که دارای مقاومت بسیار بالایی می‌باشد. فولاد به عنوان یک متریال پرکاربرد در صنایع مختلف شناخته می‌شود که کیفیت، دوام و مقاومت بسیار بالایی دارد. این فلز با وجود مزایای متنوعی که دارد، می‌تواند به دلیل داشتن وزن زیاد انتخاب خوبی برای نصب در ارتفاعات و با تعداد کابل‌های بالا نداشته باشد. علاوه بر این سینی‌های کابل دارای خاصیت ضد آبی نیستند و حتما باید یک پوشش ضد زنگ به آن‌ها اضافه شود. در غیر این صورت به راحتی زنگ می‌زنند و کیفیت خود را از دست خواهند داد.

  1. فولاد ضد زنگ

فولاد ضد زنگ یکی از متریال‌های پرکاربرد برای ساخت سینی کابل است. این قطعه از ترکیبات مواد شیمیایی مختلف با فولاد ساخته شده و می‌تواند به دلیل خاصیت ضد زنگی خود جایگزین فولاد حساس به رطوبت و زنگ زدگی شود. این نوع فلز برای سینی و نردبان کابل از ترکیب کروم، نیکل و درصد کمی کربن ساخته شده است که در برابر زنگ زدگی مقاومت بسیار بالایی از خود نشان می‌دهد. این فولاد عملکرد و بازدهی بسیار خوبی در دماهای بالا دارد و می‌تواند در برابر مواد شیمیایی و آلی عملکرد خوبی از خود نشان دهد. تغییر رنگ در فولاد ضد زنگ بسیار نادر اتفاق می‌افتد.

  1. فولاد گالوانیزه

فولاد گالوانیزه در واقع یک نوع فولاد با پوشش خاص است که به دلیل خاصیت ضد زنگی خود توانسته محبوبیت بسیار زیادی در میان مردم پیدا کند. در صنایع مختلف از فولاد گالوانیزه استفاده می‌شود و برای ساخت سینی کابل نیز می‌توان از این فولاد استفاده کرد. پوشش گالوانیزه می‌تواند گرم یا سرد باشد که نوع گرم آن مقاومت بسیار بیشتری از خود نشان می‌دهد.

انواع جنس سینی کابل در بازار

  1. پی وی سی

پی وی سی یکی از انواع متریال‌هایی است که می‌تواند برای ساخت سینی کابل مورد استفاده قرار گیرد. این سینی‌ها معمولا برای سیم کشی‌های حساس فیبر نوری مورد استفاده قرار می‌گیرند و قابلیت نصب روی دیوار را دارند. برخلاف سینی‌های کابل سبدی، سینی‌های کابل پی وی سی دارای دو سمت ابتدایی و انتهایی باز هستند. پی وی سی یک ماده نارسانا است و از این جهت می‌تواند برای صنایع حساس انتخاب بسیار خوبی باشد. همچنین این ماده وزن بسیار سبکی دارد و برای سیم‌ها تداخل سیگنالی ایجاد نمی‌کند. مقاومت در برابر نور خورشید، تغییرات شیمیایی و همچنین خوردگی از جمله مهم‌ترین مزایای استفاده از پی وی سی برای ساخت این سینی‌ها هستند.

سخن پایانی

سینی کابل می‌تواند در محیط‌های مختلفی به ویژه ساختمان‌های تجاری، مسکونی و محیط‌های صنعتی مورد استفاده قرار گیرد. جنس این سینی‌ها باید به گونه‌ای باشد تا در مقابل وزن‌های بالا عملکرد بسیار خوبی از خود نشان دهد، همچنین دچار خوردگی و زنگ زدگی در اثر قرارگیری در معرض مواد شیمیایی و رطوبت هوا نشود. فلزات ضد زنگ و گالوانیزه بهترین انتخاب برای استفاده جهت ساخت سینی‌های کابل هستند

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر