کد خبر: 189895
A

مرکز ساخت چشم مصنوعی در تهران

اگر در اطرافیان خود کسی را می شناسید که به دلیل آسیب چشمی از ظاهر نامناسب چشم رنج می برد می توانید مرکز ساخت چشم مصنوعی در تهران را به او معرفی کنید. این کار به خصوص برای کودکان جزو مهم ترین گزینه هاست که اعتماد به نفس بالای آن ها را به همراه دارد.

مرکز ساخت چشم مصنوعی در تهران

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ اگر در اطرافیان خود کسی را می شناسید که به دلیل آسیب چشمی از ظاهر نامناسب چشم رنج می برد می توانید مرکز ساخت چشم مصنوعی در تهران را به او معرفی کنید. این کار به خصوص برای کودکان جزو مهم ترین گزینه هاست که اعتماد به نفس بالای آن ها را به همراه دارد.

چشم مصنوعی و یا پروتز چشم عضوی مصنوعی است که جایگزین چشم طبیعی آسیب دیده می شود. این می تواند به صورت پروتز ظاهری استفاده شود که ظاهر فرد کاملا طبیعی به نظر برسد. چشم مصنوعی به فرد نابینا کمک می کند که از نقص چشمی خود کمتر متاثر شود. یکی از معیارهای اصلی که می تواند پروتز چشم را طبیعی تر جلوه دهد بحث حرکت آن در جهات مختلف است. در واقع یک پروتز خوب می تواند حرکات قابل قبولی در جهت های درست داشته باشد.

اگر در اطرافیان خود کسی را می شناسید که به دلیل آسیب چشمی از ظاهر نامناسب چشم رنج می برد می توانید مرکز ساخت چشم مصنوعی در تهران را به او معرفی کنید. این کار به خصوص برای کودکان جزو مهم ترین گزینه هاست که اعتماد به نفس بالای آن ها را به همراه دارد.

آیا چشم مصنوعی حرکت می کند؟

در بحث حرکت چشم مصنوعی موضوعی با عنوان حرکت مکالمه وجود دارد که در واقع به حرکات گوشه چشم در هنگام مکالمه با دیگران اطلاق می شود. این حرکات ناچیز برای کسانی که با عارضه چشمی همراه هستند بسیار مهم می باشد. در صورتی که که ماهیچه های چشمی از شرایط و وضعیت مناسبی برخوردار باشند و همچنین اتصالات آن ها با پروتز چشم به خوبی برقرار شود آن گاه چشم مصنوعی می تواند حرکت مکالمه خوبی را برای فرد ایجاد کند به صورتی که در بسیاری از اوقات دیگران متوجه چشم مصنوعی فرد نخواهند شد.

پروتز چشم متحرک

نکته‌ای که باید به آن توجه داشت این است که پروتزهای چشمی یا همان چشم‌های مصنوعی کاملا بی‌حرکت نبوده و به خودی خود هم حرکتی ندارند و در واقع دارای حرکاتی همزمان با چشم سالم فرد می‌باشند. این موضوع باعث می‌شود که در بسیاری از اوقات، دیگران متوجه تفاوت بین چشم مصنوعی و سالم نشوند. البته میزان حرکت چشم مصنوعی کاملا مشابه چشم سالم نخواهد بود و مقدار حرکت آن به عوامل متعددی بستگی داشته و در افراد مختلف متفاوت است.

images_1718544772_666ee984b4cf0.jpg

امروزه در هنگام جراحی تخلیه چشم، از یک جسم کروی شکل با نام ایمپلنت چشمی استفاده می‌شود.  ایمپلنت‌ توسط جراح درون حدقه چشم جایگذاری می‌شود و عضلات و ماهیچه‌های مرتبط با چشم به آن اتصال پیدا می‌کند. نحوه حرکت یک پروتز چشم متحرک به این صورت است که از طریق انقباض این عضلات متصل، ایمپلنت می‌تواند در جهات مختلف حرکت کند و به واسطه حرکت ایمپلنت، پروتز چشمی قرار گرفته بر روی آن نیز حرکت می‌کند. 

میزان حرکت پروتز چشم چقدر است؟

 میزان حرکت در چشم‌های مصنوعی مختلف تفاوت دارد. برای مثال پروتزهای اسکلرال شل از میزان حرکت و جابجایی بهتری نسبت به نمونه‌های دیگر برخوردارند. زیرا در افرادی که از اسکلرال شل استفاده می‌کنند بدلیل انجام عمل نیمه تخلیه، هنوز اتصال طبیعی کره چشم با ماهیچه‌های چشمی برقرار است. اما در سایر نمونه‌ها از آنجاییکه اتصال ماهیچه‌ها از طریق یک ایمپلنت انجام می‌شود لذا پروتز چشم از حرکت کمتری برخوردار خواهد بود.

همچنین باید توجه داشت که وضعیت عضلات نیز در حرکت چشم مصنوعی موثر است. گاهی اوقات بدلیل تحلیل ماهیچه‌های این ناحیه، حتی پس از اتصال، پروتز چشم از حرکت مناسبی برخوردار نخواهد بود. لذا این مورد نیز بعنوان یکی از موارد مهم در میزان حرکت شناخته می شود.

کلینیک چشم مصنوعی بیناسا بعنوان اولین مرکز علمی ساخت پروتز چشم در کشور، با داشتن کادری مجرب و بهره‌گیری از برترین متخصصان ساخت چشم مصنوعی در خدمت بیماران گرامی خواهد بود. شما عزیزان می‌توانید با مراجعه به وب سایت این مجموعه، برخی از نمونه کارهای این مجموعه را مشاهده نمایید. همچنین برای اطلاعات بیشتر در این زمینه، می‌توانید از طریق شماره‌ 09021439377 با کارشناسان ما در تماس باشید.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر