7 تاکتیک برای یک فروشگاه آنلاین حجاب موفق
صنعت مد و پوشاک آنلاین در حال رشد سرسام آوری است و فرصت های زیادی برای کارآفرینان در این حوزه فراهم می کند. آنچه باعث این رشد سریع میشود شامل نوآوری در فناوری های پیشرفته، افزایش کانالهای دیجیتال و دسترسی آنلاین گسترده از طریق دستگاههای تلفن همراه است.
به گزارش سایت دیده بان ایران؛ صنعت مد و پوشاک آنلاین در حال رشد سرسام آوری است و فرصت های زیادی برای کارآفرینان در این حوزه فراهم می کند. آنچه باعث این رشد سریع میشود شامل نوآوری در فناوری های پیشرفته، افزایش کانالهای دیجیتال و دسترسی آنلاین گسترده از طریق دستگاههای تلفن همراه است.
با وجود همه این فرصتها، راهاندازی فروشگاه اینترنتی تخصصی در حوزه حجاب که در کشور ما مورد تقاضا است و اقبال خانم ها در خرید روسری ، شال و چیز های شبیه آن را در پی دارد، قطعا یک شبه اتفاق نمیافتد. برای شکست دادن رقابت رو به رشد و به دست آوردن سهم شیر از درآمدهای پیش بینی شده بازار، به استراتژی های مناسب نیاز دارید.
این مقاله به بهترین تاکتیک هایی می پردازد که می توانید برای ایجاد یک فروشگاه آنلاین لباس و حجاب موفق و کسب سود بیشتر به کار ببرید.
در یک حوزه خاص فعالیت کنید
تعریف حوزه ( نیش - Niche) در واقع بخشی از بازار است که شما انتخاب می کنید تا روی آن تمرکز کنید و بازار نیازهای لباس منحصر به فرد آنها را برآورده کنید. انتخاب جایگاهی که به آن علاقه دارید، شما را قادر می سازد تا در آن بخش قدرت ایجاد کنید. به پیشنهادات محصولی فکر کنید که فروشگاه شما را از دیگران متمایز کند.
به عنوان مثال، اگر به حجاب های سر منحصر به فرد و خاص علاقه دارید، میتوانید یک فروشگاه آنلاین شال و روسری باز کنید و مجموعهای از گزینههای پوشش را برای خانم های پیر و جوان ارائه دهید. از طرف دیگر، اگر سابقه شما در زمینه طراحی مد است، می توانید یک فروشگاه حجاب با تمرکز بر لباس های سفارشی راه اندازی کنید.
ارزش وفاداری مشتری را هنگام تسویه پیشنهادات محصول وی در نظر داشته باشید و مطمئن شوید که برای پر کردن سبد خرید خود به بازگشت و خرید ادامه می دهد. شما می توانید این کار را با تشخیص حفره های موجود در بازار و قرار دادن خود به عنوان یک مرجع با توانایی افزودن ارزش انجام دهید.
در اینجا یه مثال جالب بگوییم. حتما خانم هایی که به دنبال خرید روسری و شال هستند، موضوع حجاب برایشان مهم است و دوست دارند از فروشگاهی خرید کنند که خودش مسئله حجاب را رعایت کرده باشد. ولی بسیاری از آنلاین فروش ها به این نکته توجه نمی کنند و از تصاویر مدل هایی استفاده می کنند که در این زمنیه نقص دارند. شما می توانید با تصاویر محصول اختصاصی خودتان در این میان خود را به بازار بشناسانید.
یک طرح کسب و کار جامع تهیه کنید
یک طرح کسب و کار به عنوان یک نقشه راه عمل می کند تا فروشگاه لباس جدید شما را راه اندازی کند و آن را پویا نگه دارد. این شما را قادر می سازد تا بازار هدف را بهتر به دست آورید و رقبای مستقیم را برای طراحی استراتژی های برنده مشخص کنید.
علاوه بر آن یک طرح واضح و مشخص حتی با وجود ریسک سرمایه گذاری می تواند امکان دریافت انواع وام را از بانکها ممکن تر سازد، مخصوصا با سخت گیری هایی که در حوزه اعطای وام به صاحبین کسب و کار در ایران وجود دارد.
یک پلتفرم تجارت الکترونیک را انتخاب کنید
از آنجایی که شما باید بر روی نوع محصولات حجاب که جزو دسته پوشاک هستند تمرکز کنید، کار بعدی این است که تعیین کنید آنها را کجا بفروشید. این امر یک پلتفرم تجارت الکترونیک را یک امر ضروری می کند. شما می توانید سایت تجارت الکترونیک خود را بسازید و همچنین در پلتفرم های آنلاین مانند ووکامرس که محبوبترین در ایران است، بفروشید.
هنگام انتخاب یک پلتفرم تجارت الکترونیک برای استفاده، اندازه کسب و کار، دانش فنی خود، نوع ویژگی های مورد نظر و مقدار پولی را که مایلید برای یک پلتفرم تجارت الکترونیک خرج کنید، در نظر بگیرید. خوشبختانه، همیشه میتوانید مجموعهای از راهحلهای تجارت الکترونیک مبتنی بر اشتراک را متناسب با هر بودجه و نیاز تجاری پیدا کنید.
یک نام تجاری منحصر به فرد و دامنه انتخاب کنید
شما باید نام دامنه خود را با نام تجاری، محصولات موجود و اهداف نهایی کسب و کار خود هماهنگ کنید. باید به اندازه کافی منحصر به فرد باشد تا برند و هویت تجاری شما را بدون گیج کردن مشتریان با رقبا آشکار کند.
علاوه بر این، کلمات پایه ای را انتخاب کنید و از نامهایی که املای آنها سخت است پرهیز کنید. این نام همچنین باید مقیاس پذیر باشد تا رشد بالقوه کسب و کار در آینده را در خود جای دهد.
نکته اصلی این است که هنگام تصمیم گیری برای نام تجاری و دامنه، اصالت، شخصیت، به یاد ماندنی بودن و در دسترس بودن را در نظر داشته باشید. یک مثال خوب در این زمینه شال مد و آذر شال است. این فروشگاه ها به صورت تخصصی در حوزه فروش شال و روسری فعالیت می کنند و نام مناسبی را برای کار خود برگزیده اند. البته نام های کلی تر مثل مدیسه یا انگور نیز به نگاه به آینده فروشگاه برگزیده شده اند.
تامین کنندگان محصولات را بیابید و ارزیابی کنید
تعیین تامین کنندگان اولین قدم برای زنده کردن محصولات شماست. جستجوی تامین کنندگان زمان زیادی را صرف می کند. بنابراین، بهتر است حتی قبل از ایجاد وب سایت خود، منابع محصولات را شروع کنید.
قیمت
کیفیت محصول
زمان حمل و نقل
شهرت، آبرو
بررسی آنلاین تامین کننده
سطح پشتیبانی
وب سایت خود را برای فروش سفارشی و بهینه کنید
بیش از 79 درصد از کاربران وب به دلیل تجربه ضعیف به سرعت یک وب سایت را ترک می کنند و از رقبا خرید می کنند. شما باید مسیریابی افراد را در سایت خود آسان کنید بدون اینکه آنها را با تبلیغات، بنرها، فهرست های بازشو و منوها غرق کنید.
همچنین، پشتیبانی جستجو در محل را فراهم کنید تا مشتریان بتوانند به سرعت به جزئیات محصول و سایر اطلاعات ضروری که باید بدانند دسترسی پیدا کنند.
لیست توضیحات واضح محصول و تصاویر حرفه ای از پیشنهادات خود را در نظر بگیرید. فرآیند پرداخت باید بدون اصطکاک باشد تا نرخ رها کردن سبد خرید کاهش یابد و فروش افزایش یابد.
برای فروشگاه آنلاین پوشاک خود کمپین های بازاریابی انجام دهید
شما باید در فعالیت های بازاریابی سرمایه گذاری کنید تا در مورد محصولات لباس خود آگاهی ایجاد کنید و در زمان مناسب به مخاطبان هدف خود برسید. بازاریابی همچنین شما را قادر می سازد تا با مشتریان خود تعامل و ارتباط برقرار کنید و به شما امکان می دهد آنها را بهتر بشناسید.
برخی از بهترین راه ها برای بازاریابی فروشگاه اینترنتی شما به طور خلاصه عبارتند از:
بازاریابی ایمیلی
سئو (بهینه سازی موتور جستجو)
تبلیغات پولی
بازاریابی محتوا وبلاگ نویسی
اینفلوئنسر مارکتینگ
بازاریابی وابسته - این گزینه مستلزم درگیر کردن افراد برای تبلیغ محصولات لباس شما با پورسانت در هر فروش است.
پوشش مطبوعاتی
ارائه جوایز وفاداری مشتری، مانند محصولات رایگان و تخفیف برای خریدهای مکرر.
در پایان
اجازه ندهید هیچ چیز شما را از ایجاد و راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی لباس موفق باز دارد. در بازار تحقیق کنید تا شکافها را شناسایی کنید و لباسهای منحصربهفردی را ایجاد کنید که شما را در جایگاه خود برجسته کند. مهمتر از همه، پیگیری رقبای خود برای شناخت نقاط قوت و ضعف آنها و استفاده از اطلاعات برای موقعیت بهتر خود.