کد خبر: 171408
A

کدام بهتر است، پرورش مرغ یا بوقلمون؟

روز به روز، تعداد زیادی از افراد به پرورش مرغ و بوقلمون علاقه مند می‌شوند. اگر قوانین جهانی در پرورش این دو نوع پرنده رعایت شود، می تواند باعث سودآوری بسیار بالا برای پرورش دهنده شود. به همین دلیل، تعداد زیادی افراد مایلند به پرورش این دو پرنده بپردازند و از طریق آن‌ها به سود رسیده شود. اما میزان درآمد شما بستگی به نوع پرنده‌ای که پرورش می‌دهید دارد. در این مقاله، قصد داریم به مقایسه تخصصی پرورش بوقلمون و مرغ بپردازیم.

کدام بهتر است، پرورش مرغ یا بوقلمون؟

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ روز به روز، تعداد زیادی از افراد به پرورش مرغ و بوقلمون علاقه مند می‌شوند. اگر قوانین جهانی در پرورش این دو نوع پرنده رعایت شود، می تواند باعث سودآوری بسیار بالا برای پرورش دهنده شود. به همین دلیل، تعداد زیادی افراد مایلند به پرورش این دو پرنده بپردازند و از طریق آن‌ها به سود رسیده شود. اما میزان درآمد شما بستگی به نوع پرنده‌ای که پرورش می‌دهید دارد. در این مقاله، قصد داریم به مقایسه تخصصی پرورش بوقلمون و مرغ بپردازیم.

پرورش مرغ بهتر است یا بوقلمون؟

در این مقاله، به شما می‌گوییم که پرورش بوقلمون و مرغ چه مزایا و معایبی را برای شما دارند و کدام گزینه برای شما بهتر است. اگر علاقه‌مند به پرورش این دو پرنده هستید، توصیه می‌کنیم قبل از انتخاب، مقاله را بخوانید و سپس کسب و کار خود را شروع کنید. مطالعه این مقاله زمان زیادی نمی‌برد.

مزایای پرورش بوقلمون:

یکی از بزرگترین مزایای پرورش بوقلمون، کم بودن رقبا است. اگر به پرورش مرغ یا بلدرچین بپردازید، باید با تعداد زیادی رقیب روبرو شوید تا بتوانید خود را در زمینه پرورش مرغ و بلدرچین معتبر نمایید. اما با پرورش بوقلمون، با رقبای کمتری رقابت خواهید کرد و به راحتی به سود رسیده شود.

همچنین، پرورش بوقلمون نیاز به تجهیزات خاصی ندارد که می‌تواند هزینه های اولیه را به حداقل برساند. در بسیاری از پرورش طیور، نیاز به خرید تجهیزات گران قیمتی وجود دارد، اما در پرورش بوقلمون این مورد نیاز نیست.

روند رشد بازار گوشت بوقلمون در داخل کشور به سمت بالا است چرا که روز به روز تقاضا برای جوجه بوقلمون افزایش داشته به طوری که قیمت بوقلمون زنده در سال‌های اخیر رشد چشمگیری داشته است و این به این معناست که تقاضا برای گوشت بوقلمون افزایش یافته است. به همین دلیل، پرورش بوقلمون توانسته است رشد و توسعه خوبی داشته باشد.

مزایا و معایب پرورش بوقلمون

معایب پرورش بوقلمون:

یکی از معایب پرورش بوقلمون، کم بودن تقاضا در شهرهای کوچک است. در شهرهای بزرگ، استفاده از گوشت بوقلمون بیشتر است ولی در شهرهای کوچک، تقاضا بسیار پایین تر است که می‌تواند منجر به ضرر مالی شود. بنابراین، بررسی و توجه به بازار هدف قبل از شروع کسب و کار بسیار مهم است.

همچنین، بوقلمون‌ها از حیث نگهداری و تغذیه حساس هستند و نیاز به مراقبت دقیق دارند. اگر تغذیه آن‌ها به درستی انجام نشود، می‌تواند به مشکلات و تلفات منجر شود. این در حالی است که در پرورش مرغ، این موضوع مشکلی ندارد.

 

مزایای پرورش مرغ:

متقاضیان بسیاری برای خرید گوشت و تخم مرغ وجود دارند که باعث می‌شود پرورش مرغ سودآوری بیشتری داشته باشد. همچنین، هزینه های اولیه برای شروع کسب و کار پرورش مرغ کمتر است چرا که قیمت مرغ زنده گوشتی به نسبت بوقلمون بسیار مناسب تر است و پرورش مرغ در مقابل بیماری‌ها و شرایط آب و هوایی مقاوم تر است.

مزایا و معایب پرورش مرغ

پرورش مرغ در فضای پرورش کم استرس تری صورت می‌گیرد و به دلیل وجود بازار مستقر و استقلال اقتصادی مرگ و میر در این حوزه کمتر است.

همچنین، غذای مرغ ارزش غذایی بالاتری دارد و پرورش آن نیز آسان تر است. همچنین، می‌توان در مکان‌های مختلفی پرورش مرغ انجام داد و نیاز به فضای کمتری دارد.

رعایت استانداردها در پرورش مرغ یا بوقلمون

در مقایسه تخصصی پرورش بوقلمون با مرغ، توصیه می‌شود استانداردهای لازم را رعایت کنید تا بتوانید در کسب و کارتان موفق شوید. در نهایت، قرار دادن بوقلمون در قفس و مرغ در طبقه مرغ تخمگذار می‌تواند راندمان کاری شما را افزایش دهد.

سؤالات متداول

در ادامه به سوالات پرتکرار در رابطه با مقایسه پرورش مرغ و بوقلمون پاسخ می‌دهیم:

مزایای پرورش بوقلمون چیست؟

پرورش بوقلمون از دو جهت مزیت دارد. اول اینکه تعداد رقبا در این زمینه کم است و ابزارهای خاصی برای پرورش آن نیاز نیست. دوم اینکه نیاز داخلی به گوشت بوقلمون در حال رشد است.

مزایای پرورش مرغ چیست؟

پرورش مرغ مزایای متعددی دارد. ارزش غذایی بالای مرغ، مدیریت آسان، قابلیت پرورش در موقعیت های جغرافیایی مختلف و نیاز کمتر به فضا نسبت به سایر طیور از جمله مزیت های آن هستند.

کدامیک از پرورش بوقلمون و پرورش مرغ سودمندتر است؟

اگر به طور کلی نگاه کنیم، پرورش مرغ سودمندتر از پرورش بوقلمون است.

کلام آخر

در این مقاله، تلاش کردیم تا مقایسه تخصصی پرورش بوقلمون با مرغ را به شما برسانیم تا بتوانید با دیدگاهی بیشتر کسب و کار مناسبی را برای شروع به درآمدزایی انتخاب کنید. نظر شما در این باره چیست؟ آیا پرورش بوقلمون سودآورتر است یا پرورش مرغ؟

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر