کد خبر: 160698
A

نکات مهم در خرید لوازم یدکی خودرو

خرید لوازم یدکی خودرو مانند دیگر خریدها دغدغه‌ها و نگرانی‌های خاص خود را دارد. چراکه صاحبان این وسایل نقلیه تمایل دارند لوازمی را برای اتومبیل خود انتخاب و خریداری کنند که از اصالت برخوردار بوده و با کیفیت و کارایی بالا باشد تا پس از نصب شدن در خودرو عملکرد مناسبی داشته و در کارایی و نحوه عملکرد دیگر قطعات نیز خللی ایجاد نکند. به همین دلیل توجه به نکاتی پیش از خرید این لوازم و تجهیزات ضرورت دارد تا بر اساس آن‌ها بهترین و مناسب‌ترین لوازم یدکی برای خرید در نظر گرفته شوند.

نکات مهم در خرید لوازم یدکی خودرو

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ خرید لوازم یدکی خودرو مانند دیگر خریدها دغدغه‌ها و نگرانی‌های خاص خود را دارد. چراکه صاحبان این وسایل نقلیه تمایل دارند لوازمی را برای اتومبیل خود انتخاب و خریداری کنند که از اصالت برخوردار بوده و با کیفیت و کارایی بالا باشد تا پس از نصب شدن در خودرو عملکرد مناسبی داشته و در کارایی و نحوه عملکرد دیگر قطعات نیز خللی ایجاد نکند. به همین دلیل توجه به نکاتی پیش از خرید این لوازم و تجهیزات ضرورت دارد تا بر اساس آن‌ها بهترین و مناسب‌ترین لوازم یدکی برای خرید در نظر گرفته شوند.

در این مقاله قصد داریم برخی از نکات مهم در خرید لوازم یدکی خودروهای مختلف را مطرح کنیم تا پاسخگوی نیاز و دغدغه این افراد باشد. پس اگر شما هم به دنبال خرید لوازم یدکی خودرو با کیفیت بالا و کارایی کافی هستید با ما همراه باشید.

همچنین اگر قصد خرید قطعات یدکی خودرو را دارید می توانید از سایت اینفویدک استفاده نمایید. در این سایت لیست فروشندگان لوازم یدکی خودرو تهران و سایر شهرستانها قرار گرفته و انواع لوازم یدکی های خودرو از جمله لوازم یدکی خودروهای چینی ، ایرانی، آلمانی، ژاپنی، فرانسوی، کره ای و ... را میتوان پیدا کرد.

1-در مورد خودروی خود اطلاعات کافی کسب کنید.

از نظر بسیاری از افراد و صاحب نظران نخستین گام برای خرید لوازم یدکی خودرو شناخت وسیله نقلیه مد نظر است. برای این کار می‌توانید از دفترچه راهنمای خودرو کمک بگیرید. در این دفترچه اطلاعات زیادی درباره خودروی شما به چشم می‌خورد.

برای نمونه مدل خودرو، سال ساخت و سری ساخت آن در این برگه درج شده است. با استفاده از این اطلاعات می‌توانید با صرف زمان بسیار کوتاه‌تری به قطعات مد نظر خود دسترسی داشته باشید.

2- گیربکس خودروی شما دستی است یا اتوماتیک؟

از آنجایی که لوازم یدکی برای خودروهایی که به صورت دستی تحت کنترل قرار می‌گیرند با آن‌هایی که دارای گیربکس اتوماتیک هستند متفاوت است، پس باید پیش از خرید این قطعات، نوع گیربکس وسیله نقلیه خود را در نظر بگیرید.

در حقیقت شما باید قطعات یدکی مورد نیاز خودروی خود را با توجه به نحوه عملکرد آن انتخاب و خریداری کنید. در غیر این صورت هزینه بالایی صرف کرده و به هدف مورد نظرتان هم دسترسی پیدا نخواهید کرد.

3- لوازم یدکی ایرانی می‌خواهید یا خارجی؟

بیشتر لوازم یدکی خودروها در حال حاضر در دو نمونه اصلی خارجی و داخلی طراحی و تولید شده و در بازار وجود دارند. هر دو نمونه این کالاها از نظر کیفیت و اصالت مورد تایید هستند.

با وجود اینکه بسیاری از خریداران ترجیح می‌دهند کالاهای خارجی و یا وارداتی را برای خرید در نظر بگیرند، اما باید به این نکته هم توجه داشته باشید که محصولات تولید شده در داخل نیز قابل رقابت با کالاهای وارداتی بوده و در بسیاری از موارد با قیمت‌های مناسب‌تری هم روانه بازار مصرف شده‌اند.

پس می‌توانید این نوع از قطعات را نیز برای خرید در نظر گرفته و از اصالت، کارایی و کیفیت آن‌ها اطمینان خاطر کافی داشته باشید. به ویژه اگر از جمله افرادی هستید که بودجه کمتری برای خرید لوازم یدکی خودرو در اختیار داشته و می‌خواهند در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنند و در عین حال از ایمنی قطعات نیز مطمئن باشند.

4- از اصالت لوازم یدکی مطمئن شوید.

در حال حاضر بسیاری از قطعات خودروها وارداتی بوده و از کشورهای دیگر خریداری می‌شوند. پس بررسی اصالت آن‌ها اهمیت بسیار زیادی دارد. به ویژه در خودروهای خارجی که قیمت این قطعات نیز به نرخ دلار محاسبه شده و هزینه‌های بسیار زیادی را طلب می‌کند.

از سوی دیگر بسیاری از سودجویان لوازم یدکی غیر اصل و بی‌کیفیت خود را به جای قطعات اصل و اورجینال به مشتریان واگذار نموده و قیمت و هزینه کالای اصل را از آنان دریافت می‌نمایند. پس حواستان باشد که فریب این افراد را نخورید و خرید خود را از فروشگاه‌های معتبر و فروشندگانی انجام دهید که به آن‌ها اطمینان دارید.

5- لوازم یدکی را با ضمانت اصالت خریداری کنید.

اصل بودن لوازم یدکی برای خودروهای مختلف اهمیت بسیار زیادی دارد. چراکه مجموعه قطعات نصب شده بر روی وسایل نقلیه نقش قابل توجهی در تامین سلامت جسمانی شما داشته و ایمنی‌تان را تضمین می‌نمایند. اگر از قطعات غیر اصل و بدون کیفیت استفاده کنید احتمال بروز خطر و آسیب‌های جدی برایتان وجود خواهد داشت.

برای اطمینان از اصالت قطعه‌ای که خریداری می‌کنید باید حتماً از فروشنده و یا فروشگاه برگه تایید کننده ضمانت اصالت کالا دریافت نمایید. با این مدرک و ضمانت‌نامه اگر در عملکرد قطعه خریداری شده نقصی وجود داشته باشد، امکان تعویض و جایگزینی آن وجود خواهد داشت و یا حتی می‌توانید قطعه را به فروشنده مرجوع کرده و هزینه پرداخت شده را پس بگیرید.

6- نحوه خرید خود را انتخاب کنید.

بر اساس آن چه تاکنون گفته شد شما می‌توانید به این نکته پی ببرید که انتخاب یک فروشگاه و یا فروشنده معتبر تا چه اندازه در خرید لوازم یدکی با کیفیت و اصل نقش موثر دارد. در حال حاضر فروشگاه‌های زیادی راه‌اندازی شده‌اند که شما می‌توانید با مراجعه به آن‌ها لوازم یدکی مناسب برای خودروی خود را انتخاب و خریداری کنید.

برخی از این مراکز محصولات مد نظر شما را به صورت حضوری در اختیارتان قرار می‌دهند و شعب و نمایندگانی فعال در سراسر نقاط کشور دارند. در حالی که بعضی دیگر این محصولات و قطعات را به شیوه آنلاین و اینترنتی به خریداران واگذار می‌نمایند.

هر کدام از این روش‌ها طرفداران و محبوبیت خاص خود را دارند. از آنجایی که بسیاری از افراد در طول یک روز فعالیت‌های زیادی انجام می‌دهند و یا مشغله کاری دارند ترجیح می‌دهند خرید لوازم یدکی خودرو را به شیوه آنلاین و اینترنتی انجام دهند تا مجبور نباشند وقت زیادی صرف کرده و خود را به یک فروشگاه عرضه کننده لوازم یدکی برسانند.

در این صورت می‌توانند به راحتی لوازم یدکی مورد نظر خود را از وب سایت‌های اینترنتی معتبر و با صرف مدت زمانی بسیار کوتاه انتخاب و خریداری کنند. اما حواستان باشد که در این شیوه خرید باید پیش از هر اقدامی مجوزهای وب سایت مورد نظر خود را بررسی کرده و مطمئن شوید که فروشگاه عرضه کننده دارای نماد اعتماد الکترونیک است.

در غیر این صورت ممکن است خریدهای خود را از وب سایتی نامعتبر انجام دهید و با صرف هزینه بالا، کالایی را دریافت ننمایید.

7- پیش از خرید مشورت کنید.

مشورت کردن و دریافت راهنمایی‌های لازم پیش از خرید لوازم یدکی برای خودروهای مختلف از اهمیت خاصی برخوردار است. شما باید مشورت در این زمینه را با یک متخصص خبره و یا یک مکانیک معتبر انجام دهید تا از خرید خود متضرر و پشیمان نشوید.

در صورتی که خرید خود را به شیوه آنلاین انجام می‌دهید سعی داشته باشید فروشگاه‌هایی را در نظر بگیرید که کارشناسانی خبره برای پاسخگویی به دغدغه‌ها و پرسش‌های خریداران در اختیار دارند و شما می‌توانید پیش از هر اقدامی با آن‌ها مشورت کنید. در این صورت کالای بهتری را برای خرید انتخاب خواهید کرد.

خرید لوازم و قطعات یدکی در اینفویدک

اگر قصد خرید و تهیه لوازم یدکی انواع خودرو را داشتید می توانید از سایت اینفویدک استفاده نمایید. در این سایت اطلاعات فروشندگان لوازم و قطعات یدکی بسیاری از وسایل نقلیه از جمله خودرو، ماشین سنگین، موتورسیکلت و ... قرار دارد و شما از طریق تماس با این فروشندگان می توانید لوازم یدکی مورد نیاز خود را تهیه کنید.

در این سایت انواع لوازم یدکی خودروهای مختلف نظیر لوازم یدکی خودروهای ایرانی نظیر لوازم یدکی ایران خودرو ، لوازم یدکی سایپا و ... | لوازم یدکی خودروهای ژاپنی نظیر : لوازم یدکی تویوتا ، لوازم یدکی لکسوس و ... | لوازم یدکی خودروهای کره ای نظیر لوازم یدکی هیوندای ، لوازم یدکی کیا و ... | لوازم یدکی خودروهای فرانسوی نظیر : لوازم یدکی پژو، لوازم یدکی رنو و ... | لوازم یدکی خودروهای چینی و بسیاری از لوازم و قطعات خودروهای شرکت های مختلف را می توانید بیابید.

آدرس سایت : infoyadak.ir   

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر