کد خبر: 160365
A

استفاده از چوب در طراحی داخلی: تایل ترموود، راه حلی پایدار و زیبا

چوب یکی از المان­ های فوق‌­العاده جذابی است که به کمک آن می­توان به طراحی داخلی فضاهای مختلف گرما و گیرایی بی­ نظیری بخشید. از چوب به شکل­ های مختلفی در فضاهای گوناگون اعم از منازل، شرکت‌­ها، ساختمان­‌های تجاری، رستوران­‌ها، کافی شاپ­‌ها و... بهره گرفته می­شود که یکی از ساده­ترین راه­‌ها، استفاده از کفپوشی چوبی است.

استفاده از چوب در طراحی داخلی: تایل ترموود، راه حلی پایدار و زیبا

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ چوب یکی از المان­ های فوق‌­العاده جذابی است که به کمک آن می­توان به طراحی داخلی فضاهای مختلف گرما و گیرایی بی­ نظیری بخشید. از چوب به شکل­ های مختلفی در فضاهای گوناگون اعم از منازل، شرکت‌­ها، ساختمان­‌های تجاری، رستوران­‌ها، کافی شاپ­‌ها و... بهره گرفته می­شود که یکی از ساده­ترین راه­‌ها، استفاده از کفپوشی چوبی است. این موضوع باعث شده است که تنوع کفپوش­‌های چوبی بسیار زیاد باشد. تایل ترموود یکی از زیباترین و جذاب­‌ترین انواع کفپوش چوبی است که به عنوان کفپوش بالکن یا دیگر بخش­‌های خانه یا فضاهای دیگر استفاده می­شود.

استفاده از چوب در طراحی داخلی: تایل ترموود، راه حلی پایدار و زیبا

در این مطلب بیشتر به توضیح در مورد استفاده از چوب در طراحی داخلی: تایل ترموود، راه حلی پایدار و زیبا خواهیم پرداخت:

تایل ترموود چیست؟

ترموود در واقع یکی از انواع چوب است که به دلیل قرارگیری در معرض مکانیزم پیشرفته حرارت، در مقایسه با دیگر چوب­‌ها، دارای استحکام و دوام بیشتری است. تایل ترموود در واقع همان کاشی‌­های قدیمی است که این بار با چوب تهیه می­شوند و در نهایت بر روی زیره­ های مخصوصی پیچ خواهند شد.

برخلاف تصور خیلی از افراد خرید تایل ترموود تنها برای استفاده از آن به عنوان کفپوش محدود نمی­شود و کیفیت بالای این محصول امکان استفاده از آن برای بخش­‌های مختلفی چون دیوار و سقف را فراهم نموده است.

استفاده از تایل ترموود در طراحی داخلی چه مزایایی دارد؟

استفاده از تایل ترموود در طراحی داخلی چه مزایایی دارد؟

ظاهر طبیعی تایل ترموود باعث شده است که به کمک آن بتوان فضای بسیار زیبا و مدرنی را در خانه یا محل کار ایجاد نمود. مقاومت بالای این نوع تایل چوبی در برابر شرایط جوی و تغییرات آب و هوایی سبب شده است که هر منطقه­‌ای از کشور و همچنین در فضاهای باز نیز امکان استفاده از آن وجود داشته باشد. لذا این تایل در دکوراسیون داخلی و خارجی بسیار پرکاربرد است. در ادامه به برخی از مهم‌­ترین مزایای استفاده از تایل ترموود در طراحی داخلی اشاره شده است:

  1. این تایل به دلیل وجود لنت ­های پلاستیکی که در بخش زیرین آن تعبیه شده است نیازی به زیرسازی ندارد و این ویژگی، هزینه نصب این تایل را به حداقل می­رساند.
  2. به راحتی قابل جابجایی است.
  3. با توجه به مناسب بودن قیمت تایل چمن مصنوعی، به راحتی امکان تلفیق این تایل با چمن مصنوعی در ایجاد فضایی مدرن و زیبا برای بالکن، کافی­‌شاپ ­ها، رستوران­‌ها، روف گاردن و... وجود دارد.
  4. نصب این تایل چوبی بسیار ساده و سریع است و در کمترین زمان ممکن می­­توان کار نصب این تایل را به اتمام رساند.
  5. تایل ترموود در مقابل رطوبت بسیار مقاوم است و از این رو در هر فضایی امکان استفاده از آن وجود دارد.

انواع تایل ترموود مورد استفاده در طراحی داخلی و خارجی

تایل‌­های ترموود دارای انواع مختلفی هستند و این ویژگی سبب شده است که در بخش‌­های مختلف یک ساختمان به راحتی امکان به کارگیری این تایل زیبا و ایجاد محیطی چوبی و خاص وجود داشته باشد. در ادامه با انواع تایل ترموود آشنا خواهیم شد:

تایل کف ترموود

از این تایل به عنوان پوشش کف سطح‌­های داخلی و خارجی ساختمان ­ها بهره گرفته می­شود. تنوع ابعاد و رنگ­‌های این نوع تایل ترموود بالاست و به واسطه مقاومتی بالا و نیز ساختاری مدرن و زیبا در طراحی داخلی و بیرونی ساختمان­‌ها بسیار پرکاربرد است.

تایل دیواری ترموود

از تایل دیواری ترموود به منظور پوشش دیوارهای داخلی و خارجی ساختمان‌­ها استفاده می­شود. این تایل ترموود نیز بسیار مقاوم است و ضمن ظاهر زیبا، دوام بسیار بالایی نیز دارد و از این رو در دکوراسیون داخلی ساختمان­ های امروزی بسیار پرطرفدار است.

تایل فضای باز ترموود

برای پوشش سطوح فضای باز نیز ترموود مخصوص آن­ها طراحی و تولید می­شود. ترموود فضای باز ترموود یک انتخاب عالی به عنوان کفپوش فضاهای سبز، بالکن‌­ها، تراس و... است. این نوع کفپوش در انواع شرایط جوی مقاومت بالایی از خود نشان می­دهد و دوام و طول عمر بسیار خوبی دارد. لذا برای پوشش سطح ­های فضای باز انتخابی کاربردی و مطلوب به شمار می ­­آید.

تایل فضای باز ترموود

تایل دیواری موزاییک ترموود

طراحی این تایل ترموود به صورت موزاییکی است و از آن برای پوشش دیوارهای داخلی و بیرونی ساختمان­ ها استفاده می­شود. این نوع تایل ترموود فوق‌­العاده زیباست و با سبک معماری­ های مختلف سازگار می­باشد و به همین دلیل می­توان آن را یکی از انتخاب‌­های عالی برای دکوراسیون داخلی ساختمان­‌ها دانست.

تایل فرش ترموود

از این نوع تایل جهت پوشش سطوح فرش ساختمان­‌ها و فضاهای باز اعم از بالکن و تراس استفاده می­شود. مقاومتی که این کفپوش زیبا در مقابل شرایط جوی از خود نشان خواهد داد آن را برای پوشش فرش ساختمان­‌ها بسیار ایده‌­آل ساخته است.

تایل ترموود چه کاربردی در طراحی داخلی ساختمان ­ها دارد؟

در بخش­های مختلف یک ساختمان امکان استفاده از تایل ترموود به خوبی فراهم است. برای مثال از کاربردهای این نوع تایل می­­توان به موارد زیر اشاره نمود:

  1. این نوع تایل چوبی یک انتخاب بسیار عالی برای کف سازی یا محوطه­‌های بیرونی ساختمان­ هاست که توانسته است به خوبی جای سیمان و موزاییک را بگیرد. این نوع کفپوش فضای بسیار لوکس و جذابی را برای محوطه بیرونی ساختمان­‌ها به ارمغان خواهد آورد.
  2. در ساخت بالکن و تراس ساختمان نیز این تایل چوبی می­تواند فضای بسیار زیبا و دنجی را ایجاد کند.
  3. در خیلی از طراحی­ های داخلی از تایل ترموود به منظور پوشش سقف استفاده می­شود. در بین انواع تایل ­های ترموود، برخی دارای طرح معرق کاری هستند و زیبایی فوق­‌العاده­ای را به سقف می­بخشند.
  4. در ساخت زیردوشی در استخرها و حمام­ ها نیز ترموود می­تواند یک انتخاب بسیار رویایی و لاکچری باشد.
  5. فضای بین کابینتی را می­توان با استفاده از تایل ترموود از حالت سادگی خارج نمود و زیبایی دوچندانی به آن بخشید.
  6. به منظور کف سازی سونای خشک نیز، تایل ترموود به دلیل نصب و جمع ­آوری آسان بسیار کاربردی می­باشد.

خرید تایل ترموود برای ایجاد یک طراحی داخلی لوکس و جذاب

همانطور که در این مطلب به آن اشاره شد تایل ترموود یکی از انتخاب­‌های جدید، کاربردی و زیبا برای استفاده از چوب در طراحی داخلی است. تنوع تایل­ های ترموود باعث شده است که بتوان بهترین نوع آن را برای طراحی فضای موردنظر انتخاب کرد. شما می­توانید همین حالا انواع تایل ترموود را در سایت فروشگاه گامان تزیین جاوید مشاهده نمایید.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر