کد خبر: 160087
A

آیا بازار فارکس برای درآمد دلاری مناسب است؟

امروزه بسیاری از افراد قصد ورود به بازار‌های مالی و به ویژه بازار گسترده‌ی فارکس را با هدف پیمودن ره صدساله در یک شب را دارند. اما واقعیت چیز دیگری است و بدون گذراندن دوره‌های آموزش فارکس و بعد از آن کسب تجربه به مدت چندین سال در این بازار امکان به دست آوردن سود‌های کلان تقریبا غیر ممکن بوده و همچنین می‌تواند سرمایه شما را به خطر بیندازد. بنابراین در ادامه به بررسی بیشتر فارکس پرداخته و با مفاهیم ابتدایی و کاربردی آن آشنا خواهیم شد.

آیا بازار فارکس برای درآمد دلاری مناسب است؟

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ امروزه بسیاری از افراد قصد ورود به بازار‌های مالی و به ویژه بازار گسترده‌ی فارکس را با هدف پیمودن ره صدساله در یک شب را دارند. اما واقعیت چیز دیگری است و بدون گذراندن دوره‌های آموزش فارکس و بعد از آن کسب تجربه به مدت چندین سال در این بازار امکان به دست آوردن سود‌های کلان تقریبا غیر ممکن بوده و همچنین می‌تواند سرمایه شما را به خطر بیندازد. بنابراین در ادامه به بررسی بیشتر فارکس پرداخته و با مفاهیم ابتدایی و کاربردی آن آشنا خواهیم شد. 

فارکس چیست؟ 

بازار مالی فارکس مکانی است که در آن امکان تبادل ارزها با یکدیگر وجود داشته و در صورت پیشبینی درست حرکت قیمتی می‌توانید از معاملات خود سود ببرید. در واقع مبادله جفت ارزها با یکدیگر به معنای آن است که ارزش یک ارز در مقابل ارز دیگر بیشتر شده یا کمتر می‌شود.

بنابراین با باز کردن معامله‌ی خرید و یا فروش در صورت حرکت بازار مطابق پیش بینی‌ که انجام داده‌اید، می‌تواند برای شما سودآور بوده و در غیر این صورت شما را متحمل زیان کند. برای اینکه بتوان جهت درست حرکتی قیمت را تشخیص داد می‌بایست ابتدا به فراگیری دانش لازم از طریق آموزش فارکس پرداخت و سپس با تمرین زیاد به خم و چم این بازار پی برد. 

در واقع بازار فارکس یا نماد FX بزرگترین بازار مالی دنیا است که هیچگونه مرکز فیزیکی‌ای ندارد و افراد می‌توانند در آن ارزهای مختلف را با هم مبادله کنند. متغیر بودن نرخ تبدیل جفت ارزها در هر لحظه عاملی محرک این بازار شناخته شده و بنابراین با شکل گیری نوسانات قیمت افراد ترغیب به انجام معامله در آن می‌شوند.

لازم به ذکر است که تریدر‌ها در این بازار قادر خواهند بود علاوه بر معامله جفت ارزها به خرید و فروش سهام، کامودیتی ها، رمز ارزها پرداخته و همچنین از نوسانات شاخص‌ها و کالا‌ها و… بهره ببرند. بنابراین گستردگی این بازار مالی نیازمند آن است که دائما از طریق آموزش فارکس اطلاعات خود را به روز کرده و با بازار پیش برویم. 

چگونه در بازار فارکس معامله کنیم؟

معامله گران در بازار فارکس عموما بر اساس دو نوع تحلیل وارد معامله می‌شوند. برخی در این بازار دیدگاهی بلند مدت دارند و با استفاده از تحلیل‌های بنیادین که بر اساس اخبار و اطلاعات بنیادین مربوط به دارایی مورد نظر است اقدام به خرید یا فروش آن کرده و به نوعی سرمایه‌گذاری بلند مدت بر روی آن دارایی انجام می‌دهند.

این افراد معمولا توجهی به چارت قیمتی نمی‌کنند و در پی کشف ارزش ذاتی آن دارایی هستند. در جهت مخالف تریدر‌هایی هستند که تحلیل‌های خود را بر روی چارت انجام داده و دارای دانش فنی جهت تحلیل حرکت قیمتی هستند.

اقدامات لازم برای ورود به بازار فارکس

همانطوری که گفته شد پیش از ورود به فارکس می‌بایست اقدام به سپری کردن دوره‌های آموزش فارکس کرد و بعد از آن نیز مراحل زیر را برای ورود انجام داد. 

انتخاب بروکر

اولین اقدام برای ورود به بازار فارکس انتخاب یک بروکر یا کارگزاری مناسب به عنوان فضایی برای انجام معاملات دارید. این کار نیاز به تحقیقات کافی دارد تا علاوه بر امن بودن آن امکانات معاملاتی مناسبی نیز در اختیار کاربران قرار گیرد. 

افتتاح حساب در بروکر

بروکر‌های مختلف دارای انواع مختلفی حساب هستند که تفاوت‌های اساسی با یکدیگر دارند. به طور کلی حساب‌های موجود در کارگزاری‌ها به حساب‌های آزمایشی و واقعی دسته‌بندی می‌شوند. پیشنهاد می‌کنیم که افراد تازه کار ابتدا با افتتاح یک حساب دمو مدتی را به انجام معامله در آن کرده تا علاوه بر آشنایی با پلتفرم معاملاتی موجود، بتوانند استراتژی‌های مختلف را در آن تست کرده و در ضمن از سرمایه خود در برابر ضرر‌های احتمالی محافظت کنند. حساب‌های آزمایشی می‌توانند یکی از بهترین روش‌های آموزش فارکس بوده و تجربه‌های زیادی را برای افراد به همراه داشته باشند. 

مدیریت سرمایه

تجربه نشان داده است که مدیریت سرمایه می‌تواند حرف اول در کسب موفقیت در بازار فارکس را بزند. معامله گران بسیاری بوده‌اند که با داشتن دانش فراوان نتوانسته‌اند مدیریت مناسبی را بر سرمایه خود داشته و در نتیجه احساسات بر آن‌ها غلبه کرده و دچار ضرر‌های مالی شدیدی شده اند. 

بک تست

پس از مدتی که از معاملات در بازار می‌گذرد، لازم است که معامله گران با بررسی تاریخچه‌ی معاملاتی خود درصد موفقیت و یا شکست استراتژی‌های معاملاتی را مشخص کرده و در صورت سودده بودن آن در پی ارتقا آن بوده و در صورتی که زیان‌ده باشد، سعی در تغییر اساسی در استراتژی‌های معاملاتی خود داشته باشند. 

مزایای بازار فارکس

بازار فارکس دارای مزایای بسیار زیادی نسبت به سایر بازار‌های مالی است که در زیر به برخی از آن‌ها اشاره شده است. 

حذف واسطه

در این بازار دست واسطه گران و دلال‌ها از بازار کوتاه شده و افراد می‌توانند مستقیما و بدون واسطه دارایی مورد نظر را دیده و اقدام به خرید و فروش آن کند. 

حجم معاملاتی متغیر

بازار فارکس جایی است که حجم معاملات را خود شخص تعیین می‌کند؛ بنابراین افراد می‌توانند حتی با حجم‌های پایین معاملاتی نیز اقدام به خرید یا فروش کرده و این باعث می‌شود معامله گران خرد نیز بتوانند در این بازار فعالیت کنند. 

پایین بودن هزینه‌های معاملاتی

بر خلاف سایر بازار‌های مالی هزینه‌های خرید و فروش در بازار فارکس بسیار پایین بوده به طوری که در معاملات کم حجم معمولا کارمزد معاملاتی کمتر از ۰.۱ درصد است و در معاملات بزرگ نیز تا ۰.۰۷ درصد نیز می‌رسد. 

امکان معامله به صورت ۲۴ساعته

بازار فارکس انقدر گسترده است که در هر زمانی از شبانه روز کابران می‌توانند اقدام به انجام معامله کرده و برنامه‌ی خود را بر اساس ساعات شروع و اتمام بازار‌های مختلف فارکس تنظیم کنند. 

لوریج

لوریج یا اهرم یکی از امکانات معاملاتی است که در بازار فارکس می‌توان به وسیله آن و با کمترین سرمایه‌ی ممکن معاملات چندین برابری باز کرد و سود‌های چندین برابری نیز به دست آورد. هرچند در صورت پیش بینی نادرست روند بازار ضرر‌ها نیز چند برابر سرمایه مورد معامله محاسبه می‌شود. 

نقدینگی بالا

نقدینگی بسیار بالای بازار فارکس عاملی است که باعث می‌شود معامله گران در هر زمانی که اقدام به خرید و فروش می‌کنند معامله صورت گرفته و هرگز در یک معامله گیر نکنند. 

سخن آخر

همانطور که در این نوشته گفته شد مهم‌ترین مسئله پیش از ورود به بازار گسترده‌ی فارکس بالا بردن سطح دانش فردی از طریق سپری کردن دوره‌های آموزش فارکس بوده که می‌تواند تا حدود زیادی زنده ماندن در بازار را تضمین کند. فارکس بزرگترین بازار مالی جهان بوده و با یادگیری درست و اصولی آن می‌توان سود‌های چشمگیری را بدست آورد.

 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر