مدیرعامل پیامرسان سروش: فیلترینگ تلگرام دیگر تبدیل به یک شوخی شدهاست/ کاربران را با دروغ از نصب پیامرسان داخلی میترسانند/ صدا و سیما در همهگیر شدن تلگرام نقش کلیدی داشت
رحیمی در پاسخ به این سؤال که افکار عمومی نسبت به افشای اطلاعات خود نگران است و تصور میکند که این اطلاعات در پیامرسانهای داخلی لو میرود، میگوید: «در این چند سال اگر اطلاعاتی افشا شدهبود به طور حتم در رسانههای معاند منتشر شدهبود تا عدم امنیت نصب این اپلیکیشنپیامرسان را اثبات کند، اما وقتی یک مورد هم اعلام نشده، پس مشخص است که این اطلاعات غلط را به کاربران میدهند تا سمت پیامرسان داخلی نیایند. همه اینها باید توسط رسانهها مطرح شود تا ذهنیت غلط از عدم امنیت در پیامرسانهای داخلی از بین برود.»
او در پاسخ به این سؤال که چه کارهایی برای جذب مردم به پیامرسانهای داخلی از سوی مسئولان باید انجام میشده که نشدهاست، میگوید: «گام اول باید مشخص شود که «چه میخواهیم؟» بارها راهکارهای تقویت پیامرسانهای داخلی را تکرار کردیم، اما کسی صدایمان را نشنید. مسئولان تصور میکنند که راهاندازی و تقویت یک اپلیکیشن پیامرسان خیلی ساده است و درک نمیکنند که جذب کاربر و ماندگاری او در پیامرسانها پیچیدهاست. متأسفانه سیاستمداران ما نمیدانند برای رقابت با اپلیکیشنهای خارجی باید مسیری طولانی طی شود و به همین دلیل در گام اول با مشکل مواجه هستیم و در جا میزنیم.»
«وقتی صورت مسئله مشخص باشد میتوانیم بر اساس آن برنامهریزی کنیم.» این را مدیرعامل پیامرسان سروش میگوید و ادامه میدهد: «متأسفانه پیامرسان در کشور ما به صورت یک موضوع عادی دیده میشود به همین دلیل است که نمیتوان کاری برای ارتقای آن انجام داد.» رحیمی با بیان اینکه فیلترینگ تلگرام دیگر تبدیل به یک شوخی شدهاست، میگوید: «رسانههای مطرح و همچنین برخی مسئولان یک کانال تلگرامی دارند و میبینیم که همچنان این پیامرسان خارجی ویو خودش را دارد. در واقع سیاستهایمان با رفتارهایمان همخوانی ندارد و به همین دلیل است که ما در مقابل رقبای قدرت خارجی به سختی کاربر جذب میکنیم.»
او در پاسخ به این سؤال که چه چیزی باعث جذب یا ماندگاری کاربر در پیام رسان داخلی میشود، میگوید: «به طور حتم زمانی که ما بتوانیم سرویس خوبی ارائه دهیم، کاربر جذب پیامرسان میشود و در آن میماند، نه اینکه پیامرسان خارجی با بودجه چند میلیارد دلاری خودش را تقویت کند و ما سرویسی مناسب با بودجه چند میلیارد تومانی ارائه دهیم. به همین دلیل است که میگویم ما هنوز در گام اول باقی ماندهایم.»
مدیر عامل سروش میافزاید: «هربار با یک اتفاق و در یک مقطع زمانی کوتاه، توجهها به سمت پیامرسانهای داخلی جذب میشود. هر چند این توجه، خوب است، اما چون مسئولان درک درستی ندارند از اینکه چه کارهایی برای تقویت پیامرسان داخلی باید انجام داد، هنوز نتوانستهایم به خوبی با پیامرسانهای خارجی رقابت کنیم.»
کاربران را با دروغ از نصب پیامرسان داخلی میترسانند
رحیمی در پاسخ به این سؤال که افکار عمومی نسبت به افشای اطلاعات خود نگران است و تصور میکند که این اطلاعات در پیامرسانهای داخلی لو میرود، میگوید: «در این چند سال اگر اطلاعاتی افشا شدهبود به طور حتم در رسانههای معاند منتشر شدهبود تا عدم امنیت نصب این اپلیکیشنپیامرسان را اثبات کند، اما وقتی یک مورد هم اعلام نشده، پس مشخص است که این اطلاعات غلط را به کاربران میدهند تا سمت پیامرسان داخلی نیایند. همه اینها باید توسط رسانهها مطرح شود تا ذهنیت غلط از عدم امنیت در پیامرسانهای داخلی از بین برود.»
او تأکید میکند: «قطعاً شورای فضای مجازی نقشمحوری در تقویت پیامرسانهای داخلی دارد و به لحاظ اجرایی نیز قوه قضایی و وزارت ارتباطات، مسئول هستند. صدا و سیما دو سال به صورت جدی برای تلگرام تبلیغ کرد و در همهگیر شدنش نقش کلیدی داشت. حالا هم میتواند نقش مؤثری در اعتماد به پیامرسانهای داخلی داشته باشد.»
منبع: جوان