تغییر چهره خودروی جدید ایرانخودرو+تصاویر
پس از موج انتقادات به طراحی K ۱۳۲ این خودروی سدان تغییر چهره داده و نمای جلو و عقب آن با تغییراتی اندک، کمی شکیلتر و زیباتر شده است
به گزارش سایت دیده بان ایران؛ همانطورکه میدانید، خودروی K ۱۳۲ در تابستان توسط ایرانخودرو رونمایی شد و چندی بعد نمونههای آزمایشی از این خودروی پرحاشیه راهی خیابانهای کشور شدند که عکسهایی از آن منتشر شد. با انتشار این عکسها، موجی از انتقادات به سوی طراحی K ۱۳۲ روانه شد و بسیاری از تفاوت بسیار بین نسخه رونمایی شده و نسخه آزمایشی و همچنین طراحی نهچندان دلچسب این خودرو گلایه داشتند. قطعاً وقتی بزرگترین خودروساز کشور پس از سالها و در اوج تحریمها، اقدام به معرفی یک سدان جدید به بازار میکند، توقعات از آن بسیار بالاست و نهتنها از نظر فنی و پیشرانه، بلکه از نظر طراحی پس از دههها تجربه خودروسازی، مردم انتظار عرضه محصولی در حد قابلقبول را از این تولیدکننده جاده مخصوص دارند.
حال که موج انتقادات به طراحی K ۱۳۲ زیاد شده، خودروبانک اقدام به جراحی این خودروی سدان کرده و نمای جلو و عقب را با تغییراتی اندک، کمی شکیلتر و زیباتر کرده است. در این تغییرات شاهد هستیم که سپر جلویی خودرو با همان فرم باقیمانده، اما چراغهای مهشکن کمی تغییر قیافه دادهاند تا بهتر خود را در گوشههای سپر نشان دهند. همچنین جلوپنجره به صورت کامل تغییر کرده و همچون خودروهای پژو، دارای خطوط عمودی شده است. همچنین لزومی ندارد که لوگو ایرانخودرو به آن بزرگی در جلوی خودرو قرار بگیرد و با تغییر رنگ وسط جلوپنجره قرار گرفته است. مطمئن باشید که همه میدانند این خودروی جدید ایرانخودرو است.
اما مهمترین تغییر در نمای جلو، چراغهای جدیدی است که روی این خودرو به کار رفته و با استفاده از یک نوار نازک LED به عنوان چراغ مخصوص روز و همچنین استفاده از سه لامپ زنون کوچک همچون خودروهای دیاس، نمای جلویی K ۱۳۲ به کلی تغییر کرده و حال شاهد یک خودروی سدان اسپرت با چهرهای به مراتب بهروزتر هستیم. اما در نمای عقب اوضاع اصلاً خوب نبود و باید جراحی را کمی عمیقتر میکردیم. اولین و مهمترین تغییر، تعویض طراحی چراغها با سبک هیوندای آزرا جدید (کرمانموتور) بود که دارای یک LED سرتاسری است و میتواند نمای عقب را به کلی مدرن و بهروز کند. اما این کافی نبود و استفاده از دو خروجی اگزوز در زیر سپر و یک دیفیوزر در بین این دو توانسته نمای عقب را به صورت کلی اسپرت و پخته کند. اما در این راه، دو خروجی هوا در طرفین سپر و همچنین کم کردن ارتفاع خودرو نیز انجام شده است. قطعاً خودروهای اسپرت شهری برای هندلینگ بهتر باید ارتفاع کمتری نسبت به خودروهای خانوادگی داشته باشند.
اما تغییرات دیگری همچون سقف پانوراما (یا حتی سقف دو رنگ نسبت به رنگ اصلی بدنه) و استفاده از رینگهای پهنتر در این خودرو اجرا شده که توانسته نمای کلی خودرو را بسیار پختهتر و کاملتر کند. خودرو بانک کاملاً به این موضوع واقف است که انجام یک رندر کامپیوتری تا تولید قطعات و مونتاژ و تولید انبوه یک خودرو، راهی بسیار پرپیچ و خم و طولانی است، اما باید این موضوع را مدنظر داشته باشید که تغییرات انجام شده روی این مدل، تنها در قسمتهای جزئی مانند فرم داخل چراغها، نمای سپر عقب و یا رنگ سقف انجام شده و با همین تغییرات اندک و ظاهری، توانستهایم از K ۱۳۲ پرحاشیه به یک سدان اسپرت زیبا و مدرن برسیم. حال امیدواریم با این رندر و تغییرات اندک نشان داده شده، بزرگترین خودروساز کشور فکری اساسی به حال چهره K ۱۳۲ کند تا حال که بعد از سالها قرار است خودروی جدیدی را عرضه کند، لااقل از نظر ظاهری محصولی جذاب و گیرا باشد.