کد خبر: 87653
A

روحانی: مستاجران تهرانی وام ۵۰ میلیونی با سود ۱۳ درصد می گیرند/ وام مستاجران برای شهرهای بزرگ ۳۰ میلیون تومان و در شهرهای کوچک ۱۵ میلیون تومان است

دولت تصمیم گرفته است برای خانواده هایی که دارای حقوق ثابت یا تحت حمایت کمیته امداد و بهزیستی هستند و در تهران زندگی می‌کنند می‌توانند ۵۰ میلیون تومان از بانک با سود ۱۳ درصد وام بگیرند.

روحانی: مستاجران تهرانی وام ۵۰ میلیونی با سود ۱۳ درصد می گیرند/ وام مستاجران برای شهرهای بزرگ ۳۰ میلیون تومان و در شهرهای کوچک ۱۵ میلیون تومان است

 حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی، رئیس‌جمهور در جلسه امروز هیئت دولت با بیان آنکه در مرداد هم حوادث مهمی پیش رو داشتیم از پایان جنگ تحمیلی و عملیات مرصاد تا آزادی همه عزیزان ما که در عراق در بند اسارت بودند و پیروزی مشروطیت در اواسط مرداد از رخدادهای مهمی بوده است، گفت:  امروز که آغاز ما ذی‌الحجه است روز ازدواج هم می‌توانیم نامگذاری کنیم. روز ازدواج حضرت علی با فاطمه زهرا است.

رئیس جمهور گفت: تاکید ما با وجود کرونا باز بر سنت ازدواج است اما باید مراسم‌های سابق را حذف کنیم اما مسئله خانواده و تشکیل خانواده را بسیار مهم می‌دانیم. در مسئله وام ازدواج تسهیلات بهتری را در اختیار خانه اولی‌ها قرار دادیم. ۳۰ هزار میلیارد تومان وام در اختیار این عزیزان قرار گرفت و امسال هم همین روند ادامه خواهد داشت.

اهم اظهارات وی را در  ادامه به نقل از تسنیم و مهر و ایرنا را بخوانید؛

* برای اجاره نشین ها که در آغاز زندگی ناچار هستند با اجاره تامین مسکن کنند، ما دو گام مهم برداشتیم. اول اینکه در مورد اضافه اجاره بها بود که روند صعودی و غیر منطقی پیدا کرده بود و تصویب کردیم که در تهران نباید بیش از ۲۵ درصد در تهران نسبت به سال قبل افزایش یابد.

* اقدام دیگری که امروز اعلام می‌کنم و بزودی اجرایی می‌شود، اعطای ودیعه از طرف بانک به مستاجرین است. دولت تصمیم گرفته است برای خانواده هایی که دارای حقوق ثابت یا تحت حمایت کمیته امداد و بهزیستی هستند و در تهران زندگی می‌کنند می‌توانند ۵۰ میلیون تومان از بانک با سود ۱۳ درصد وام بگیرند.

* این وام کمک خوبی برای مستاجرین است، این رقم برای شهرهای بزرگ ۳۰ میلیون تومان و در شهرهای کوچک ۱۵ میلیون تومان است.

* ازدواج برای ما بسیار مهم است چراکه ازدواج موجب تشکیل خانواده می‌شود و خانواده رکن اصلی جامعه است. امسال به‌رغم کرونا تاکید ما این است که سنت ازدواج مانند گذشته ادامه یابد. مراسم‌هایی که در این مناسبات‌ها داریم، باید حذف یا به خاطر پروتکل‌های بهداشتی باید بسیار محدود شود.

* اینها می‌توانند تا ۵۰ میلیون از بانک قرض بگیرند و سود را به بانک پرداخت کنند. پایان کار وقتی اجازه تمام می‌شود اصل پول را به بانک بازگردانند.

* آن وام کمک بسیار خوبی برای افرادی است که تحت فشار هستند، از هفته آینده وزارت مسکن و بانک مرکزی ویژگی‌ها را اعلام کرده و مقررات و شرایط را ابلاغ می‌کنند و مردم را از طریق صداوسیما مطلع و شرایط تشریح می‌کنند. این وام جدیدی است که دولت در شرایط سخت کرونایی برای مستاجرین می‌دهد.

* تلاش می‌کنیم تا پاییز مساله همسان سازی  و متناسب سازی حقوق بازنشستگان و شاغلین اجرایی و عملیاتی شود. دولت همچنین بعد از ۱۴ سال انتظار، ۳۲ هزار میلیارد تومان طلب سازمان تامین اجتماعی را پرداخت کرد تا تامین اجتماعی بتواند این توانمندی را پیدا کند که موضوع همسان سازی حقوق را دنبال کند. سازمان برنامه و بودجه نیز برای مابقی افراد این همسان سازی حقوق را انجام خواهد داد.

* چاره اندیشی برای بازار و شرایط اقتصادی موجود کشور یکی از موضوعات مطرح شده در جلسه امروز هیئت دولت است و بانک مرکزی در حال تلاش برای  هدایت قیمت ارز به سمت قیمت تعادلی است که در این زمینه صادرکنندگان باید با تمام توان به  کمک بیایند و طبق مقررات مقدار ارزی که از صادرات به دست آورده اند را در سامانه نیما عرضه کنند که این کار شروع شده و ادامه پیدا خواهد کرد.

* همچنین تلاش داریم ارزی که در کشورهای دیگر به عنوان ذخیره داریم استفاده کنیم. در این زمینه اقدامات خوبی صورت گرفته و حداقل با سه کشور مذاکرات و اقدامات خوبی داشته‌ایم.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر