چه هدایای تبلیغاتی برای چه افرادی مناسب هستند؟
چنانچه برای توسعه کسبوکار خود در حال برنامه ریزی هستید، احتمالا با روشهای بازاریابی مختلفی آشنا شدهاید. یکی از راههای تبلیغات استفاده از هدایای تبلیغاتی است. این محصولات تبلیغاتی گاهی به دلیل قدردانی و تشکر و گاهی به عنوان معرفی برند و محصولات مورد استفاده قرار میگیرند.
به گزارش سایت خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ چنانچه برای توسعه کسبوکار خود در حال برنامه ریزی هستید، احتمالا با روشهای بازاریابی مختلفی آشنا شدهاید. یکی از راههای تبلیغات استفاده از هدایای تبلیغاتی است. این محصولات تبلیغاتی گاهی به دلیل قدردانی و تشکر و گاهی به عنوان معرفی برند و محصولات مورد استفاده قرار میگیرند. هدایای تبلیغاتی یکی از قدیمیترین ترفندهای بازاریابی است که همچنان مثل ادوار گذشته موثر عمل میکند. اگر این روش بازاریابی به درستی انجام شود نتایجی همچون افزایش ترافیک و بازدید وبسایت و شبکههای اجتماعی را به دنبال خواهد داشت و در پی این اتفاق برند تجاری شما بیش از پیش شناخته خواهد شد.
اما همانطور که میدانید، انتخابهای گوناگونی در پیش روی شما قرار دارد. شاید قصد استفاده از محصولات تولیدی خودتان را به عنوان هدیه تبلیغاتی دارید، و یا در گزینش چند کالای دیگر تردید دارید. بهترین گزینه به مخاطب و بازار هدف شما بستگی خواهد داشت. بنابراین با در نظر گرفتن شخص یا اشخاصی که مورد توجهتان قرار دارند به بررسی هدایا بپردازید. در ادامه این مطلب به چند مورد رایج میپردازیم تا نسبت به آن آگاهی بیشتری پیدا کنید.
هدایای تبلیغاتی لوکس برای افراد خاص
افراد خاص در تجارت کسانی هستند که در راس سازمانها، شرکتها و کسبوکارها فعالیت میکنند. این دست مخاطبین گاهی به عنوان همکار و گاهی به عنوان یک هدف تجاری در اطراف شما قرار دارند. اما شناساندن برندتان به هر صورت اتفاق مثبتی تلقی خواهد شد. قطعا انتخاب یک هدیه مناسب برای این قشر نیاز به دقت و سختگیری بیشتری خواهد داشت. از مهمترین ویژگی هدایای فاخر، داشتن اصالت، ارزش معنوی، شیک و چشمنواز بودن است.
هدایا میبایست به دور از چاپ شلوغ و حواشی باشد. در واقع بهتر است تا حد امکان برند، شعار تبلیغاتی، شبکههای اجتماعی به روی هدایا چاپ نشود و به جای آن در قسمت بسته بندی با یک طرح شیک و رسمی درج شود. مواردی همچون صنایع دستی، از قبیل ظروف میناکاری، خاتم روی چوب و مس، ملیلهکاری، قابهای فاخر در کنار داشتن جذابیت بصری بسیار ارزشمند هستند و توجه را به خودش جلب میکند.
انواع ست هدیه، شامل هدایای چرم، دیجیتال و لوازم اداری، از جمله مرسومترین نمونههای مورد استفاده است که در این موارد توجه به جزییات و داشتن کیفیت مطلوب بسیار اهمیت دارد.
هدایای تبلیغاتی برای مناسبتها و نمایشگاهها
در طی سال حداقل چند مناسبت مرتبط با شما و بازار هدفتان خواهید داشت. برخی از آنها به صورت عمومیتر و برخی به طور اختصاصی فرصت مناسبی برای فعالیت تبلیغاتی شما خواهد بود. اعیاد، روزهای یادبود و بزرگداشت، سالگردهای ملی و ایام پایان سال از همین ایام به خصوص هستند.
همچنین به واسطه حضور در نمایشگاهها و سمینارهای متعدد شما در مواجهه با جمعیت بسیاری از طیفهای مختلف قرار میگیرید.
این دو گونه رویداد برای یک بازاریابی مفید و کارآمد به وسیله هدایای تبلیغاتی شرایط ایدهآلی خواهند داشت. در این شرایط محصولات تبلیغاتی کارآمدتر خواهند بود که هزینه کمتری داشته باشند و وسعت بیشتری را پوشش بدهند. هدایایی همچون خودکار تبلیغاتی، فلش تبلیغاتی، تقویم، ساک دستی، جاکلیدی، کلاه و... از بهترین گزینهها در این زمینه هستند. این گونه هدایا باید به گونهای در نظر گرفته بشوند که سلایق مختلفی را تحت پوشش قرار بدهند.
انتخاب هدایای تبلیغاتی متناسب با سن و سال
به عنوان صاحب یک تجارت ممکن است ایدههای متفاوتی از محصولات تبلیغاتی به ذهن شما خطور کند. شما هیجان زده و خوش بین هستید و شروع به تحقیق در مورد انواع محصولاتی که در دسترس هستند میکنید. میدانید که تنوع بسیار مختلفی وجود دارد. بر اساس قیمت سرمایه گذاری میکنید یا اقلام جذاب را مد نظر قرار میدهید؟ تمامی این موارد اگر در جایگاه و موقعیت مناسب خود استفاده شوند قطعا ثمره خوبی خواهند داشت. یکی از این موارد توجه به سن و سال افراد است. جوانترها به دنبال جذابیت و هیجان هستند، پس این ویژگی را در هدایای تبلیغاتی خود لحاظ کنید. از مواردی که طرح زیبا و مدرنی دارند استفاده کنید تا در نگاه اول مجذوب آن شوند. اما برای افراد مسنتر بهتر است یک مفهوم، اصالت و کاربرد را در نظر بگیرید. این نحوه نگاه به هدایای تبلیغاتی کمک شایانی به پیشبرد اهداف مارکتینگ خواهد کرد.
هدایای تبلیغاتی کاربردی
یک نگرش کلی تر بیان میکند که شما باید روی مواردی سرمایه گذاری کنید که مردم به آن نیاز دارند و در واقع از آنها استفاده کاربردی میکنند. البته که کلاه آفتابی با بند قابل تنظیم و تعداد زیادی رنگ و طرح عالی به نظر میرسند، اما با این حال، فکر میکنید چند نفر از جامعه مورد نظرتان واقعاً آن را بپوشند؟
محصولات تبلیغاتی وجود دارند تا مردم زیادی از آن استفاده کنند. این موضوع درباره انواع خودکار و روان نویس، فلش مموری، پد موس، جاکلیدی و یا کیف دستی چگونه خواهد بود؟ توجه داشته باشید که این یک امر کلی است که برای اکثریت یک جامعه صدق کند. بیشتر افراد هر روز حداقل یکی از این موارد را مورد استفاده مستقیم خود قرار میدهند. پس چرا لوگوی شما به روی آن قرار نگرفته باشد.
چند نفر را به یاد میآورید که خودکارتان را قرض گرفته باشند یا حتی خودتان این کار را کرده باشید؟ پس چرا آن خودکار، هدیهی تبلیغاتی شما نباشد! تصور کنید از همین راه ساده تبلیغات شما به چه حجم گستردهای خواهد رسید.
برای پولی که به جهت تبلیغات صرف خواهید کرد برنامه مناسبی داشته باشید و از طریق بررسی بازار هدف، بهترین گزینهها را انتخاب کنید. بدین ترتیب طولی نخواهد کشید که سرمایهگذاری شما با یک نتیجه مناسب به چرخه تجارتتان باز خواهد گشت.
اگر برای تبلیغات کسب و کار خود قصد دارید، هدایای تبلیغاتی تهیه کنید پیشنهاد می کنیم حتما سری به وب سایت هدایای تبلیغاتی حس هفتم بزنید.