کد خبر: 67560
A
احمد انارکی نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی:

مصرف‌کننده و تولیدکننده باید به هم معرفی شوند

انارکی نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: برگزاری نمایشگاه «فرصت‌های ساخت داخل و رونق تولید» می‌تواند زمینه ارتباط دانشگاه با صنعت را ایجاد کند.

مصرف‌کننده و تولیدکننده باید به هم معرفی شوند
به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ احمد انارکی محمدی ـ نماینده رفسنجان در مجلس ـ در گفت‌وگو با ستاد خبری نخستین نمایشگاه «فرصت‌های ساخت داخل و رونق تولید» اظهار کرد: تا چند سال پیش، شاید به‌دلیل پایین بودن قیمت ارز، کمتر به تولیدات داخلی توجه می‌شد. در حالی که برخی کشورها وقتی می‌خواهند میزان صادرات خود را افزایش دهند، ارزش پول‌شان را پایین می‌آورند. شرایطی که از چند سال پیش ایجاد شده و از سوی دیگر، تحریم‌ها و مشکلات مربوط به مبادلات ارزی و اقتصادی، سبب شده است که در داخل کشور از ظرفیت‌ها استفاده کنیم.

 

او ادامه داد: زمانی می‌توان از ظرفیت‌های داخلی استفاده کرد که مصرف‌کننده و تولیدکننده به هم معرفی شده باشند. در این راستا، برگزاری این‌گونه نمایشگاه‌ها می‌تواند زمینه‌ای ایجاد کند تا نیازمندی‌های صنایع مختلف معرفی شود و بخش خصوصی با آن‌ها ارتباط بگیرد.

 

وی دیگر مزیت برگزاری نمایشگاه «فرصت‌های ساخت داخل و رونق تولید» را تقویت ارتباط صنعت با دانشگاه دانست و گفت: بهترین طراحان، سازندگان و نخبگان در دانشگاه‌ها هستند، ولی چون ارتباط دانشگاه با صنعت ضعیف است، طرح‌های آنها به ظهور نرسیده و اجرا نشده است، این نمایشگاه می‌تواند زمینه لازم را ایجاد کند.

 

انارکی برگزاری نمایشگاه یادشده را در جلوگیری از خروج ارز بسیار موثر دانست و اظهار کرد: وقتی قیمت ارز افزایش یافت، ما توانستیم از ظرفیت‌های داخل کشور استفاده کنیم و فرصتی در اختیار سازندگان و طراحان داخلی قرار گرفت. 

 

نماینده مردم رفسنجان در مجلس گفت: ما قبلا همایشی را مانند نمایشگاه پیش رو، در سطحی کوچک‌تر در شهرستان رفسنجان برگزار و صنعتگران را به مصرف‌کنندگان صنعتی معرفی کردیم. اکنون بسیاری از قطعاتی که پیش از این، از کشورهای دیگر وارد می‌شدند، با یک‌چهارم قیمت پیشین در کشور می‌سازیم. به این ترتیب، ارز هم از کشور خارج نمی‌شود و تاثیر تحریم‌ها نیز کاهش می‌یابد.

 

او همچنین اضافه کرد: با برگزاری نمایشگاه «فرصت‌های ساخت داخل» طرح‌ها و پژوهش‌ها به سمت ساخت هدایت می‌شود و کارآفرینی را نیز قطعا به دنبال خواهد داشت؛ افراد کارآفرین، پژوهش و آمادگی دارند، اما فرصتی برای ارائه ندارند. در این شرایط بود که فرصت‌های اشتغال در داخل گرفته شد و به سمت واردات رفتیم.

 

نخستین نمایشگاه فرصت‌های ساخت داخل و رونق تولید از 27 تا 30 تیرماه در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران توسط ایدرو برگزار شده و میزبان نخبگان، کارآفرینان و صاحبان صنایع خواهد بود.


 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر