آخوندی: هدف هوشمندسازی حمل و نقل، مدیریت یکپارچه و افزایش بهره وری است
وزیر راه و شهرسازی گفت: هوشمندسازی حمل و نقل و مدیریت یکپارچه راهگذرها در بخش حمل بار، میزان بهره وری را در این صنعت ارتقا می دهد.
آخوندی با اشاره به ضرورت ایجاد زیرساخت ها گفت: در ابتدای پیروزی انقلاب 50 هزار کیلومتر راه آسفالته داشتیم اما اکنون به 207 هزار کیلومتر افزایش یافته و در یک دوره 40 ساله چهار برابر شده است.
وی ادامه داد: آن زمان در راه های کشور کمتر از 2میلیون خودرو حرکت می کرد اما الان بیش از 20 میلیون دستگاه خودرو داریم که سالیانه یک میلیون و 200 هزار دستگاه دیگر به آن اضافه می شود.
این مسوول گفت: مهم ترین مساله ای که ما در نظام حمل و نقل کشور دنبال می کنیم استقرار نظام ایمنی در راه های کشور است و این مساله از زمان آغاز طراحی جاده باید مورد توجه دست اندرکاران قرار گیرد.
وی گفت: برای توسعه هوشمندسازی راه های کشور اکنون یک هزار و 270 دستگاه دوربین در محورهای شریانی نصب شده است و 600 دستگاه دیگر در این محورها نصب می شود.
آخوندی گفت: با هوشمندسازی سیستم حمل و نقل و توزین در حال حرکت و سپه تن تمام هویت راننده و آمال آن در محورهای برون شهری به صورت برخط کنترل می شود و این می تواند ما را به وضعیت مناسبی در حمل و نقل برساند.
** وجود 280 هزار میلیارد ریال پروژه در بخش راه و شهرسازی
وزیر راه و شهرسازی همچنین امروز در حاشیه دومین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل گفت: اکنون 280 هزار میلیارد ریال پروژه در حوزه راه و شهرسازی وجود دارد و وزارت راه و شهرسازی 100 هزار میلیارد ریال به پیمانکاران بدهکار است.
آخوندی افزود: این نشان می دهد پروژه های ملی ما با استفاده از منابع مالی پیمانکاران انجام می شود و ما در تلاشیم همه مطالبات پیمانکاران را در این خشکسالی منابع مالی پرداخت کنیم.
وی گفت: انجام عملیات سخت و طولانی ساخت تونل های آزادراه تهران- شمال به طول 31 هزار متر نشاندهنده پیچیدگی کار ما در بخش زیرساخت های حمل و نقل است.
آخوندی اعلام کرد: آیین نامه جدید ساخت تونل به روش دو پوششه در آزادراه تهران- شمال اجرا شده شده است.
به گفته وی، این روش برای جلوگیری از حادثه هایی مانند آتش سوزی برای نخستین بار در تونل های این آزادراه به کار آمده است.