کد خبر: 37179
A

آخوندی: هدف هوشمندسازی حمل و نقل، مدیریت یکپارچه و افزایش بهره وری است

وزیر راه و شهرسازی گفت: هوشمندسازی حمل و نقل و مدیریت یکپارچه راهگذرها در بخش حمل بار، میزان بهره وری را در این صنعت ارتقا می دهد.

آخوندی: هدف هوشمندسازی حمل و نقل، مدیریت یکپارچه و افزایش بهره وری است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، «عباس آخوندی» عصر یکشنبه در آیین گرامیداشت هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری افزود: باید در بخش حمل و نقل با استفاده از روش های نوین و فناوری های جدید بهره وری را افزایش دهیم.
آخوندی با اشاره به ضرورت ایجاد زیرساخت ها گفت: در ابتدای پیروزی انقلاب 50 هزار کیلومتر راه آسفالته داشتیم اما اکنون به 207 هزار کیلومتر افزایش یافته و در یک دوره 40 ساله چهار برابر شده است.
وی ادامه داد: آن زمان در راه های کشور کمتر از 2میلیون خودرو حرکت می کرد اما الان بیش از 20 میلیون دستگاه خودرو داریم که سالیانه یک میلیون و 200 هزار دستگاه دیگر به آن اضافه می شود.
این مسوول گفت: مهم ترین مساله ای که ما در نظام حمل و نقل کشور دنبال می کنیم استقرار نظام ایمنی در راه های کشور است و این مساله از زمان آغاز طراحی جاده باید مورد توجه دست اندرکاران قرار گیرد.
وی گفت: برای توسعه هوشمندسازی راه های کشور اکنون یک هزار و 270 دستگاه دوربین در محورهای شریانی نصب شده است و 600 دستگاه دیگر در این محورها نصب می شود.
آخوندی گفت: با هوشمندسازی سیستم حمل و نقل و توزین در حال حرکت و سپه تن تمام هویت راننده و آمال آن در محورهای برون شهری به صورت برخط کنترل می شود و این می تواند ما را به وضعیت مناسبی در حمل و نقل برساند.

** وجود 280 هزار میلیارد ریال پروژه در بخش راه و شهرسازی
وزیر راه و شهرسازی همچنین امروز در حاشیه دومین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل گفت: اکنون 280 هزار میلیارد ریال پروژه در حوزه راه و شهرسازی وجود دارد و وزارت راه و شهرسازی 100 هزار میلیارد ریال به پیمانکاران بدهکار است.
آخوندی افزود: این نشان می دهد پروژه های ملی ما با استفاده از منابع مالی پیمانکاران انجام می شود و ما در تلاشیم همه مطالبات پیمانکاران را در این خشکسالی منابع مالی پرداخت کنیم.
وی گفت: انجام عملیات سخت و طولانی ساخت تونل های آزادراه تهران- شمال به طول 31 هزار متر نشاندهنده پیچیدگی کار ما در بخش زیرساخت های حمل و نقل است.
آخوندی اعلام کرد: آیین نامه جدید ساخت تونل به روش دو پوششه در آزادراه تهران- شمال اجرا شده شده است.
به گفته وی، این روش برای جلوگیری از حادثه هایی مانند آتش سوزی برای نخستین بار در تونل های این آزادراه به کار آمده است.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر