کد خبر: 32198
A

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران: اینترنت سرعتی و منصفانه جایگزین حجم فروشی می شود

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با تاکید بر اینکه باید دغدغه مردم در باره اینترنت برطرف شود گفت: اینترنت سرعتی و مصرف منصفانه، جایگزین حجم فروشی می شود.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران: اینترنت سرعتی و منصفانه جایگزین حجم فروشی می شود
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، مستقر در یازدهمین نمایشگاه رسانه های دیجیتال، رسول سراییان روز چهارشنبه در مراسم انعقاد تفاهمنامه مرکز رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با زیست بوم درسا افزود: واگذاری اینترنت سرعتی و منصفانه به نفع مصرف کنندگان است زیرا می توانند محتواهای تولید شده در داخل را با کیفیت مناسب و سرعتی خوب دریافت کنند.
وی در باره اصطلاح اینترنت منصفانه توضیح داد مصرف منصفانه برای مثال اگر کاربری اینترنت نامحدود با سرعت 2 مگابیت در ثانیه خریداری کند، به طور طبیعی می تواند در نهایت و حداکثر 300 گیگابایت اطلاعات را دانلود کند. پس با این تعریف نیز ما شاهد تعریف حجم با توجه به میزان پهنای باند مصرفی خواهیم بود.
وی با بیان اینکه تلاش داریم از ارائه اینترنت مبتنی بر حجم به سمت اینترنت مبتنی برسرعت گام برداریم ادامه داد: مردم می توانند تا پایان امسال از تعرفه های متناسب و مبتنی بر سرعت بهره مند شوند.
سرائیان از تقسیم شدن ترافیک اینترنت به سه بخش استانی، ملی و بین المللی خبرداد و خاطرنشان ساخت:اینترنت استانی ارزان ترین نرخ را به همراه خواهد داشت.
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران ادامه داد: اینترنت بین المللی بیشترین قیمت را خواهد داشت و کسانی که تمایل دارند از محتواهای خارجی استفاده کنند باید قیمت آن را بپردازند.
به گفته وی، روش اینترنت جدید از سرعت 512کیلوبایت تا 50 مگابایت را درخود جای داده است و مصرف کننده می تواند متناسب با نیاز خود از آن بهره مند شود.
سرائیان در ادامه نمایشگاه رسانه های دیجیتال را تبلور همگرایی رسانه و ارتباطات و فناوری اطلاعات دانست و افزود:اکنون فضای رسانه و ارتباطات به گونه ای پیش می رود که دسترسی مردم به اطلاعات و محتواها را میسر کرده است و مردم می توانند هر اطلاعاتی را با سرعت دریافت کنند.
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران، آینده حرکت به سمت تحول دیجیتالی را روشن ارزیابی کردو گفت:همگرائی رسانه و ارتباطات این تحول را سرعت خواهد داد.
وی ادامه داد:اکنون وضعیت ارتباطات در کشور به گونه ای متحول شده که هر فرد، به یک رسانه تبدیل شده است و در این فضا، زیرساخت های گسترده شرکت مخابرات ایران در بخش ثابت و سیار به ویژه ظرفیت فیبر نوری، بهترین مسیر برای تحقق همگرایی رسانه و ارتباطات و فناوری اطلاعات است.
سرائیان افزود: زیرساخت موجود در بخش سیار در شبکه های نسل سه و چهار و زیر ساخت موجود در بخش ثابت، قوی ترین دسترسی ها را برای ارائه محتواهای فاخر فراهم ساخته که مخاطبان در هر جا و در هر زمان، به رسانه های مورد نظر خود دسترسی داشته باشند.
به گفته مدیرعامل مخابرات ایران، ماهیت دادن به ترافیک داخلی، اگر همراه با غنی سازی و تعمیق این محتوا باشد، بهترین مسیر برای وارد شدن به نشر محتوای فاخر دیجیتال است.
وی ادامه داد: بسترهای فیزیکی و سامانه های ارتباطی از جمله فیبر نوری شرکت مخابرات ایران (تانوما) به بهترین روش می تواند زیرساخت های فیزیکی لازم را تهیه کند و در بخش نرم افزاری، حمایت از شرکت هایی که اقدام به تولید محتوا می کنند،در قالب یک پلتفرم قابل ارائه مدنظر است و در این مسیر، سازوکار حمایت از استارت آپ ها، یکپارچه شده و به سبکی روش‌مند از ایده های نوین دربخش فناوری و خدمات حمایت می شوند.
سرائیان، توسعه شبکه های نسل سه و چهار و همین طور توسعه فیبر نوری به منازل را از بسترها و زیر ساخت های مهم برای تولید کنندگان محتوا دانست و گفت: با توجه به قدم های بزرگی که دولت برداشته و برنامه ریزی های دقیق مخابرات ایران، زیرساخت های عظیمی در این مورد ایجاد شده است.
وی افزود: جداسازی ترافیک داخلی و خارجی نیز یکی دیگر از برنامه های در حال اجرا است که ترافیک داخلی را با قیمت بسیار نازل تری در دسترس عموم قرار می دهد و اگر شرکت های تولید کننده محتوا از بستر داخلی استفاده کنند و همین طور ترغیب مشتریان آن ها برای استفاده از این بستر فراهم شود، قیمت تمام شده برای آنها نیز بسیار پایین تر و مقرون به صرفه تر از گذشته خواهد بود.
سرائیان در ادامه از شکل گیری اکوسیستمی در کشور خبرداد که تعامل بسیار خوب شرکت مخابرات ایران با شرکت های تولید محتوا را در پی دارد و اعلام کرد: شرکت مخابرات ایران می تواند به شرکت های تولید کننده محتوا، امکاناتی از جمله فضا، دیتاسنتر و خدمات زیرساختی مورد نیاز را اختصاص دهد.
وی خاطرنشان کرد: شرکت مخابرات ایران به تولید کنندگان محتوا پنج خدمت حیاتی را ارایه می کند تا تولید کنندگان محتوا به نشر محتوای فاخر توجه نموده و دیگر دغدغه دیجیتال کردن و ارائه آن بر بستر فناوری های مخابراتی را نداشته باشند.
یازدهمین نمایشگاه رسانه های دیجیتال از روز شنبه بیست آبانماه در مصلی تهران درحال برگزاری است.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر