پس از 17 سال فولکسواگن به ایران میآید/ فروش تیگوان و پاسات در مرداد (+عکس)
براساس بررسیهای موسسه تحقیقاتی BMI در آوریل سال جاری میزان تولید خودرو در ایران تا سال 2021 حدود 11 درصد رشد خواهد کرد.
دیده بان ایران: زمانی که نام فولکسواگن به میان میآید، نام بیتلها در ذهن تداعی میشود که سالیان سال در ایران قورباغهای صدایش میکردند. خودرویی که بخش مهمی از از تاریخ آلمان به شمار میآید و داستانهای زیادی در پس آن نهفته است. اما شاید در آیندهای نه چندان دور، این ذهنیت تغییر کند و فولکس واگن پس از 17 سال خودروهای خود در را در ایران به فروش برساند.
به گزارش گروه خودروی عصر ایران به نقل از "بلومبرگ"، گروه خودروی فولکس واگن قصد دارد برای اولین بار پس از 17 سال روابط تجاری خود با ایران را گسترش دهد که نتیجه تسهیل تحریمهای جهانی در رابطه با این کشور است. فولکس واگن امیدوار است با اجرائی کردن این سیاست کاهش رشد خود در اروپا و چین را جبران کند.
فولکسواگن در حال امضای قراردادی با گروه خودروسازی داخلی ماموت ( بخش خصوصی) است تا بتواند SUV کامپکت تیگوان و خودروی پاسات را در ایران به فروش برساند داد. گسترش روابط با اقتصادهای در حال ظهور بخشی از استراتژی فولکسواگن است تا وابستگی این گروه به بازارهای بزرگ کاهش داده و بر منابع جدید درآمدی آن بیفزاد.
برخی، بهای پاسات را بین ۱۸۰ تا ۲۰۰ میلیون و تیگوآن را بین ۲۲۰ تا ۲۴۰ میلیون تومان اعلام کردند.رقیبان اصلی این خودروها رنو کولئوس جدید، هیوندای سانتافه و نیسان ایکس تریل هستند.تیگوآن با مصرف سوخت ۵/ ۵ لیتر در صدکیلومتر یکی از کممصرفترین خودروهای شهری بهشمار میرود.
با ورود شرکت مادر، یعنی فولکسواگن، زمینه برای حضور تولیدات زیرمجموعههای این غول آلمانی خودروسازی، یعنی آئودی، اشکودا، بنتلی، بوگاتی، پورشه، سئات و لامبورگینی نیز در بازار ایران فراهم شود.
اندرس ساندت ینسن، مدیر پروژههای این کمپانی در ایران اعلام کرد:با بازگشت به ایران فولکسواگن یکی دیگر از نقاط خالی خود در نقشه خودروسازی جهانی را پر خواهد کرد.
فولکسواگن یکی از رهبران پیشرو صنعت اتومبیل در بازارهای اروپا و چین است و تلاش دارد تا پس از رسوایی بزرگ دیزلی وجهه و اعتبار از دست رفته خود را در آمریکا بازسازی کند.
ایران با جمعیت 80 میلیونی یک فرصت نادر برای رشد فولکسواگن محسوب میشود. پس از رفع برنامههای تحریمی در یک سال گذشته شرکتهایی مانند بوئینگ و توتال معاملات اجرائی با ایران را افزایش دادهاند.
اینک ایران نیز به لیست کشورهایی که فولکسواگن در سال گذشته 10.3 میلیون خودرو به آنها صادر کرده، اضافه خواهد شد. فروش تیگوان و پاسات در ماه آگوست (مرداد) در 8 نمایندگی معتبر اآغاز میشود. فولکسواگن تلاش زیادی برای موفقیت در بازارهای در حال ظهور دارد، جائی که خریداران مدلهای ارزانتر از برندهای بزرگ را ترجیح میدهند.
آرندت الینگهورست تحلیلگر موسسه تحقیقاتی "اورکور ISI" در لندن در این خصوص گفت: فروش هزاران خودرو توسط فولکسواگن در ایران علامتی در خصوص نمایش توان این بنگاه خودرویی در بازارهای در حال ظهور است. وی در ادامه افزود: ایران برای پژو بازار مهمتری نسبت به فولکسواگن محسوب میشود، چرا که فرانسوها قبل از شروع تحریمها در این کشور بزرگتر و شناخته شدهتر بودند.
پژو اولین خودروسازی است که با ورود دوباره به ایران به ارتقای کارخانهاش در تهران پرداخت و ساخت برخی از مدلهای سیتروئن را آغاز کرد. کمی بعد از آن نیز رنو اعلام کرد که قصد ساخت 150 هزار خودرو را در طول سال در ایران دارد.
براساس بررسیهای موسسه تحقیقاتی BMI در آوریل سال جاری میزان تولید خودرو در ایران تا سال 2021 حدود 11 درصد رشد خواهد کرد.