کد خبر: 204682
A

وزیر نیرو: برق گران خواهد شد

وزیر نیرو از افزایش قیمت برق خبر داد و گفت: براساس قانون مانع زدایی از صنعت برق دولت موظف است که دیگر نقشی در تأمین ریالی برق نداشته باشد و مردم باید برق مورد نیاز خود را خریداری کنند؛ بخصوص پرمصرف‌ها که باید برق خود را از بازار آزاد و از محل تجدیدپذیر‌ها تهیه کنند.

وزیر نیرو: برق گران خواهد شد

به گزارش سایت دیده‌بان ایران، عباس علی آبادی، وزیر نیرو از افزایش قیمت برق خبر داد و گفت: براساس قانون مانع زدایی از صنعت برق تکلیف شده است که قیمت برق افزایش پیدا کند و مطابق با قانون، وزارت نیرو نباید وابسته به بودجه دولتی باشد.

علی آبادی ادامه داد: براساس قانون مانع زدایی از صنعت برق دولت موظف است که دیگر نقشی در تأمین ریالی برق نداشته باشد و مردم باید برق مورد نیاز خود را خریداری کنند؛ بخصوص پرمصرف‌ها که باید برق خود را از بازار آزاد و از محل تجدیدپذیر‌ها تهیه کنند.

وزیر نیرو خاطر نشان کرد: بر اساس قانون، دولت تنها به مصارف برق تا سطح الگو یارانه پرداخت می‌کند و آن دسته از مشترکانی که مصارف بالایی دارند، یا باید با اقدامات مدیریتی مصرف برق خود را به سطح الگو نزدیک کنند و یا برق مازاد خود را از طریق روش‌های جایگزین ماننده ذخیره‌ساز، مولد‌های خورشیدی و بورس انرژی تامین کنند.

منبع: مهر

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر