کد خبر: 203364
A
سخنگوی کمیسیون عمران مجلس:

کمبود ۵ میلیون واحد مسکونی احساس می‌شود

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس تاکید کرد: برای رفع کمبود مسکن، باید سالانه یک میلیون واحد مسکونی ساخته شود و حال باید بررسی کنیم که آیا توان فنی و مهندسی ما به این هدف رسیده است یا خیر.

کمبود ۵ میلیون واحد مسکونی احساس می‌شود

به گزارش سایت دیده‌بان ایران، عبدالجلال ایری، سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به دغدغه‌های مردم در زمینه مسکن و اقدامات انجام‌شده توسط مجلس و دولت سیزدهم، گفت: موضوع مسکن از مطالبات به حق مردم است ودر مجلس یازدهم، قانون جهش تولید مسکن مصوبه بسیار خوبی داشت و در همین راستا، دولت سیزدهم اقدامات موثری برای تأمین زمین و کنترل قیمت مصالح انجام داده است.

وی افزود:  موفق‌ترین بخش این اقدامات، تأمین زمین برای حدود ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار واحد مسکونی بوده است اما در بررسی‌های انجام‌شده، گزارش‌های دریافتی از وزارت راه و شهرسازی، تناقض‌هایی با آمار‌های قبلی دارند.

ایری اظهار داشت: در جلسه‌ای با خانم وزیربرگزارشد  گزارش جامعی از اقدامات شفاف و عملی دریافت نکرده‌اند و تناقض‌هایی در اطلاعات ارائه‌شده وجود داشته است.

وی همچنین به کمبود ۵ میلیون واحد مسکونی در کشور اشاره کرد و گفت: برای رفع این کمبود، باید سالانه یک میلیون واحد مسکونی ساخته شود و حال باید بررسی کنیم که آیا توان فنی و مهندسی ما به این هدف رسیده است یا خیر.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: تلاش ما این است که با وحدت و یکدلی، راهکار‌های مؤثری پیدا کنیم و به خواسته‌های مردم  در حوزه مسکن پاسخ دهیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر