کد خبر: 202998
A

ارگان رسانه‌ای سپاه: ترکیه، فولاد سلاح‌های اسرائیلی را تامین می‌کند

ارگان رسانه‌ای وابسته به سپاه پاسداران مدعی شد که برخلاف ادعای اردوغان مبنی بر محدود شدن روابط ترکیه با اسرائیل بعد از شروع جنگ غزه، ترکیه مشغول تامین فولاد لازم برای ساخت سلاح‌های اسرائیلی است.

ارگان رسانه‌ای سپاه: ترکیه، فولاد سلاح‌های اسرائیلی را تامین می‌کند

به گزارش دیده‌بان ایران، خبرگزاری فارس وابسته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گزارشی مدعی شد که برخلاف ادعای اردوغان مبنی بر محدود شدن روابط ترکیه با اسرائیل بعد از شروع جنگ غزه، ترکیه مشغول تامین فولاد لازم برای ساخت سلاح‌های اسرائیلی است.

فارس در این گزارش نوشت: «در ۸ ماه اخیر صادرات فولاد ترکیه به فلسطین ۱۰۰ برابر شد. این آمار از داده‌های مجمع صادرکنندگان ترکیه استخراج شده است.

همۀ فعالیت‌های اقتصادی که به فولاد نیاز دارد، در یک سال گذشته در نوار غزه به‌دلیل حملات اسرائیل متوقف هستند.

روزنامه‌نگار ترک متین جیحان می‌گوید که ترکیه همچنان نیاز ارتش اسرائیل به فولاد را تأمین می‌کند اما در اسناد گمرکی صادرات را به دروغ به نام فلسطین ثبت می‌کند.

تارنمای Middle East Eye در گزارشی مدعی شد که تاجران ترکیه صادرات برخی محصولات به اسرائیل را افزایش داده‌اند، زیرا دولت در این زمینه سخت‌گیری ندارد.

چند روز پس از عملیات طوفان‌الاقصی بود که دولت ترکیه اعلام کرد، صادرات برخی محصولات از جمله فولاد را به اسرائیل محدود می‌کند.

اسرائیل از فولاد در ساخت سلاح‌های کشتار جمعی خود بهره می‌گیرد و ۶۵ درصد از نیاز به فولاد رژیم صهیونیستی توسط ترکیه تامین می‌شود.»

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر