کد خبر: 202699
A

بارگیری ۱۸۲ کالای اروپایی در کامیون‌های ایرانی ممنوع شد

بنا بر اعلام اتاق بازرگانی ایران بارگیری ۱۸۲ کالای اروپایی برای کامیون‌های ایرانی ممنوع شد. این ممنوعیت در پی تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه ایران وضع شده است.

بارگیری ۱۸۲ کالای اروپایی در کامیون‌های ایرانی ممنوع شد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ بارگیری ۱۸۲ کالای اروپایی در کامیون‌های ایرانی ممنوع شد. علی محمودی سرای، رئیس هیات مدیره فدراسیون حمل و نقل و لجستیک ایران اعلام کرده است، این محدودیت از یک ماه پیش تاکنون اعمال شده است.

هیچ فهرستی از این کالاهای "ممنوعه" منتشر نشده است.

گفته شده است، در میان کشورهای اروپایی تنها ایتالیا و آلمان به صورت محدود به رانندگان ایرانی ویزا می‌دهند و رایزنی‌ها برای استفاده از پوشش بیمه سبز در حال انجام است.

فاطمه قنبرزاده، نایب رئیس کمیسیون حمل ونقل، ترانزیت و لجستیک اتاق بازرگانی ایران در این‌باره گفت: «دفتر بیمه سبز در ایران راه‌اندازی شده و این دفتر به دفتر بیمه سبز در ژنو اطمینان لازم را در مورد اتخاذ سازوکارهای موردنیاز داده است.»

قنبرزاده ابراز امیدواری کرده که تعلیق ایران از ابتدای سال ۲۰۲۵ رفع شود و رانندگان ترانزیت ایرانی همچون پیش از سال ۲۰۲۴ در پوشش بیمه سبز قرار بگیرند.

کارت سبز گواهی بیمه‌ای است که برای پوشش خسارات ناشی از تصادفات وسایل نقلیه موتوری در سفرهای بین‌المللی، به ویژه در کشورهای عضو کنوانسیون کارت سبز، صادر می‌شود. این کنوانسیون با هدف ایجاد یک نظام بیمه هماهنگ برای تردد خودروها در سطح بین‌المللی در سال ۱۹۴۹ میلادی به تصویب رسید.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر