کد خبر: 202338
A

اتحادیه اروپا تعرفه گمرگی واردات خودروهای چینی را تا ۴۵ درصد افزایش می‌دهد

کمیسیون اروپا روز جمعه رأی اکثریت اعضای خود را در مورد تصمیم افزایش تعرفه گمرکی واردات خودروهای برقی چینی از ۱۰ درصد فعلی به ۴۵ درصد تصویب کرد، تصمیمی که می‌تواند به جنگ تجاری بین دو طرف دامن بزند.

اتحادیه اروپا تعرفه گمرگی واردات خودروهای چینی را تا ۴۵ درصد افزایش می‌دهد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛  کمیسیون اروپا روز جمعه رأی اکثریت اعضای خود را در مورد تصمیم افزایش تعرفه گمرکی واردات خودروهای برقی چینی از ۱۰ درصد فعلی به ۴۵ درصد تصویب کرد، تصمیمی که می‌تواند به جنگ تجاری بین دو طرف دامن بزند.

این کمیسیون در بیانیه‌ای اعلام کرد: این تصمیم برای یک دوره ۵ ساله ادامه خواهد داشت. دوره‌ای که از پایان اکتبر امسال شروع می‌شود.  همزمان آلمان هشدار داده است که این تصمیم می‌تواند به جنگ تجاری سرد با چین دامن بزند.

اتحادیه اروپا بر این باور است که دولت چین از صنعت خودروهای برقی این کشور که با رقابت عادلانه و تجارت فرامرزی در تضاد است، حمایت می‌کند.

در حالی که چین بارها هرگونه حمایت دولتی از تولیدکنندگان خودروهای برقی در این کشور را رد کرده است. چین تهدید کرده است که هرگونه تصمیم اروپا برای افزایش تعرفه‌ها برکالاهای چینی بر تصمیم چین در مورد واردات از اروپا تأثیر خواهد گذاشت.

پس از این  رأی‌گیری، کریستین لیندنر، وزیر دارایی آلمان در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: کمیسیون اتحادیه اروپا نباید جرقه جنگ تجاری را بزند.

به گزارش بلومبرگ، آلمان یکی از پنج کشور اتحادیه اروپا بود که به افزایش تعرفه‌های گمرکی رای منفی داد، زیرا نگران بود که این اقدام به اقدامات تلافی جویانه علیه خودروسازانی منجر شود که سرمایه گذاری زیادی در چین انجام داده‌اند.

از سوی دیگر فولکس واگن، شرکت مهم خودروساز آلمانی، این رأی اتحادیه اروپا برای اعمال عوارض سنگین گمرکی بر خودروهای وارداتی الکتریکی که از چین می‌آیند را «رویکردی اشتباه» توصیف کرد.

وی در بیانیه‌ای گفت: «ما بر موضع خود ایستاده‌ایم که تعرفه‌های برنامه‌ریزی‌شده رویکرد اشتباهی است و رقابت‌پذیری صنعت خودروسازی اروپا را بهبود نمی‌بخشد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر