کد خبر: 200529
A

حمله ارگان اطلاع رسانی وابسته به سپاه به دولت پزشکیان: در دو هفته اخیر قیمت کالاهای اساسی افزایش پیدا کرده است

ارگان رسانه ای، وابسته به سپاه پاسداران انقلاب ، روز دوشنبه با انتشار گزارشی، نوشت: «در دو هفته اخیر بازار کالاهای اساسی دور خیز برای افزایش قیمت داشته است به طوری که قیمت برخی از این کالاها افزایش یافته است و برخی از کالاها کماکان به دنبال افزایش قیمت هستند.»

حمله ارگان اطلاع رسانی وابسته به سپاه به دولت پزشکیان: در دو هفته اخیر قیمت کالاهای اساسی افزایش پیدا کرده است

ارگان رسانه ای وابسته به سپاه پاسداران، روز دوشنبه با انتشار گزارشی، نوشت: «در دو هفته اخیر بازار کالاهای اساسی دور خیز برای افزایش قیمت داشته است به طوری که قیمت برخی از این کالاها افزایش یافته است و برخی از کالاها کماکان به دنبال افزایش قیمت هستند.»

در ادامه این گزارش آمده است: «قیمت شیر خام، یکی از ضروری‌ترین مواد غذایی، از ۱۵ هزار تومان به ۱۸ هزار و ۱۰۰ تومان در هر کیلوگرم افزایش یافته است ... مرغ نیز از این تغییرات مصون نمانده و قیمت آن در بازار افزایش یافته است ... بر اساس گزارش های میدانی هر کیلوگرم مرغ در تهران در محدوده ۸۵ هزار تومان به فروش می رسد ... قیمت انواع میوه در بازار با رقم‌های عجیبی به فروش می‌رسد. کف قیمت بخش عمده ای از میوه‌ها به هر کیلوگرم ۵۰ هزار تومان رسیده و هر کیلوگرم خیار به عنوان یک صیفی که معمولا قیمت پایینی دارد، ۴۰ تا ۷۰ هزار تومان به فروش می رسد. این افزایش‌ها، فشار زیادی بر خانواده‌ها و افراد با درآمد ثابت وارد کرده است ... همچنین،اتحادیه صنف سوپرمارکت و مواد پروتئینی تهران علام کرده است که با کمبود شکر با نرخ مصوب و دولتی در بازار مواجه هستیم.»

خبرگزاری تسنیم سپس به انتقاد از عملکرد دولت پرداخت و نوشت: «معاون اول رئیس جمهور، وزارت صمت و سازمان برنامه و بودجه و مدیران وزارتخانه ها و دستگاه‌های مربوط را موظف کرد تا به استناد قانون برنامه توسعه هفتم و با نگاه بلندمدت و با رویکرد «حداقل مداخله دولت»، نسبت به تنظیم آیین نامه‌ها و دستورالعمل های مربوطه در این حوزه اقدام کنند ... از صحبت عارف معاون اول رئیس جمهور این طور برداشت می شود که دولت هنوز در نحوه مواجهه با بازار به جمع بندی نرسیده و تصمیم نهایی خود را نگرفته است.»

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر