کد خبر: 200013
A

نماینده مجلس: ساخت خانه‌های ۲۵ متری با فرهنگ ایرانی- اسلامی مغایر است

علیرضا عباسی، نماینده مردم کرج در مجلس با بیان اینکه ساخت مسکن باید با فرهنگ ایرانی و اسلامی مردم متناسب باشد گفت: با ساخت خانه‌های ۲۵ متری برای خانواد‌ه‌ها مخالف هستیم و اجازه چنین کاری را نخواهیم داد.

نماینده مجلس: ساخت خانه‌های ۲۵ متری با فرهنگ ایرانی- اسلامی مغایر است

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ علیرضا عباسی در رابطه با انتشار اخباری مبنی بر ساخت خانه‌های ۲۵ متری افزود: مشکلات امروز مسکن ناشی از ترک فعل‌هایی است که توسط مدیران در دهه ۹۰ صورت گرفت و دستگاه قضایی حتما باید به این موضوع ورود کند.

این نماینده مردم در مجلس افزود: وقتی دولت‌ها کار‌هایی را در زمان مسئولیت خود انجام نداده و مشکلات ایجاد می‌کنند، رفع و یا جبران آن کار‌ها نیازمند زمان بیشتری است.

عباسی اظهار کرد: در مجلس مصوب کردیم دولت سالانه یک میلیون واحد مسکونی از روش‌های مختلف بسازد تا ناترازی که موجب برهم خوردن تعادل عرضه و تقاضا شده جبران شود. اما ساخت مسکن باید شرایطی داشته باشد و با فرهنگ ایرانی و اسلامی مردم متناسب باشد. به عنوان مثال فرهنگ ما مسکن ۲۵ متری را نمی‌پذیرد؛ بنابراین دولت حتما باید به این موضوع ورود کند و اگر برنامه یا طرحی برای ساخت خانه‌های کوچک متراژ وجود دارد، آن را متوقف کند.

وی اضافه کرد: هم اکنون در خوابگاه‌های دانشجویی اتاق‌ها ۲۰ الی ۲۵ متری داریم که تعدادی دانشجو در آن زندگی می‌کند، آیا نام این واحد‌ها را هم باید خانه بگذاریم؟ ساخت خانه با هدف ایجاد خوابگاه دانشجویی و مسکن کارگری در نزدیکی شهر‌های صنعتی و منطقه ویژه مشکلی نداشته، اما ما تاکید داریم که در ساخت مسکن برای خانواده‌ها حتما باید به فرهنگ ایرانی و اسلامی توجه کنیم. البته که برخی به دنبال عادی سازی این موارد و بهره مندی از آن هستند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر