کد خبر: 199344
A

نماینده مجلس: تغییر نوع وام ازدواج به تسهیلات لوازم خانگی باید به تصویب مجلس برسد

نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه امکان تغییر تسهیلات نقدی ازدواج به تسهیلات خرید لوازم خانگی وجود ندارد، گفت: «تغییر نوع پرداخت تسهیلات نقدی ازدواج به هرنوع تسهیلات دیگری ممکن نیست و باید به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد».

نماینده مجلس: تغییر نوع وام ازدواج به تسهیلات لوازم خانگی باید به تصویب مجلس برسد

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ حبیب قاسمی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در مورد پیشنهاد وزیر اقتصاد برای پرداخت تسهیلات خرید لوازم خانگی به‌جای پرداخت نقدی، گفت: «درحال حاضر خرید قسطی لوازم خانگی در سطح کشوربه‌وفور وجود دارد به همین دلیل پرداخت تسهیلات برای خرید لوازم خانگی به‌جای رقم نقدی آن توجیهی ندارد». 
 
عضو کمیسیون عمران مجلس با تاکید بر اینکه درحال حاضر دغدغه اصلی زوج‌ها مسکن است، عنوان کرد: «لوازم خانگی در اولویت‌های بعدی زوجین قرار دارد و آن‌ها در ابتدا برای تامین مسکن خود تلاش می‌کنند و اکثرا از تسهیلات برای رهن خانه استفاده می‌کنند». 
 
وی افزود: «تسهیلاتی که تحت عنوان وام ازدواج به زوج‌های جوان پرداخت می‌شود، کمک‌هزینه‌ای برای تامین نیاز‌های اولیه آنهاست لذا این‌طور نیست که صرفا برای خرید لوازم‌خانگی مصرف شود». 
 
قاسمی با بیان اینکه نباید وام ازدواج به سمت خرید لوازم خانگی هدایت شود، اظهار کرد: «پرداخت تسهیلات خرید لوازم خانگی کار درستی نیست و باید پرداخت نقدی انجام شود تا زوجین برای رفع احتیاجات خود تصمیم‌گیری کنند».
 
 عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به ایراد قانونی این طرح عنوان کرد: «آن چیزی که در بودجه سال ۱۴۰۳ در مجلس شورای اسلامی تصویب شده، پرداخت وام به صورت نقدی است و هر تصمیم دیگری غیر از این باید در بودجه سنواتی دیده شود». 
 
وی افزود: «اگر دولت می‌خواهد این طرح را اجرایی کند باید در قالب پیشنهاد دولت در برنامه بودجه ۱۴۰۴، به مجلس ارائه بدهد تا مبلغی برای خرید لوازم خانگی نیز در نظر گرفته شود؛ اما اینکه بخواهند پرداخت نوع تسهیلات نقدی ازدواج را به تسهیلات خرید لوازم خانگی تغییر دهند، ممکن نیست و باید به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد». 
 
به گفته قاسمی طبق لایحه بودجه ۱۴۰۳ و مصوبه مجلس، منظور از تسهیلات، اعتبار نقدی بوده و بحث لوازم خانگی و کالای مصرفی یا هر چیزی دیگری قابل قبول نیست. 
 منبع: میزان

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر