کد خبر: 196362
A

لوفت‌هانزا تمامی پروازهای خود به مقصد تهران، تل‌آویو و بیروت را لغو کرد

در پی تشدید بحران نظامی در خاورمیانه، شرکت هواپیمایی "لوفت‌هانزا" اعلام کرد که تمامی پروازهای رفت و برگشت خود به شهرهای تهران، تل‌آویو، امان، بیروت و اربیل را تا روز چهارشنبه ۲۱ اوت (۳۱ مرداد ماه) لغو می‌کند.

لوفت‌هانزا تمامی پروازهای خود به مقصد تهران، تل‌آویو و بیروت را لغو کرد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ در پی تشدید بحران نظامی در خاورمیانه، شرکت هواپیمایی "لوفت‌هانزا" اعلام کرد که تمامی پروازهای رفت و برگشت خود به شهرهای تهران، تل‌آویو، امان، بیروت و اربیل را تا روز چهارشنبه ۲۱ اوت (۳۱ مرداد ماه) لغو می‌کند.

لوفت‌هانزا همچنین اعلام کرد که تا آن زمان تمامی شرکت‌های زیر مجموعه این شرکت هواپیمایی از استفاده از "حریم هوایی عراق و ایران" خودداری خواهند کرد.

لوفت‌هانزا همچنین "امکان لغو رایگان بلیط‌ها" را برای همه مسافران تا ۳۱ اوت فراهم کرده است.

همچنین شرکت هواپیمایی بین‌المللی سوئیس اجتناب از حریم هوایی ایران، عراق و اسرائیل تا ۱۳ اوت (۲۳ مرداد) خبر داد.

خبرگزاری رویترز روز ۱۸ مردادماه خبر داده بود که بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی در سراسر جهان برنامه‌های پروازی خود را با در نظر گرفتن دوری از حریم هوایی ایران و لبنان تنظیم کرده‌ و همچنین پروازها به اسرائیل و لبنان را لغو کرده‌اند.

بریتانیا و مصر در این میان از شرکت‌های هواپیمایی خود خواسته بودند در ساعات ابتدایی صبح روز پنج‌شنبه ۱۸ مرداد (۸ اوت) از آسمان ایران دوری کنند.

شرکت هواپیمایی ایالات متحده، یونایتد ایرلاینز روز چهارشنبه ۱۷ مرداد اعلام کرد که پروازهای این شرکت به تل‌آویو که از ۳۱ ژوئیه (۱۰ مرداد) به دلیل نگرانی‌های امنیتی متوقف شده بود، همچنان به حالت تعلیق باقی می‌مانند.

شرکت هواپیمایی دلتا ایرلاینز نیز پروازهای خود بین نیویورک و تل‌آویو را تا ۳۱ اوت (۱۰ شهریور) متوقف کرده است.

تمهیدات امنیتی شرکت‌‌های هواپیمایی همزمان با بالا گرفتن نگرانی‌ها از افزایش تنش‌ها و احتمال پاسخ نظامی جمهوری اسلامی به اسرائیل در پی کشته شدن اسماعیل هنیه، رهبر سیاسی حماس در تهران، تشدید شده است.

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر