کد خبر: 196011
A

قیمت جهانی نفت با ادامه نگرانی‌ها نسبت به رویارویی نظامی ایران و اسرائیل افزایش یافت

قیمت جهانی نفت پس از آن که در جریان مبادلات روز سه‌شنبه به پایین‌ترین حد در سال جاری میلادی رسید، سیر صعودی به خود گرفت و طی معاملات روز پنجشنبه به بالاترین سطح در هفته جاری رسید.

قیمت جهانی نفت با ادامه نگرانی‌ها نسبت به رویارویی نظامی ایران و اسرائیل افزایش یافت

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ قیمت جهانی نفت پس از آن که در جریان مبادلات روز سه‌شنبه به پایین‌ترین حد در سال جاری میلادی رسید، سیر صعودی به خود گرفت و طی معاملات روز پنجشنبه به بالاترین سطح در هفته جاری رسید.

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ یورونیوز نوشت: همزمان با تشدید نگرانی‌ها در خصوص دست زدن ایران به اقدامی تلافی‌جویانه در واکنش به ترور منسوب به اسرائیل در تهران، بهای هر بشکه نفت پایه برنت دریای شمال ظهر پنجشنبه تا ۷۸ دلار و ۴۰ سنت بالا رفت.

این در حالی بود که قیمت هر بشکه نفت برنت روز سه‌شنبه و با پدیدار شدن شواهد اولیه در خصوص پیشرفت مذاکرت دیپلماتیک به منظور کاهش تنش در خاورمیانه تا ۷۶ دلار و ۳۰ سنت کاهش یافته بود که پایین‌ترین حد در ۸ ماه گذشته به شمار می‌رفت.

البته همانطور که در افت روز سه‌شنبه افزایش احتمال وقوع رکود اقتصادی در آمریکا به عنوان بزرگ‌ترین اقتصاد جهان بی‌تاثیر نبود، در جهش قیمت روز چهارشنبه و پنجشنبه نیز انتشار گزارش کاهش ۳.۷ میلیون بشکه‌ای ذخایر نفت استراتژیک ایالات متحده تاثیرگذار بود.

تضعیف دلار آمریکا در برابر ارزهای عمده به ویژه یورو نیز موجب شده تا قیمت قراردادهای نفت با موعد تحویل کوتاه‌مدت، شاهد افزایش بیشتر قیمت‌ها باشند.

اما اعلام کاهش واردات ۱۰ میلیون بشکه‌ای نفت خام توسط چین در ژوئیه گذشته که واردات دومین اقتصاد جهان را به پایین‌ترین حد از سپتامبر ۲۰۲۲ رسانده، مانع از افزایش بیشتر قیمت‌ها شد.

با این وجود، همچنان این نگرانی بر بازار جهانی نفت سایه افکنده که در پی بروز جنگ فراگیر در خاورمیانه، عرضه نفت کاهش یابد و قیمت نفت به صعود خود ادامه دهد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر