کد خبر: 195613
A

وارن بافت میلیاردر آمریکایی نیمی از سهام خود در "اپل" را فروخت

وارن بافت سرمایه‌گذار مشهور آمریکایی که از طریق فعالیت‌های خود در بازار بورس به یکی از ثروتمندترین افراد جهان تبدیل شده، حالا نیمی از سهام اپل خود را به ارزش ۸۴ میلیارد دلار فروخته است.

وارن بافت میلیاردر آمریکایی نیمی از سهام خود در "اپل" را فروخت

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ وارن بافت سرمایه‌گذار مشهور آمریکایی که از طریق فعالیت‌های خود در بازار بورس به یکی از ثروتمندترین افراد جهان تبدیل شده، حالا نیمی از سهام اپل خود را به ارزش ۸۴ میلیارد دلار فروخته است.

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ دویچه وله نوشت: "وارن بافت" ۹۳ ساله به خاطر سرمایه‌گذاری‌های موفقش در بورس و پیشی‌بینی‌های درستش مشهور است اما اکنون تصمیم گرفته است کم‌تر به سهام‌ تکیه کند.

بافت در سه‌ماهه دوم سال جاری به طور گسترده سهام اپل و دیگر شرکت‌ها را از سبد سرمایه‌گذاری‌های هلدینگ "برکشر هاتاوی" خارج کرد. ۴۹ درصد از سهام اپل بافت حدود ۸۴ میلیارد دلار ارزش داشت. بنا تخمین کارشناسان مجموع ارزش سهام شرکت اپل بیش از هزار میلیارد دلار است.

بافت در سه‌ماهه اول نیز حدود ۱۳ درصد از سهام اپل خود را به پول تبدیل کرده بود.

موجودی نقدی هلدینگ برکشرهاتاوی در سه‌ماهه دوم سال به سرعت تا ۲۵۳ میلیارد یورو افزایش یافت. این هفتمین سه‌ماهه پیاپی بوده است که این شرکت هلدینگ بیش از آنکه سهام بخرد، سهام فروخته است.

بافت در مجمع عمومی برکشرهاتاوی در اوایل ماه مه سال جاری گفته بود "تا زمانی که با ریسک بسیار کم  درآمد زیادی حاصل نشود پولی خرج نخواهد شد". 

بافت با این حال همچنان طرفدار اپل باقی مانده است.

شرکت سازنده آیفون همچنان بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری سهامی برکشرهاتاوی خواهد بود که وارن بافت مدیرعاملی و ریاست هیئت مدیره این شرکت را برعهده دارد. 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر