کد خبر: 192052
A

بانکداری چین در آستانه پیوندی جدید با کمونیسم!

شبکه خبری بلومبرگ در مطلبی نوشته که شی جین‌پینگ بانکداران چین را مجبور به صرف دوز دیگری از کمونیسم کرده است. در حقیقت در این مطلب به این نکته اشاره شده که بانکداران چین مجبور به رعایت بخش‌های دیگری از دیدگاه‌های کمونیستی در فعالیت‌های بانکی شده‌اند.

بانکداری چین در آستانه پیوندی جدید با کمونیسم!

به گزارش سایت دیده بان ایران؛  شبکه خبری بلومبرگ در مطلبی نوشته که شی جین‌پینگ بانکداران چین را مجبور به صرف دوز دیگری از کمونیسم کرده است. در حقیقت در این مطلب به این نکته اشاره شده که بانکداران چین مجبور به رعایت بخش‌های دیگری از دیدگاه‌های کمونیستی در فعالیت‌های بانکی شده‌اند. بلومبرگ با اشاره به این که «کمونیسم در حال ایجاد تغییراتی در قدیمی‌ترین بانک سرمایه‌گذاری چین است»؛ در توضیح بیشتر این رویکرد از پادکست «برداشت‌هایی از آسیا» هم نقل کرده- که می‌گوید بانکداران چینی و مدیران شرکت سرمایه‌گذاری بین‌المللی چین با ابراز تعهد و وفاداری نسبت به حزب کمونیست، در حال آموختن این نکته هستند که بدون بسته‌های پرداختی وال‌استریت هم می‌توان زندگی را ادامه داد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا از شبکه خبری بلومبرگ؛ بانکداران بزرگ‌ترین بانک سرمایه‌گذاری چین این روزها یکی پس از دیگری به حزب کمونیست ابراز وفاداری می‌کنند- که در واقع تاکیدی دوباره بر واقعیت‌های جدیدی است که سرمایه‌داران و سرمایه‌گذاران سبک وال‌استریت در عصر شی جین‌پینگ باید مورد توجه قرار دهند.

سخت‌گیری‌های حکومت چین و فشارهایی که پرزیدنت شی جین‌پینگ بر شرکت‌های خصوصی- با هدف دستیابی به رونق مشترک- وارد می‌آورد؛ این روزها نخبگان تجاری چین را نگران کرده است.

شاید در این میان کمتر شرکتی به اندازه شرکت سرمایه‌گذاری بین‌المللی چین زیر فشار قرار گرفته باشد- که به عنوان برترین بانک سرمایه‌گذاری کشور شناخته می‌شود. شرکتی که در تمام سه دهه گذشته مظهر جاه‌طلبی‌های پکن در امور مالی جهانی بوده و حالا به نظر می‌رسد روزهای دشواری را پیش‌رو داشته باشد.

بانکداران برتر و مدیران بخش‌های مختلف این شرکت حقوق خود را تا ۲۵ درصد کاهش داده‌اند و پاداش‌های دریافتی آن‌ها هم تقریبا به صفر رسیده است.

تجارت بین‌المللی این گروه سرمایه‌گذاری کاملا از بین رفته و این باعث شده شرکت به ناچار آمال و آرزوها یا به عبارتی بهتر بلندپروازی‌های جهانی خود را کاهش داده و تمام و کمال بر بازارهای داخلی تمرکز کند. حالا دیگر خبری از ازدحام و جنب‌وجوش در طبقات مختلف ساختمان مرکزی این شرکت در پکن نیست و بخش‌های مختلف آن در زمینه‌های بانکداری و سرمایه‌گذاری تا حد زیادی خالی به نظر می‌رسند.

از زمانی که شی کنترل و تسلط خود را بر شرکت تشدید کرده، معامله‌گران که پیش از این در طبقات مختلف شرکت در حال تردد بودند، رقابتی جدید برای انطباق با این واقعیت جدید را آغاز کرده‌اند.

بیش از ۳۰ درصد از بانکداران و مدیران ارشد این شرکت در حال حاضر از اعضای حزب کمونیست هستند. حرکتی که جای جلب و جذب مشتریان و انجام معاملات جدید را گرفته و حالا دیگر یکی از محرک‌های کلیدی پیشرفت به شمار می‌آید. به گفته شماری از ناظران و کارشناسان؛ این امر هم روحیه عوامل و کارمندان و هم بهره‌وری شرکت را تضعیف کرده است.

در این زمینه اشاره به این واقعیت الزامی است که تقریبا تمام صنایع مالی چین با مسایلی مانند کاهش دستمزدها مواجه‌اند- و این خبر از تغییراتی بزرگ در این حیطه می‌دهد. بزرگ‌ترین شرکت‌های مالی کشور از کارکنان ارشد خود خواسته‌اند از دریافت پاداش‌های معوق خود اجتناب کنند- و حتی در برخی موارد مجبور به بازپرداخت دریافتی‌های خود شده‌اند.

در کنار این تغییرات؛ یک حرکت طولانی‌مدت ضدفساد هم که باعث گرفتاری بیش از ۱۰۰ نفر از مقامات دولتی شده، شرایط حاکم بر صنایع مالی چین را دشوارتر جلوه می‌دهد.

پکن در این میان بارها و بارها گفته که فعالیت‌هایی که در صنایع مالی به انجام رسیده؛ روی محدود کردن افراط و هدایت سرمایه به سمت اقتصاد مولدتر تمرکز کرده است- که البته هنوز کارآمدی چنین روش‌هایی با تردیدهای زیادی مواجه است.

با این حال باید منتظر ماند و دید که این حرکات و فعالیت‌ها چه دستاوردها و چه تاثیرات گسترده‌ای روی چین و اقتصاد این کشور خواهد داشت.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر