کد خبر: 191901
A

رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران از عملکرد برگزاری نمایشگاه الکامپ انتقاد کرد: کوچ برندهای فناوری از نمایشگاه الکامپ/ نمایشگاه الکامپ را تغییر نام دهید!

رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران از کوچ برندهای حوزه فناوری در نمایشگاه الکامپ خبر داد و گفت: با تشدید تحریم‌ها بخش قابل توجهی از شرکت‌های مهم حوزه فناوری از ایران فرار کردند ؛ این در حالی است که در نمایشگاه الکامپ امسال غرفه‌های به بانک‌ها‌، بیمه‌ها و اپراتورهای تلفن همراه اختصاص پیدا کرده است و بانک ها و اپراتورها جایگزین غول‌های فناوری شدند!

رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران از عملکرد برگزاری   نمایشگاه الکامپ انتقاد کرد:
کوچ برندهای فناوری از نمایشگاه الکامپ/ نمایشگاه الکامپ را تغییر نام دهید!

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ پاویون شرکت‌های دانش‌بنیان در نمایشگاه بین‌المللی الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک از ۹ تیر در حالی برگزار شد که مدیران استارت‌آپی و فعالان حوزه فناوری عملکرد این نمایشگاه را نقد کردند.

در همین مورد محمدرضا فرجی تهرانی، رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران با انتقاد از عملکرد نمایشگاه الکامپ گفت: 

برگزاری نمایشگاه رایانه و هوش مصنوعی در دنیا با سایر صنوف متفاوت است و شاهد رقابتی عجیب میان شرکت‌کنندگان هستیم. مقایسه نمایشگاه‌های های‌تک در سایر کشورها با ایران مانند مقایسه کشور و روستا است. در مجموع نمایشگاه الکامپ ۱۴۰۳ با کاهش قابل‌توجه تعداد شرکت‌کنندگان  حاضر، خلأ نوآوری، تداوم تحریم استارت‌آپ‌‌های بزرگ و افت چشمگیر تعداد بازدیدکننده‌‌ها مواجه شد. 

او  با اشاره به سود کلان برگزاری نمایشگاه گفته است: سال‌ها است که نمایشگاه برای همه صنوف مشکلاتی چون عدم وجود پارکینگ، تهویه مناسب، نظافت لازم و... را دارد. تا زمانی که هدف از برگزاری نمایشگاه تنها کسب درآمد برای برگزارکننده باشد، کسی پیگیر حق شرکت‌کنندگان و مراجعه‌کنندگان در نمایشگاه نمی‌شود. همچنین تا زمانی‌که هدف از برگزاری این چنین نمایشگاه‌هایی تنها کسب منفعت برای عده‌ای باشد و از هر آنچه که شرکت نمایشگاهی انجام می‌دهد، تمکین می‌کنیم، همانطور که می‌بینیم اوضاع هر سال از سال قبل بدتر می‌شود.

 

چرا امسال برای الکامپ تبلیغ نشد؟ فرجی تهرانی چنین پاسخ داد: هنگامی که شرکت‌کنندگان برای شرکت در یک نمایشگاه هزینه‌های سنگینی را بابت اجاره و ساخت غرفه پرداخت می‌کنند و با مشکلات بسیاری دسته و پنجه نرم می‌کنند، حداقل انتظار ما معرفی دستاوردهای شرکت به افرادی است که آشنایی با محصولات و خدمات را ندارند.  متاسفانه  با هزینه  درست کردن برای شرکت‌های حوزه فناوری دیگر امکان تبلیغات گسترده  در سطح شهر وجود ندارد. 

او ادامه داد: مردم زمانی می‌توانند از این نمایشگاه‌ها استقبال کنند که تبلیغ آن را در بیلبردهای سطح شهر ببینند این در حالی است که امسال تبلیغات الکامپ در بیلبوردهای سطح شهر بشدت کمرنگ بود. این در حالی است که ما در مورد نمایشگاهی صحبت می‌کنیم که بازدیدکنندگان آن افراد آشنا با تکنولوژی روز دنیا هستند و قطعاً تبلیغات کارشناسی شده در فضای مجازی می‌توانست با کمترین هزینه بیشترین بازخورد را داشته باشد، بنابراین کوتاهی در این امر  قطعا باعث کاهش میزان بازدیدکنندگان می‌شود و از رونق آن می‌کاهد.

 

** تغییر نام نمایشگاه

 

رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران در پیش‌بینی اعلام کرد:  در سال‌های آتی چنانچه این وضعیت در نحوه برگزاری نمایشگاه الکامپ ادامه داشته باشد باید نام نمایشگاه الکامپ را به نمایشگاه «اپراتور و بانک» تغییر دهیم چرا که رفته رفته می‌بینیم که هر سال از تعداد شرکت کنندگان حوزه فناوری  کاسته شده و بر مسافت غرفه‌های اپراتورهای تلفن همراه و شرکت‌های اقماری بانک‌ها افزوده می‌شود. تا زمانی که به رغم درخواست متولی اصلی این صنف یعنی اتحادیه فناوران رایانه تهران، برگزاری نمایشگاه به افراد سودجوی دیگر سپرده می‌شود، قابل انتظار است که توانایی لازم برای ایجاد رغبت در اعضاء صنف وجود نداشته باشد و وضعیت هر سال بدتر می‌شود.

به گفته فرجی تهرانی، در نمایشگاه امسال به دلیل فرسودگی 

سیستم تهویه نامناسب بود و همین موضوع سبب  کلافگی بازدیدکنندگان و کاهش زمان بازدید را به همراه داشت.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر