کد خبر: 184597
A

کانون انجمن‌های صنفی کامیونداران: افغانستان با قلدری تردد ناوگان ایرانی را محدود کرده/ عمده بار با ناوگان افغان و با کرایه‌های بسیار بالا در حال تردد است

نایب رییس کانون انجمن‌های صنفی کامیونداران با بیان اینکه کشور افغانستان با قلدری تردد ناوگان ایرانی را محدود کرده است، اظهار داشت:‌ در حالی که ماشین‌های افغان بدون الزام به داشتن معاینه فنی و با قاچاق گازوییل ایرانی به راحتی از مسیر ایران بار جابه جا می‌کند و با تناژ بسیار بالا زیرساخت جاده‌ای و آسفالت جاده‌ها را از بین می‌برد اما برای تردد کامیون‌های ایرانی در خاک افغانستان بسیار سختگیر هستند.

کانون انجمن‌های صنفی کامیونداران: افغانستان با قلدری تردد ناوگان ایرانی را محدود کرده/ عمده بار با ناوگان افغان و با کرایه‌های بسیار بالا در حال تردد است

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ نایب رییس کانون انجمن‌های صنفی کامیونداران با بیان اینکه کشور افغانستان با قلدری تردد ناوگان ایرانی را محدود کرده است، اظهار داشت: در حالی که ماشین‌های افغان بدون الزام به داشتن معاینه فنی و با قاچاق گازوییل ایرانی به راحتی از مسیر ایران بار جابه جا می‌کند و با تناژ بسیار بالا زیرساخت جاده‌ای و آسفالت جاده‌ها را از بین می‌برد، اما برای تردد کامیون‌های ایرانی در خاک افغانستان بسیار سختگیر هستند.

سید جلال موسوی درباره مشکلات رانندگان ایرانی برای تردد به کشور‌های اروپایی اظهار داشت: برای تردد به کشور‌های اروپایی دیگر به رانندگان ایرانی ویزا نمی‌دهند البته موضوع فقط کشور‌های اروپایی نیست و کشورمان در بحث ترانزیت حتی با کشور افغانستان دچار مشکل شده است.

وی ادامه داد: پیش از این بخش قابل توجهی از کامیون‌ها در خط ترانزیت اروپایی فعال بودند، اما پس از محدودیت‌ها در صدور ویزا تمام این کامیون‌ها به بخش جابه جایی بار در داخل کشور منتقل شده‌اند و همین موضوع شرایط بسیار بدی برای رانندگان ایجاد کرده که می‌توان این وضعیت را در بندرعباس دید و در حالی که میزان بار برای حمل کم شده، مدت زمان خواب کامیون‌ها افزایش یافته است.

نایب رییس کانون انجمن‌های صنفی کامیونداران کشور تاکید کرد: نه تنها تجارت و ترانزیت ما با کشور‌های همسایه افزایش نیافته بلکه در این باره با مشکلات متعددی با کشور‌هایی مانند افغانستان و پاکستان مواجه هستیم و پاکستان کشور‌های دیگری را به جای ایران برای ترانزیت انتخاب کرده است. 

موسوی افزود: کشور افغانستان با قلدری تردد ناوگان ایرانی را محدود کرده و عمده بار با ناوگان افغان و با کرایه‌های بسیار بالا در حال تردد است.

نایب رییس کانون انجمن‌های صنفی کامیونداران کشور گفت: در حالی که ماشین‌های افغان بدون الزام به داشتن معاینه فنی و با قاچاق گازوییل ایرانی به راحتی از مسیر ایران بار جابه‌جا می‌کند و با تناژ بسیار بالا زیرساخت جاده‌ای و آسفالت جاده‌ها را از بین می‌برد، اما برای تردد کامیون‌های ایرانی در خاک افغانستان بسیار سختگیر هستند و اگر کامیون ایرانی حتی یکی از این شرایط را نداشته باشد اجازه تردد به آن را نمی‌دهند.

وی ادامه داد: در حالی که ناوگان افغان در خاک ایران به راحتی سوخت را با قیمت مناسب خریداری می‌کند و حتی قاچاق هم می‌کنند، از سوی دیگر در شرایط بسیار سخت به کامیون ایرانی سوخت رسانی می‌کنند.

موسوی افزود: افغان‌ها با قلدری کار انجام می‌دهند و جالب این است که اخیرا چند روز مرز‌ها را بر روی کامیون‌های ایرانی بسته بودند و اجازه تردد به آن‌ها نمی‌دادند و صنف کامیون‌داران خراسان در این باره به دولت شکایت کرد. متاسفانه در مقابل مواضع افغانستان در بحث تردد کامیون‌های ایرانی و ترانزیت دولت بسیار ضعیف است.

منبع: ایلنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر