تقاضا برای پوشاک ارزانقیمت افزایش پیدا کرد
اندازه بازار پوشاک در سال ۱۴۰۲ رقمی حدود ۱۷۰ هزار میلیارد تومان بوده. به گفته فردین یزدانی پژوهشگر و مشاور آکادمی سامان از این میزان ۵۳ درصد بازار به گروههای پردرآمد اختصاص داشته و سهم میاندرآمد و کمدرآمدها از بازار پوشاک به ترتیب ۳۰ و ۱۷ درصد بوده.
به گزارش سایت دیده بان ایران؛ اندازه بازار پوشاک در سال ۱۴۰۲ رقمی حدود ۱۷۰ هزار میلیارد تومان بوده. به گفته فردین یزدانی پژوهشگر و مشاور آکادمی سامان از این میزان ۵۳ درصد بازار به گروههای پردرآمد اختصاص داشته و سهم میاندرآمد و کمدرآمدها از بازار پوشاک به ترتیب ۳۰ و ۱۷ درصد بوده.
یزدانی توضیح میدهد که رشد عمیق فقر جریانی به وجود آورده که باعث شده تقاضا برای پوشاک ارزان قیمت با آهنگ بسیار سریعی رشد کند و این در حالیست که در بازار پوشاک گروههای کمدرآمد و میاندرآمد، عرضه متناسب با تقاضا حرکت نکرده یا نتوانسته حرکت کند و نتیجه این موضوع این بوده که تورم بیشتری در بخش پوشاک گروههای میاندرآمدی و کمدرآمدی رقم خورده. در مقابل در بازار پوشاک شاهد تورم کمتر اما سطح قیمت بسیار بالاتری را در گروههای پردرآمد شاهد هستیم.
منبع: اکو ایران