کد خبر: 172060
A
ایزوایکو زیر تیغ دو وزارتخانه؛

وزیرنفت برای تغییرات به وزیر صمت نامه نوشت

حال بد مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران و درخواست علاج پیش از مرگ.

وزیرنفت برای تغییرات به وزیر صمت نامه نوشت

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ به گواه هر فرد متخصصی که امروز از نزدیک شرایط صنعت کشور در حوزه ی ساخت و تعمیرات کشتی ها و سازه های دریایی را دنبال می کند، مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران(ایزوایکو) به عنوان یکی از مجموعه های بزرگ کشور و منطقه روزهای خوبی را سپری نمی کند.

این در حالی است که این مجتمع طی سال های اخیر در بخش های ساخت و تعمیر انواع شناور کوچک، متوسط و بزرگ، ساخت و تعمیر انواع سازه های نفت و گاز همچون ریگ های حفاری و سکوهای بهره برداری نفت و گاز فعالیت موثر و چشمگیر داشته است و شرایط امروز به هیچ عنوان زیبنده‌ی نام این مجموعه نیست.

چندسالی‌ است مشکلاتی همچون خروج مهندسان و مدیران با تجربه از مجتمع، نارضایتی و بی‌انگیزگی پرسنل، عدم ارتباطات منسجم و قوی با کارفرمایان عمده همچون کشتیرانی و شرکت ملی نفتکش، عدم توانایی در جذب پروژه، استفاده غیربهینه از منابع انسانی و تزلزل و بی ثباتی در سطوح مختلف مدیران شدت یافت و هر روز بر ابعاد مختلف #سومدیریت و تشنج و اعتصاب مدیران و کارگران افزوده شد.

اگر چه در ابتدای حضور سلمان ضربی، او وعده هایی چون بهبود شرایط و معیشت پرسنل، توافق با شرکت ملی نفتکش و کشتیرانی جمهوری اسلامی در جذب ۶ فروند نفتکش و ۶ فروند کشتی کانتینربر، استفاده از مدیران بومی و ارتقا و توسعه توانست فضای امیدواری را در مخاطبان خود ایجاد کند اما هر چه گذشت شعاری بودن این حرف ها بیشتر نمایان شد.

تا جایی که مساله استخدام فرزند جوانش در دفتر تهران این شرکت با حقوق چند ده میلیونی به محافل خبری نیز راه یافت.

در ابتدا تیم مدیریتی ضربی از تصویب و اجرایی شدن طرح طبقه بندی مشاغل صحبت به مبیان آورد اما کاری از پیش نرفت و مجموعه ای بزرگ با شخصیتی بین المللی که باید با صنایع بزرگ دنیا مقایسه شود، همچنان از نظر پرداخت حقوق و مزایای پرسنل پایین ترین نرخ دستمزد و همچنین نازل ترین سطح خدمات بیمه ای و رفاهی را در جهان دارد.

در شرایطی که مجموعه ایزوایکو با نارضایتی داخلی و بیرونی مواجه است و در تازه ترین مورد اوجی وزیر نفت در نامه ای مفصل به علی‌آبادی وزیر صمت نسبت به مشکلات مدیریتی،انحلال و ادغام منابع انسانی و نبود ثبات در ایزوایکو برای انجام پروژه های پارس جنوبی ابراز نگرانی کرده است.

متاسفانه از سویی نگاه‌های سیاسی برای رفع مشکلات اساسی‌ مجتمع و مقوله بدخیم مدیران پروازی، تصمیم گیری های سلیقه ای، برخوردهای شخصی و حضور مدیران پرحاشیه از آفات ایزوایکو است که جا دارد مدیران ارشد وزارت صمت و ایدرو بدان ورود نمایند.

photo_2023-12-10_09-19-30

photo_2023-12-10_09-19-32

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر