کد خبر: 151158
A

ایران خودرو با این ترفند، ۲۰۶ را دوباره بازار فرستاد+ مشخصات فنی

ایران خودرو همان ۲۰۶ تیپ دو را این بار با مشخصات فنی و اتاق جدید به بازار ارائه می دهد.

ایران خودرو با این ترفند، ۲۰۶ را دوباره بازار فرستاد+ مشخصات فنی

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ در شرایطی که ۲۰۷ اتوماتیک در بازار آزاد تا مرز یک میلیارد تومان هم پیش رفت ، ایران خودرو در روزهای التهاب بازار خودرو تصمیم گرفت تا به تولید ۲۰۶، فرانسوی محبوب اما حالا دیگر قدیمی خیابان های ایران پایان دهد. ایران خودرو که از اواسط دهه ۹۰ همکاری با شریک تجاری اش پژو را قطع کرده ، سال هاست که خودش بر پایه مهندسی معکوس از محصولات شرکت فرانسوی به سبک خودش به خودکفایی رسیده از موتورهایی که تولید می کند تا قالب اتاق ها و باز تولید کامل خودرویی چون تارا بر پایه پلتفرم پژو ۳۰۱ .

این سیستم با بھره مندی از ۲ میل بادامک جداگانه برای سوپاپ ھای ھوا و دود، امکان ایجاد ٤ عدد سوپاپ برای ھر سیلندر و مجموعا ۱۶ سوپاپ برای موتور را فراھم می کند.

موتور TU۳A

ایران خودرو با این ترفند ، ۲۰۶ را دوباره به بازار می فرستد!

موتور TU۳A با حجم ۱۳۶۱ سی سی و ۴ سیلندر است. ۸ سوپاپ دارد و با سیلندر و سرسیلندر آلومینیومی در مقایسه با موتورھای مشابه، نسبتا سبک و کم مصرف است. متوری مناسب برای استفاده در خودروھای کوچک شھری . موتوری که تا پیش از این در پژوهای تیپ دو استفاده می شد.

موتور TU۵ JP۴

ایران خودرو با این ترفند ، ۲۰۶ را دوباره به بازار می فرستد!

مھمترین شاخصه این موتور بھره مندی از سیستم (DOHC) که مخفف عبارت Double Overhead Cams است، است.

این موضوع سبب می شود که ورود ھوا به سیلندر و خروج دود از آن با سرعت بیشتری انجام گیرد و در نتیجه توان تولید شده توسط موتور به شکل قابل ملاحضه ای افزایش یابد. وجود این سیستم به ھمراه نسبت تراکم بالا (۱۰.۵) در این موتور سبب می شود که ضمن تولید توان و گشتاور بالا، دارای مصرف سوخت و آلایندگی پایینی باشد. به نحوی که در مواجھه با استانداردھای آلایندگی در سالھای آتی مشکلی پیش رو نداشته باشد.

بر این اساس تقریبا می شود گفت ایران خودرو همان ۲۰۶ تیپ دو را این بار با اتاق ۲۰۷ به بازار می فرستد!

 

منبع: خبرانلاین

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر