بی وای دی F3 در ایران در نمایشگاه خودرو تهران رونمایی شد / مشخصات +فیلم
موفقیت بسیار خوب F3 باعث شد تا سازندهاش از پلتفرم آن برای ساخت چندمحصول دیگر نیز بهره ببرد مانند: F3DM که نخستین هیبریدی پلاگین تولیدانبوه جهان بود، سدان G3، هاچبک G3R و حتی سدان جدید Surui که سال 2012 و بهعنوان فیسلیفت F3 به بازار آمد ولی بعدها تبدیل به محصولی مجزا شد.
به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران؛ از نمایشگاه تهران؛ کارمانیا، قیمت قطعی نخستین سدان BYD در ایران، بی وای دی F3 را مشخص کرد. سال آینده این سدان خوش چهره چینی باید با پژو 301 ایران خودرو مقابله کند.
F3 بعد از هاچبک فلایر، دومین محصولی بود که BYD ساخت. این سدان جمع و جور متولد سال 2005 است. F3 در همان سال اول ورودش به فروش 50 هزار دستگاهی رسید و به لطف ظاهرش، که در جلو به تقلید از تویوتا کرولا نسل نهم و در عقب نیز شبیه هوندا سیتی نسل چهارم بود، در عرض 5 سال از رکورد فروش 700 هزار دستگاهی گذشت و سال 2009 نیز در کلاس خودروهای جمع و جور چین، رکورددار فروش شد.
موفقیت بسیار خوب F3 باعث شد تا سازندهاش از پلتفرم آن برای ساخت چندمحصول دیگر نیز بهره ببرد مانند: F3DM که نخستین هیبریدی پلاگین تولیدانبوه جهان بود، سدان G3، هاچبک G3R و حتی سدان جدید Surui که سال 2012 و بهعنوان فیسلیفت F3 به بازار آمد ولی بعدها تبدیل به محصولی مجزا شد.
مدل 2016
بعد از شاسیبلند S6 و همچنین ون برقی E6 حالا F3 سومین محصول کارمانیا برای ایران است و از همین حالا میتوان پیشبینی کرد که پرفروشترین محصول این شرکت در سالهای آینده باشد. F3 از زمان عرضهاش تا به امروز فقط دو بهروزرسانی مهم داشت یکی در 2014 و دیگری در 2016 و جالب است بدانید BYD این روزها هم مدل اولیه آن (مدل 2005)، هم مدل 2014 و هم مدل 2016 آنرا همچنان در چین میفروشد! اما نسخهای از F3 که درصدد ورود به بازار ایران است، برای اولینبار در سال 2016 و در نمایشگاه خودرو گوانگژو رونمایی شد.