لوکسترین سدان ب_ام_و در نمایشگاه تهران رونمایی شد/ قیمت و مشخصات فنی +فیلم رونمایی از ب ام و سری 7
نیمه دوم سال 91، که سناریوی ممنوعیت واردات 2500 سیسیها مطرح شد، مشتریان ثروتمند ایرانی از خریدن لوکسترین خودرو بامو در ایران محروم شدند. اما با معرفی نسل ششم سری7 در سال 2015 شرایط برای برگشت این لوکس آلمانی به ایران دوباره فراهم شد.
به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران؛ از نیمه دوم سال 91، که سناریوی ممنوعیت واردات 2500 سیسیها مطرح شد، مشتریان ثروتمند ایرانی از خریدن لوکسترین خودرو بامو در ایران محروم شدند. اما با معرفی نسل ششم سری7 در سال 2015 شرایط برای برگشت این لوکس آلمانی به ایران دوباره فراهم شد.
چرا واردات سری7 جدید ممنوع نیست؟
نسل پنجم سری7 (مدلهای 2008 تا 2015) فقط سه پیشرانه داشت:
- 3.0 لیتری 6 سیلندر
- 4.4 لیتری 8 سیلندر
- 6.0 لیتری 12 سیلندر
ولی سال گذشته میلادی با معرفی نسل هفتم، پیشرانههای سری7 نیز تغییر کرد و مهمتر اینکه یک پیشرانه 4 سیلندر هم، برای اولینبار در تاریخ سری7، به لیست پیشرانههای آن اضافه شد. شاید باورش سخت باشد که بامو بزرگترین و لوکسترین سدانش را با پیشرانه 4 سیلندر روانه بازار کند، ولی واقعیت اینجاست که این پیشرانه توربوشارژ عملکرد بهتری نسبت به پیشرانه 6 سیلندر نسل قبل دارد؛ چه به لحاظ قدرت و گشتاور و چه به لحاظ مصرف سوخت. پیشرانه 4 سیلندر سری7 قبلا روی سری2 اکتیو تورر نیز نصب شده بود.
اضافهشدن این پیشرانه 4 سیلندر خبر خوبی برای هواداران ایرانی سری7 است، چراکه حجم این پیشرانه بیشتر از 2.0 لیتر نیست و دیگر ممانعتی برای ورود به کشور ندارد. این پیشرانه مختص برخی بازارهای درحال توسعه مثل چین، ترکیه و سنگاپور است و هماکنون روی دو نسخه سری7 قرار گرفته است که مشخصاتشان را در جدول زیر مشاهده میکنید. مدل 740e نسخه هیبریدی سری7 است و اگر دقیقتر بگوییم، همان 730i است که یک موتورالکتریکی هم دارد. فعلا برنامهای برای ورود 740e نیست و فقط 730i در حال آمادهشدن برای ثبت سفارش است.
مدل | حجم پیشرانه | قدرت | گشتاور |
730i - 730Li | 1،998cc | 255hp | 400nm |
740E - 740Le | 1 ، 998cc | 322hp | 500nm |
چه امکاناتی دارد؟
سری 7 بامو همواره با خود تکنولوژیهای متعددی به دنیای خودرو معرفی میکند و این نسل هم از این قاعده مستثنی نیست. مهندسان بامو پس از آزمایش قطعات کربنی در شاسی سریهای BMW M و BMW i تصمیم گرفتهاند در سری 77 نیز این قطعات را به کار ببندند. این سیاست باعث کاهش وزن 1300 کیلوگرمی و همچنین استحکام بالای سازه اصلی اتاق نسبت به نسل قبل شده است.
از دیگر نوآوریها میتوان به چراغهای لیزری بامو اشاره کرد که دید و پخش نور را تا حد قابل توجهی افزایش داده است. برد نوربالای خودرو به کمک تکنولوژیهای جدید به 600 متر رسیده است. همچنین چراغهای هوشمند دید بهتری در پیچها فراهم میکند. کابین خودرو هم امکاناتی در سطح بالا در اختیار شما قرار میدهد، خصوصا برای سرنشینان عقب. صندلیهای راحت عقب فضایی ایدهآل و آرام در اختیار سرنشینان قرار میدهد. این صندلیها به امکاناتی همچون سیستم گرمشونده همراه با هشت انتخاب برای ماساژور و سه سطح شدت ماساژ مجهز شدهاند.
علاوهبراین حتی اگر فشردگی کارها مجال ورزش روزانه را از شما گرفته باشد مشکلی نیست! با سفارش پکیج صندلی راحت برای سرنشین عقب میتوانید از تبلتی 10 اینچی که روبروی شما قرار دارد تعدادی تمرین ایزومتریک را دنبال کنید! برای راننده نیز امکانات متفاوتی در نظر گرفته شده: سیستم نمایش اطلاعات روی شیشه جلو 75% بزرگتر از قبل است، ضمن اینکه با طراحی متفاوت شما را بهتر راهنمایی میکند.
بامو سری7 فرمانهای صوتی را به دقت اجرا میکند و حتی در درک اصطلاحات روزمره مشکلی ندارد. همچنین به لطف سرویس Connect to Drive میتوان از سیستم کمکی ماندن در لاین، کروز کنترل هوشمند، سیستم پیشگیری از تصادف، اینترنت و دسترسی اطلاعات ترافیکی استفاده کرد.
چه قیمتی دارد؟
جمعه این هفته، سوم دیماه، سری7 جدید در ایران معرفی خواهد شد، ولی زمان عرضه آن به بازار هنوز مشخص نیست. طبق گفتههای آقای مزدا موسوی، مدیر بازاریابی پرشیا خودرو، علاوهبر سری7 جدید، مدلهای سری1، سری2 و حتی i8 ، که تاکنون واردات متفرقه داشت، نیز در هفتههای آینده در ایران معرفی میشوند. پرشیا خودرو همچنین قیمت تیپهای مختلف سری7 جدید را 670 تا 745 میلیون تومان اعلام کرده است.
هنوز غیررسمی!
طبق گفتههای آقای موسوی، پرشیا خودرو تا 2013 بدون واسطه با بامو کار میکرد، اما با جدیتر شدن تحریمها رابطه مستقیم باواریاییها نیز با ایران قطع شد و البته تا مشخصنشدن آینده برجام همچنان قطع است! تحرکات اخیر پرشیا خودرو نیز همزمان با اعلام لیست نمایندگان غیررسمی در ایران شروع شد. پیام صالحی، از مدیران فروش پرشیا خودرو، چندی پیش حتی به رسانهها گفته بود که قصد تولید چند مدل بامو را در ایران دارند! در صورتی که بامو هماکنون فقط یک کارخانه تولید در سراسر آسیا دارد که در کشور چین واقع است و سایتهای اندونزی، مالزی، هند و تایلند بامو فقط مونتاژ CKD خودروها را برای آلمانیها انجام میدهند.
از اینرو تا زمان رسمینشدن پرشیا خودرو، چنین فعالیتهایی برای جلب توجه مشتریان طبیعی است! شاید به همین دلیل است که طبق گفتههای آقای مزدا موسوی، این روزها پرشیا خودرو فقط 30% بازار باموهای ایران را در اختیار دارد.
12 آبان 95: سری7 بامو با یک هفته تاخیر از سوی پرشیاخودرو در ایران رونمایی شد. درحالیکه ثبت سفارش رسمی سری7 آغاز نشده است، فروش سری اول آن به اتمام رسید! مزدا موسوی، مدیر بازاریابی پرشیا خودرو، در مصاحبه با عصرخودرو گفته است: نخستین محموله وارداتی سری7 در کمتر از 2 روز به فروش رسید. نکته جالب اینجاست که پرشیا خودرو سری7 را میخواهد با موعد تحویل 30 روزه به دست مشتریانش برساند! نکته دیگر اینجاست که سری7 وارداتی همگی از سری 730Li هستند.
حرف L در نام این خودرو به معنی مدل لانگ است؛ یعنی فاصله محوری بیشتری نسبت به 730i دارد و اگر دقیقتر بگوییم، 14 سانتیمتر فاصله محوری بیشتری دارد. لیست قیمت تیپهای مختلف 730Li را جدول زیر مشاهده میکنید.
تیپ | مدل | قیمت |
تعالی خالص 730Li | 2016 | 689 میلیون تومان |
730Li کلاس اول | 2016 | 709 میلیون تومان |
730Li پرستیژ | 2017 | 719 میلیون تومان |
730L من استاد کلاس | 2017 | 729 میلیون تومان |
730Li اجرایی انجمن | 2017 |
759 میلیون تومان
|