کد خبر: 135286
A

فریبرزکلانتری پشت نقاب مبارزه با فساد!

فریبرزکلانتری، این روزها مهمان شبکه های تلویزیونی آن سوی آب است. از من و تو تا بی بی سی، از این چهره به عنوان روزنامه نگار اقتصادی و مبارزه کننده با فساد دعوت می کنند تا درباره فساد در ساختار سیاسی ایران صحبت کند. او اخیرا، اظهارات تندی را در شبکه آمریکایی VOA علیه برخی مقامات سیاسی ایران به زبان آورده است.

فریبرزکلانتری پشت نقاب مبارزه با فساد!

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ فریبرزکلانتری، این روزها مهمان شبکه های تلویزیونی آن سوی آب است. از من و تو تا بی بی سی، از این چهره به عنوان روزنامه نگار اقتصادی و مبارزه کننده با فساد دعوت می کنند تا درباره فساد در ساختار سیاسی ایران صحبت کند. او اخیرا، اظهارات تندی را در شبکه آمریکایی VOA  علیه برخی مقامات سیاسی ایران به زبان آورده است. 

IMG_20220705_160517_768

 

با این حال فریبرزکلانتری، که ظاهرا حالا در ترکیه به سر می برد، پیش از این به عنوان یک روزنامه نگار حامی احمدی نژاد شناخته می شد. او بارها و بارها در صفحه توییتر خود، از رئیس دولت نهم و دهم حمایت کرده است. در یک مورد او در آستانه انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته نوشته  بود«از اتاق های کلاب هاس قشنگ معلومه بودجه خوبی برای تخریب احمدی نژاد در اختیار پروژه بگیران قرار داده اند، اما غافل از اینکه: چراغی را که ایزد بر فروزد؛ هر آنکس پف کند ریشه‌اش بسوزد» او خطاب به یکی از نمایندگان مجلس انقلابی هم نوشته بود «داخل پرانتز به کارمند مجلسی که احمدی نژاد را متهم به بازیگری نمایش ۱۱ روزه خانه نشینی کرده بگم، احمدی نژاد ۸ سال ریاست جمهور بود شما چند ماه رفتی مجلس اسمت افتاده سر زبونها و معروف شدی  به نام  .... کارت به کارت!»

IMG_20220705_160520_945

البته فریبرز کلانتری، سال 88 تا این اندازه شیفته احمدی نژاد نبود و با رسانه های دیگر چهره اصولگرا، محسن رضایی همکاری می کرد و سرمقاله نویس روزنامه ملت ما، وابسته به محسن رضایی بود. او در آن زمان در نقد احمدی نژاد نوشته بود  دولتی که با یکی دو پرونده فساد اقتصادی باز و در حال بررسی، شاید بسیاری از طرفداران عدالت‌محور خود را از دست داد. فساد 3هزار میلیارد تومانی بانک‌های دولتی و 7میلیارد تومانی بیمه ایران که این روزها دادگاه‌های هر یک به نوبه خود برگزار می‌شود و متاسفانه براساس شواهد آن، برخی از دولتمردان نیز در پشت صحنه این اختلاس‌ها حضور داشته‌اند، از آن مواردی بود که دولت عدالت‌محور را زیرسوال برد! ماجراهای ساختمان فاطمی که متاسفانه همچنان بسیاری از نزدیکان دولت را زیرسوال می‌برد و فرار بزرگ‌ترین متهم پرونده بانک ملی، سوال‌های بسیاری را در اذهان عمومی جاری ساخت تا جایی که بسیاری از کارشناسان اقتصادی، ریشه بسیاری از تور‌م‌ها و گرانی‌های محصولات غذایی و... را در این فساد‌های اقتصادی می‌دانند و شاید به همین دلیل است که هر روز پیگیر دادگاه‌های برگزار شده برای این متهمان هستند!

IMG_20220705_160537_373

اما همین فرد در انتخابات 1400، در کنایه ای آشکار به محسن رضایی در توییتر نوشتنه بود با دیدن لیست یازده نفره بدهکاران کلان بانکی و اسم العقیلی یاد صحبت های احمدی نژاد در قم و شبکه قاچاق سیگار یک سردار سپاه که زیاد هم حرف می زند و باج گیرییش از العقیلی افتادم، یعنی وقتی طرف لیست همتی را دیده چه حالی شده است.

البته کلانتری در انتخابات 1400، به جز محسن رضایی، به تخریب نامزدهای دیگر مثل سعید محمد هم دست زد اما مهمترین پرونده ای که شاید در اذهان عمومی باقی مانده باشد، مربوط به افشاگری او از رابطه محسن هاشمی باشد. فریبرز کلانتری ادعا کرده بود که محسن هاشمی روابط غیر اخلاقی در شورای شهر تهران دارد. البته از این دست پرونده سازی ها در رزومه کاری فریبرز کلانتری زیاد است. مثل توییت او درباره رابطه فریدون حسنوند نماینده مجلس با یک دختر که کلانتری با آوردن اسم یک هتل و اسم دختر، تلاش داشت ماجرا را واقعی جلوه دهد. 

IMG_20220705_160526_953

هرچند دسترسی به اخبار اقتصادی و مسائلی از این دست ممکن است کار تحقیقی یک خبرنگار باشد اما افشاگری از مسائل خصوصی افراد، صرفا به خاطر ارتباط با نهادهای امنیتی بوده است.

فریبرز کلانتری در یک برنامه خود را اینطور معرفی می کند پ که تا سال ۶۹  در سپاه و بسیج  حضور داشته. سال ۷۹ فعالیت رسانه‌ای رو با مجله کلمه دانشجو ارگان نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه شروع کرده. تا سال ۸۷ در دولت مهرورز پست داشته و در سال ۸۸ مدیر یکی از بخشهای منطقه ازاد قشم بوده. فعالیت مطبوعاتی او، در برنامه تلویزیونی تهران ۲۰، سایت تابناک(وابسته به محسن رضایی) ، خبرگزاری فارس بوده و پایگاه خبری بصیرت که به جریان تندروی اصولگرا نزدیک است.

بنابرگزارش دیده بان ایران؛ چندی  پیش او به عنوان مدیر توسعه گردشگری منطقه آزاد قشم در دوره احمدی نژاد با بی بی سی فارسی مصاحبه کرده و صحبت های تندی علیه سعیدمحمد به زبان آورد. صحبت هایی که در تداوم نفرت او با سعید محمد است و بعید نیست پای مسائل مالی در میان باشد. 

او در چند سال اخیر، تبدیل به یکی از منابع اصلی خبری برای انتشار اخباری علیه مهدی جهانگیری شد. دایره نقد او از مهدی جهانگیری، حتی منجر به انتقادات او از سردار سلیمانی و طرح اتهاماتی علیه او شد. خودش مدعی است که به خاطر محکومیت در پرونده شکایت مهدی جهانگیری از او، ناچار شده کشور را ترک کند.

بر اساس اخباری که خود کلانتری در اختیار رسانه ها قرار داده است، او توسط شعبه ۱۰۴۰ دادگاه کیفری دو مجتمع قضایی قدوسی به ۳ سال حبس، ۷۴ ضربه شلاق و پرداخت جزای نقدی و عذرخواهی از شاکی محکوم شد. ادعایی که بعید است درست باشد چرا که صدها روزنامه نگار اصولگرا و اصلاح طلب، سالهاست مطالب تندی علیه برادران جهانگیری منتشر می کنند اما کسی کاری با آنها ندارد. 

فریبرز کلانتری در مطلبی به تاریخ ۲۲ اردیبهشت ۱۳۸۹ در سایت تابناک به عنوان "نامه‌ای به خبرنگار گریخته از وطنم . جز وطن فروشی شغل دیگری در سرزمین‌های آزاد!! به تو نمی‌دهند." خطاب به روزنامه نگاران خارج از کشور می‌نویسد: "آرزو می‌کنم در سرزمین آرزوهایت به آنچه که می‌خواهی برسی.  اما تا دیر نشده کاری برای خودت دست و پا کن و قبول کن تو دیگر روزنامه نگار نیستی..."

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر