کد خبر: 39445
A
علیخانی:

طرح جدید در انحصار سهمیه‌ها با قیمت متفاوت؛ رانت بازی در دوره جدید/فقط به یک درصد خودروهای عادی اجازه ورود دادند

رئیس کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای شهر تهران گفت: تغییری که در محدوده طرح ترافیک جدید شهر تهران اتفاق افتاده بود این است که 63 هزار سهمیه به ارگان‌ها و دستگاه‌های مختلف برای ورود به محدوده طرح ترافیک داده شده است که این نشان می‌دهدکه رانت در این موضوع وجود دارد. سقف ورود به محدوده طرح ترافیک در سال‌های گذشته 118 تا 120 هزار خودرو بود که در حال حاضر به 103 هزار خودرو کاهش یافته است و سهمیه مردم برای ورود به محدوده طرح ترافیک کمتر شده است.

طرح جدید در انحصار سهمیه‌ها با قیمت متفاوت؛ رانت بازی در دوره جدید/فقط به یک درصد خودروهای عادی اجازه ورود دادند

دیده بان ایران: محمد علیخانی در گفت‌وگویی، در مورد جزئیات جدید طرح ترافیک تهران گفت: بعد از ظهر امروز از تمامی دستگاه‌های مربوطه و اعضای شورای شهر دعوت شده است تا در جلسه کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای شهر تهران حضور یابند و در خصوص لایحه دوفوریتی تعیین قیمت‌های جدید ورود به محدده طرح ترافیک تصمیمات لازم اتخاذ شود.

وی افزود: در این جلسه از تمامی اعضا دعوت شده و در آنجا بحث و تصمیم‌گیری لازم صورت خواهد گرفت. به نظر بنده مصوبه دوفوریتی تعیین نرخ‌های طرح‌های ترافیک مصوبه خوبی نیست و عملا شعارهایی که برای مبارزه با رانت بود عملی نشده است.

علیخانی بیان داشت:‌در طرح جدید ترافیک تهران محدده شهر به شکل سابق باقی مانده و تغییر نکرده است و خیلی از اشکالاتی که در خصوص طرح ترافیک مطرح می‌شد به قوت خود باقی مانده است.

وی با اشاره به تغییراتی که در محدوده طرح ترافیک جدید شهر تهران ایجاد شده است، گفت: همچنان 63 هزار سهمیه به ارگان‌ها و دستگاه‌های مختلف برای ورود به محدوده طرح ترافیک داده شده است که این نشان می‌دهد همچنان رانت بر سر جای خود باقی مانده است.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای شهر تهران افزود: در محدوده طرح ترافیک تنها 103 هزار خودرو می‌تواند تردد کند که از این تعداد 63 هزار خودرو سهمیه ورود به محدوده طرح ترافیک را دارند و تنها 40 هزار خودرو می‌توانند در محدوده طرح ترافیک وارد شوند.

علیخانی افزود: 40 هزار خودرو دیگر لازم نیست ثبت‌نام ورود به محدوده را داشته باشند بلکه هنگام ورود به صورت اتوماتیک‌ پلاک آنها خوانده شده و عوارض از آنها اخذ خواهد شد. حال سؤال اینجاست که اگر تعداد خودروهای عمومی از 40 هزار خودرو افزایش یابد چطور کنترل می‌شود.

وی بیان داشت: باید این موضوع را پاسخگو باشند که اگر بیش از 40 هزار خودرو وارد طرح شوند چه تمهیداتی در نظر گرفتند.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای شهر تهران افزود:‌در صورت آلودگی هوا همچنان آن 63 هزار خودرو می‌توانند وارد محدوده طرح ترافیک شوند چرا که از رانت استفاده کردند ولی همچنان 40 هزار خودروی عموم مردم نمی‌توانند وارد محدوده طرح ترافیک شوند.

علیخانی بیان کرد: همچنان در طرح ترافیک جدید تبعیض‌ها ادامه دارد.

وی گفت: سقف ورود به محدوده طرح ترافیک در سال‌های گذشته 118 تا 120 هزار خودرو بود که در حال حاضر به 103 هزار خودرو کاهش یافته است و سهمیه مردم برای  ورود به محدوده طرح ترافیک کمتر شده است.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای شهر تهران درباره قیمت طرح ترافیک جدید تهران گفت: طرحی که آقایان داده‌اند درآمد شهرداری را از طرح ترافیک نسبت به دوره گذشته بسیار کاهش می‌دهند.

علیخانی گفت: طرحی که برای محدوده طرح ترافیک تهران ارائه داده بودند در راستای افزایش درآمدهای پایدار شهرداری تهران بود که الان درآمد پایدار در این خصوص نیز کاهش خواهد یافت.طرحی که هم اکنون ارائه شده است به گفته همکاران به تصویب و توافق پلیس نیز رسیده است.

وی بیان داشت: در کل می‌توان گفت تا شورای شهر چیزی را تصویب نکند این طرح قطعی نیست و اگر نرخ را تصویب کرد یعنی پذیرفته است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر