کد خبر: 31800
A

دولت آماده ارائه خدمات همه جانبه است/توزیع امکانات سازماندهی شود

وزیر کشور با تسلیت به ملت ایران و مردم منطقه غرب کشور از زلزله این منطقه به عنوان یکی از حوادث بزرگ یاد کرد و گفت: دولت با تمام توان و استفاده از همه ظرفیت ها آماده ارائه خدمات به زلزله زدگان است.

دولت آماده ارائه خدمات همه جانبه است/توزیع امکانات سازماندهی شود
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، عبدالرضا رحمانی فضلی دوشنبه شب در جلسه ستاد بحران استان کرمانشاه در سرسرای اجتماعات تدبیر استانداری، عمق حادثه را بسیار زیاد دانست و افزود: با وجود گستردگی منطقه و حجم بالای خسارات، خدمات خوبی تاکنون ارائه شده است.
وی تاکید کرد که اولویت اول باید کاهش هزینه های جانی باشد و افرادی که زیر آوارها مانده اند را باید نجات داد.
او به تاکید رهبر معظم انقلاب بر خدمات رسانی بر مردم زلزله زده، گفت: همه دستگاه ها باید پای کار بیایند و خدمات مورد نیاز را به مردم ارائه کنند.
وزیر کشور در ادامه این جلسه از فرمانداران و بخشداران خواست فردا صبح از تمام روستاها بازدید کنند و برآورد خسارت را برای برنامه ریزی در اختیار ما قرار دهند.
رحمانی فضلی، آب را نیاز اصلی مردم زلزله زده دانست و افزود: آب مورد نیاز مردم باید تامین شود و نسبت به وصل کردن آب شهرها و روستاها باید در اسرع وقت اقدام شود.
او گفت: مردم برای اسکان نیاز مبرم به چادر دارند که باید تامین شود و همچنین آب و غذای مورد نیاز مردم نیز باید در اختیار آنها قرار گیرد.
وی با تاکید بر برقراری جریان برق شهرها و روستاهای زلزله زده گفت: قطعی برق 263 روستا قابل قبول نیست و باید فورا وصل شود.
او نیاز اصلی مردم را نان دانست و گفت: در بازدید از مناطق زلزله زده با درخواست زیاد مردمی مبنی بر تامین نان مواجه شدیم که از استاندار کرمانشاه درخواست می کنم همه نانوایی ها فعال شوند و نان به دست زلزله زدگان برسد.
وی اظهار کرد: هفت شهرستان و 1900 روستا آسیب دیده که حجم بسیار زیادی است و باید در اسرع وقت به همه شهرها و روستاها خدمات رسانی شود.
او با تاکید بر توزیع امکانات و سازماندهی آن، گفت: امکانات و تجهیزات مورد نیاز باید به تمام افراد نیازمند برسد.
وزیر کشور در ادامه این جلسه تاکید کرد که سرکشی به روستاها باید انجام شود و مسئولان از آن غافل نشوند.
رحمانی فضلی یادآور شد: برآورد خسارات از سوی دستگاه ها انجام شود و خسارات مردم به صورت جدا و دستگاه ها هم به صورت جداگانه برآورد خود را اعلام کنند.
او گفت: هوا در این مناطق سرد شده و باید اسکان به صورت جدی انجام شود و همچنین کمیته اسکان استان فعال شود.
وی افزود: آواربرداری به صورت فوری انجام شود و اگر کمکی نیاز است اعلام شود تا تامین کنیم.
وی همچنین از وزارت بهداشت خواست بیماری ها ‌و آب مناطق زلزله زده را نظارت و کنترل کنند.
وزیر کشور همچنین بر انعکاس واقعیت ها به مردم تاکید کرد اما گفت: که اطلاع رسانی ها و تبلیغات نباید موجب تهییج مردم شود.
رحمانی فضلی، همچنین از تخریب ساختمان های تازه ساز نیز انتقاد کرد و افزود: پیمانکارانی که بیمارستان ها و واحدهای مسکن مهر را درست کرده و در زلزله فرو ریخته اند، باید جوابگوی این وضعیت باشند.
وی همچنین یادآور شد که دکتر روحانی رئیس جمهوری به منظور بررسی وضعیت منطقه فردا ( سه شنبه ) به استان کرمانشاه سفر می کند.
وزیر کشور همچنین از دستگاه های خدمات رسان خواست سرعت ارائه خدمات خود را فردا افزایش دهند.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر