مروری بر کارنامه کاری «بطحایی» وزیر پیشنهادی آموزشوپرورش
«بطحایی» در خردادماه سال 1342 در تهران متولد شد.وی دارای مدرک فوق لیسانس مدیریت دولتی با گرایش مدیریت مالی و دکترای مدیریت آموزشی با گرایش اقتصاد سنجی است. بخشی از سوابق کاری «بطحایی» بدین شرح است: سابقه تدریس و مربی تربیتی و انجام کارهای اداری در سطوح مختلف آموزش و پرورش، معاون دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش عضو موثر کمیتهها و شوراهای تخصصی آموزش و پرورش، قائم مقام وزیر و مدیرکل دفتر وزارتی آموزش و پرورش، معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش، سرپرست وزارت آموزش و پرورش و رئیس مرکز ملی نظارت راهبردی سازمان برنامه و بودجه بوده است
به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران، «سید محمد بطحایی»گزینه پیشنهادی دولت برای تصدی وزارت آموزشوپرورش در دولت دوازدهم است.
وی با حضور علی اصغر فانی در وزارت آموزش وپرورش به عنوان معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی انتخاب شد و پس از برکناری فانی تا معرفی وزیر جدید، مدتی به عنوان سرپرست آموزش وپرورش فعالیت کرد.
«بطحایی» در خردادماه سال 1342 در تهران متولد شد.وی دارای مدرک فوق لیسانس مدیریت دولتی با گرایش مدیریت مالی و دکترای مدیریت آموزشی با گرایش اقتصاد سنجی است.
بخشی از سوابق کاری «بطحایی» بدین شرح است: سابقه تدریس و مربی تربیتی و انجام کارهای اداری در سطوح مختلف آموزش و پرورش، معاون دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش عضو موثر کمیتهها و شوراهای تخصصی آموزش و پرورش، قائم مقام وزیر و مدیرکل دفتر وزارتی آموزش و پرورش، معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش، سرپرست وزارت آموزش و پرورش و رئیس مرکز ملی نظارت راهبردی سازمان برنامه و بودجه بوده است
از طرحهای اجرا شده در زمان حضور او به عنوان معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش وپرورش میتوان به نظام رتبهبندی معلمان اشاره کرد، وی اردیبهشت 94 در این رابطه گفته بود: این یک طرح آغازین و نقطه شروع بسیاری از تحولات در آموزش و پرورش است.رتبه بندی معلمان دو هدف عمده دارد که شامل ارتقای مهارت حرفهای معلمان و افزایش انگیزه آنهاست. تصور ذهنی معلمان از نظام رتبه بندی بر اساس پیشنهاداتی است که قبلا در رابطه با این نظام مطرح بود در حالیکه هنوز شاخصهای رتبه بندی را ابلاغ نکردهایم و شاخصها در حال تهیه است.
بطحایی درباره تبعیض در نظام پرداخت کارکنان دولت نیز عنوان کرده بود: بسیاری از اشکالاتی که فرهنگیان در خصوص پایین بودن حقوق و مزایا در مقایسه با کارکنان سایر ادارات عنوان میکنند، مورد تأیید مسئولان آموزش و پرورش و مدیران کشور است و تلاش براین است تا این فاصلهها را کاهش دهیم اما باید توجه داشت که طی یک ماه یا یک سال نمیتوان این مشکلات را حل کرده و فاصلهها را کاهش داد نوعی تبعیض در نظام پرداخت کارکنان دولت وجود دارد که این تبعیض بویژه در آموزش و پرورش که از یک سری مزایای جانبی که دیگر کارکنان برخوردار هستند بیبهره است خودش را بیشتر نشان میدهد.