کد خبر: 203504
A

شناسایی کلاهبردار رسید ساز جعلی در کوهدشت

رئیس پلیس فتا لرستان از شناسایی و دستگیری کلاهبردار و کشف ۲ میلیارد و ۴۴۰ میلیون ریال کلاهبرداری با ترفند رسید ساز جعلی در شهرستان کوهدشت خبر داد.

شناسایی کلاهبردار رسید ساز جعلی در کوهدشت

به گزارش سایت دیده بان ایران ؛سرهنگ حسین سپه وند امروز ۲۵ مهرماه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در پی مراجعه یک شهروند به پلیس فتا کوهدشت و اعلام این‌که یک نفر با استفاده از رسید جعلی اقدام به کلاهبرداری از وی کرده است، موضوع در دستور کار پلیس فتا این شهرستان قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: پس از تشکیل پرونده و اخذ اظهارات شاکی مشخص شد که یک نفر به مغازه طلافروشی وی مراجعه و مقدار ۶۱ گرم طلا به مبلغ ۲ میلیارد و ۴۴۰ میلیون ریال خریداری و از طریق همراه بانک برای وی واریز کرده که متأسفانه رسید ارائه شده جعلی بوده و مبلغی به‌حساب وی واریز نشده است.

رئیس پلیس فتا لرستان اضافه کرد: با اقدامات اطلاعاتی کارشناسان پلیس فتا کوهدشت فرد کلاهبردار در این شهرستان شناسایی و با هماهنگی قضائی دستگیر شد.

سپه‌وند ادامه داد: پس از انجام مراحل قضائی پرونده حساب‌های متعلق به متهم مسدود و وجه مالباخته به‌حساب وی عودت داده شد.

وی با بیان اینکه متهم به همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی به دستگاه قضائی معرفی شده است، تصریح کرد: کسبه و فروشندگان از هرگونه اعتماد به افراد ناشناس جدا خودداری کرده و در هنگام فروش کالا ابتدا حساب بانکی خود را چک کنند و در صورت اختلال در سامانه پیامکی حتماً موجودی حساب خود را از طریق اینترنت بانک، دستگاه‌های خودپرداز یا کارتخوان بررسی و پس از حصول اطمینان از واریز وجه، کالای فروخته شده را تحویل دهند.

رئیس پلیس فتا لرستان یادآور شد: سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.fata.gov.ir آماده دریافت گزارش‌های مردمی بوده و کاربران گرامی می‌توانند آخرین اخبار، حوادث و رویدادهای سایبری را از این سایت دریافت کنند و همچنین شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ مربوط به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا به‌صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به سؤالات شهروندان در سراسر کشور است.

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر