کد خبر: 203303
A

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها: قطع شدن رابطه استخدامی کارکنان شهرداری برای کاندیدا شدن در مجلس رای نخواهد آورد

قاسم روانبخش درباره طرح اصلاح قانون شوراها گفت: «کلیات این طرح در مجلس به تصویب رسیده اما جزییات آن در حال بررسی است. در واقع هنوز هم ماده‌ای که مربوط به استعفا یا قطع رابطه استخدامی کارکنان شورای شهر برای کاندیدا شدن است مورد بررسی قرار نگرفته است.

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها: قطع شدن رابطه استخدامی کارکنان شهرداری برای کاندیدا شدن در مجلس رای نخواهد آورد

به گزازش سایت دیده بان ایران؛ قاسم روانبخش درباره طرح اصلاح قانون شوراها گفت: «کلیات این طرح در مجلس به تصویب رسیده اما جزییات آن در حال بررسی است. در واقع هنوز هم ماده‌ای که مربوط به استعفا یا قطع رابطه استخدامی کارکنان شورای شهر برای کاندیدا شدن است مورد بررسی قرار نگرفته است.

دوستانی که ماده مذکور را در تهیه این طرح در کمیسیون گنجانده‌اند بر این باورند که هر آنچه که موجب این شود که جلوی اعمال نفوذها در شوراها گرفته و حالت یکسانی برای مردم ایجاد شود، باید مورد اجرا قرار بگیرد. بر این اساس اگر نیروهای شهرداری همزمان بخواهند نامزد شوند ممکن است بین آن‌ها و مردم عادی تبعیض ایجاد شود. به همین دلیل می‌گویند کارکنان شهرداری باید قبل از کاندیدا شدن از شهرداری استعفا دهند و این موضوع هم به نفع شهرداری و هم به نفع شورا است و به سالم سازی شوراها کمک کند. »

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها با تاکید بر اینکه مشخص ماده مذکور در مجلس تصویب شود یا خیر، گفت: «هنوز ماده مورد نظر در مجلس مطرح نشده و هفته آینده مطرح خواهد شد. البته اینکه رابطه استخدامی کارکنان قطع شود یا خیر محل اختلاف نظر است. زیرا شورا شغل نیست؛ شورا یک نهاد مشورتی محسوب می‌شود که مدت زمان آن چهار سال است. بنابراین فکر نمیکنم قطع شدن رابطه استخدامی در مجلس رای بیاورد.»

منبع: شهردارچی 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر