کد خبر: 202706
A
جزییات بررسی«قرارداد ۲ میلیارد یورویی شهرداری با چین» در سازمان بازرسی؛

اختلاف سازمان بازرسی کل کشور و شهردار تهران به بیت رهبری رسید/ جزییات جلسه ۱۰ عضو شورای شهر در سازمان بازرسی درباره تخلفات زاکانی

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ روز گذشته جلسه‌ای در سازمان بازرسی کل کشور با حضور ۱۰ تن از اعضای شورای شهر تهران برگزار شده و موضوع مورد بحث این جلسه «قرارداد ۲ میلیارد یورویی شهرداری با چین» بوده است. سوده نجفی، علی‌اصغر قائمی، نرجس سلیمانی، سیدجعفر تشکری‌هاشمی، ناصر امانی، سیدجعفر شربیانی و مهدی اقراریان از جمله این اعضای شورای شهر هستند که در جلسه حضور داشتند.

اختلاف سازمان بازرسی کل کشور و شهردار تهران به بیت رهبری رسید/ جزییات جلسه ۱۰ عضو شورای شهر در سازمان بازرسی درباره تخلفات زاکانی

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ روز گذشته جلسه‌ای در سازمان بازرسی کل کشور با حضور 10 تن از اعضای شورای شهر تهران برگزار شده و موضوع مورد بحث این جلسه «قرارداد 2 میلیارد یورویی شهرداری با چین» بوده است. سوده نجفی، علی‌اصغر قائمی، نرجس سلیمانی، سیدجعفر تشکری‌هاشمی، ناصر امانی، سیدجعفر شربیانی و مهدی اقراریان از جمله این اعضای شورای شهر هستند که در جلسه حضور داشتند.

شنیده‌های دیده بان ایران حاکی از آن است که علیرضا زاکانی، شهردار تهران به همراه لطف‌الله فروزنده، معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران و محسن هرمزی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران نیز دعوت بودند اما علیرضا زاکانی و لطف‌الله فروزنده در این جلسه حاضر نشدند و تنها محسن هرمزی به تشریح این قرارداد برای حضار پرداخته است.

خبرنگار دیده‌بان ایران موضوع این جلسه را از چند عضو شورای شهر تهران جویا شد؛ اما آنها متجب بودند که خبر این جلسه مهم از کجا درز پیدا کرده و تمایلی برای تشریح موضوعات مطرح شده این جلسه نشان ندادند. گفته شد در این جلسه محمدمهدی بلندیان، رئیس سازمان بازرسی کل کشور در این جلسه قاطع و محکم درباره ابهامات و مشکلات قرارداد شهرداری با چین با محسن هرمزی صحبت کرده تا پیغام او به زاکانی، شهردار تهران برسد..

اختلاف سازمان بازرسی کل کشور و شهردار تهران به بیت رسید

این اولین بار نیست که قرارداد 2 میلیارد یورویی شهرداری با چین از سوی سازمان بازرسی کل کشور مطرح می‌شود. آنطور که علیرضا زاکانی پیش‌تر نیز در یکی از نشست‌های خود با خبرنگاران اعلام کرده بود، سازمان بازرسی طی نامه‌ای ابهاماتی درباره این قرارداد مطرح کرده که شهرداری به آن پاسخ داده است. اما اینطور به نظر  می‌رسد که پاسخ‌های شهرداری توان قانع کردن سازمان بازرسی را نداشته که این جلسه را برگزار کرده‌اند. از سوی دیگر با مطرح شدن خبر ممنوع‌الخروجی علیرضا زاکانی یکی از دلایل این ممنوعیت بررسی قرارداد 2میلیارد یورویی چین توسط سازمان بازرسی کل کشور اعلام شده بود.

طبق شنیده‌های دیده بان ایران یکی از اتفاقاتی که اخیرا رخ داده این است که علیرضا زاکانی، شهردار تهران حدود 10 صفحه‌ای نامه به بیت آیت‌الله خامنه‌ای نوشته و از محمد مهدی بلندیان و سازمان بازرسی کل کشور شکوه کرده است. البته که این شکوائیه بی‌پاسخ نمانده و سازمان بازرسی کل کشور نیز حدود 30 صفحه نامه را در پاسخ به بیت‌ آیت‌الله خامنه‌ای ارسال کرده است.

منبع: دیده بان ایران

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر