کد خبر: 202672
A
دیده بان ایران بی توجهی شهرداری تهران در جمع آوری سگ های بلاصاحب را بررسی کرد؛

بعدازظهر سگی دارآباد/ گوش ناشنوای شهرداری صدای اهالی را درآورد

تعدد سگ‌های بلاصاحب در مناطق مختلف تهران موجب ترس و وحشت اهالی شده و شهرداری تهران هم توجهی به جمع آوری این حیوانات ندارد

بعدازظهر سگی دارآباد/ گوش ناشنوای شهرداری صدای اهالی را درآورد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ خیلی وقت است که اهالی دارآباد با تهدید سگ‌های بلاصاحب و ولگرد مواجهه هستند، تهدیدی که موجب شده اهالی این منطقه شمالی تهران برای تردد در ساعات اولیه روز و انتهایی شب با چالشی بسیار جدی مواجهه باشند تا جایی که بسیاری از کودکان و زنان از ترس این سگ‌های بلاصاحب مجبور باشند یا در خانه بماند یا منتظر شوند با گذشت ساعات ابتدایی روز و تردد بیشتر شهروندان و پراکنده شدن سگ‌ها از درب منازل به محل کار و درس خود بروند.

برای بررسی موضوع و تهیه گزارش میدانی به ناحیه ۵ منطقه یک (دارآباد) رفتیم و با اهالی این منطقه به گفت و گو نشستیم.

در ابتدای حضور در محله و ناحیه؛ تعدد سگ‌های بلاصاحب و ولگرد گواه صحت شکایت مردمی از وضعیت موجود بود که زندگی آن‌ها را با اختلال جدی مواجهه کرده است. سگ‌های ولگردی که در میدان و کوچه و خیابان اصلی و فرعی حضور داشتند نه تنها موجب ترس و وحشت عابران پیاده شده بودند بلکه به سمت خودروهای عبوری نیز حمله می‌کردند.

با گذشت ساعاتی از روز پای شکایت چند تن از اهالی خیابان شهید غیبی نشستیم.

خانمی از اهالی تعدد و تردد سگ‌های بلاصاحب را موجب ترس خانواده خود عنوان کرد و گفت: تعدد سگ‌های ولگرد به اندازه‌ای در محله دارآباد افرایش پیدا کرده است که گاها به شکل گله ای در خیابان ها و کوچه ها مشاهده می شوند و نه تنها موجب ترس کودکان و ما زن‌ها شده‌اند حتی کسانی که از سگ‌ هم نمی‌ترسند با دیدن تعداد بالای سگ‌ها گرسنه و ولگرد داراباد بازهم می‌ترسند.

IMG_20241008_114613_405

یکی دیگر از اهالی گفت: تعداد بالای سگ‌های ولگرد در محله ما موجب به خطر افتادن بهداشت محیطی شده است و تا به امروز نیز بارها شکایت خود را از وضعیت نامطلوب این منطقه به مدیریت شهری گفتیم اما گوش شنوایی نبود.

از موضوعات مورد توجه اهالی که بارها به آن اشاره شد گزارش وضعیت موجود به مدیریت شهری بود که در تماس با ۱۸۸۸ و ۱۳۷ خواستار رسیدگی و جمع آوری سگ‌ها بودند که پاسخ دقیق از این سامانه دریافت نکردند.

یکی از اهالی نیز اعلام کرد: دارآباد منطقه‌ای کوهستانی در شمال تهران است و حضور سگ‌های ولگرد و بلاصاحب در طول سال بارها اتفاق می‌افتد اما فرق این مورد با دیگر موارد در ادوار گذشته این است که پیش‌تر با گزارش موضوع به ۱۸۸۸ و ۱۳۷ بلافاصله عوامل شهرداری تهران با حضور در محله‌های داراباد نسبت به جمع آوری و عقیم سازی سگ‌ها اقدام می‌کردند اما در این دوره هرچه با سامانه‌ها تماس میگیریم هیچ اتفاقی نمی‌افتد.

IMG_20241008_114613_983

یکی از بانوان ساکن محله داراباد اعلام کرد: شخص من بیش از ۱۰ بار با سامانه ۱۸۸۸ و ۱۳۷ شهرداری تماس گرفتم اما هیچ نهادی از شهرداری به درخواست ما رسیدگی نکرد و وضعیت دارآباد به این شکلی که در حال حاضر می‌بینید افتاده است.

تعدد سگ‌های بلاصاحب در مناطق مختلف پایتخت در این دوره از مدیریت شهری تهران اتفاقی انکار ناپذیر است که در مناطق شمالی پایتخت به دلیل کوهستانی بودن آن بیش از پیش خطرناک است زیرا گزارش‌های متعددی از گرگاس(امیزش سگ با گرگ) وجود دارد.

در دوره پیشین مدیریت شهری پایتخت مسئولیت جمع آوری سگ‌های بلاصاحب و ولگرد بر عهده شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران که این شرح وظیفه نیز در دوره مدیریت شهری علیرضا زاکانی بر تهران از شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران گرفته شد و به سازمان مدیریت پسماند سپرده شد.

حالا سازمان مدیریت پسماند تهران نه تنها در وظیفه اصلی خود که همان نظافت و رفت و روب شهر تهران است مانده بلکه جمع آوری و ساماندهی سگ‌های ولگرد از سطح شهر نیز برای این سازمان در مثل قوز بالای قوز شده است.

IMG_20241008_114613_606

حضور سگ‌های ولگرد در سطح معابر اتفاقی است که از سراسر کشور همواره اخبار تلخ حمله آن‌ها به شهروندان به ویژه کودکانی که قدرت دفاع از خود ندارند مخابره و به گوش می‌رساند که متاسفانه در برخی از موارد نیز میزان جراحات وارده ناشی از حمله سگ به اندازه ای است که موجب جان باختن افراد می‌شود.

باید دید شهرداری تهران به دنبال علاج پیش از واقعه تعدد سگ‌های ولگرد در معابر تهران به ویژه معابر شمالی و کوهستانی پایتخت می‌رود یا به مانند دیگر مصیبت‌ها باید منتظر باشیم تا این تهدید بالقوه به تهدید بالفعل تبدیل شود تا قرارگاهی جدید با عنوان «قرارگاه سگ‌کشی» به دستور زاکانی تشکیل شود.

IMG_20241008_114613_450

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر